STYLE

Porsche 911 GT3: 25 χρόνια πάθους και επιδόσεων

porsche-911-gt3-25-chronia-pathous-kai-epidoseon-735919

Η Porsche γιορτάζει την συμπλήρωση 25 χρόνων από την παρουσίαση της πρώτης 911 GT3, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης του 1999.

Εδώ και 25 χρόνια, κάθε μοντέλο Porsche 911 GT3 ενσαρκώνει την ουσία της εταιρείας. Τέσσερις γενιές του ασυμβίβαστου σπορ αυτοκινήτου συνεχίζουν την ιστορία επιτυχίας της 911, επιτυγχάνοντας εντυπωσιακές επιδόσεις τόσο στην πίστα όσο και στον δρόμο. Ένα τέταρτο του αιώνα μετά την παρουσίαση της πρώτης GT3, η Porsche ανατρέχει στην ιστορία ενός εμβληματικού αυτοκινήτου που χαρακτηρίζεται από επιδόσεις και οδηγική ακρίβεια.

«Στην 911 GT3, η ελαφριά κατασκευή συναντά την εξαιρετική δυναμική οδήγησης και την αδιαμφισβήτητη σχεδίαση», λέει ο Andreas Preuninger, Project Manager των μοντέλων GT της Porsche. «Τόσο η αγωνιστική όσο και η έκδοση δρόμου φέρουν το DNA της Porsche στον πυρήνα τους και αντικατοπτρίζουν την εμπειρία της εταιρείας στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ένα κομμάτι από κάθε νίκη στις πίστες αγώνων σε όλο τον κόσμο περιέχεται σε κάθε GT3».

Porsche GT3

Παραδοσιακά, η σειρά GT3 βασίζεται σε στοιχεία που έχουν αποδειχθεί αξιόπιστα ακόμη και κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες. Η GT3 φέρει το σήμα κατατεθέν του τμήματος μηχανοκίνητου αθλητισμού της Porsche όπως καμία άλλη 911. Για 25 χρόνια, το σπορ αυτοκίνητο που είναι εγκεκριμένο για οδήγηση στον δρόμο ξεπερνά τον εαυτό του με κάθε νέα έκδοση, καθιστώντας την ακόμα πιο γρήγορη, ακόμα πιο ακριβής, ακόμα πιο δυναμική. Οι αγωνιστικές εκδόσεις της 911 GT3 είναι επίσης μια ιστορία επιτυχίας. Στα βιβλία της ιστορίας θα βρείτε πληθώρα νικών σε αγώνες αντοχής όπως αυτούς στο Nürburgring, στη Spa και στη Daytona. «Η GT3 αισθάνεται σαν στο σπίτι της στην πίστα, ενώ ταυτόχρονα είναι ένα σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων κατάλληλο για καθημερινή χρήση», σύμφωνα με τον Roland Kussmaul, έναν άνθρωπο που εργάστηκε για δεκαετίες ως μηχανικός αγώνων, οδηγός δοκιμών και ανάπτυξης στην Porsche AG.

Porsche GT3
Porsche 911 GT3 γενιά 996

Η εξέλιξη ενός εμβληματικού αγωνιστικού

Όλα ξεκίνησαν τον Μάρτιο του 1999, όταν η Porsche παρουσίασε την πρώτη 911 GT3 με ισχύ 360 ίππων στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Λίγους μήνες αργότερα, η γενιά 996 της 911 γίνεται διαθέσιμη και ακολουθεί τα βήματα των εμβληματικών μοντέλων Carrera RS. Κάτω από το καπό της πρώτης GT3 βρίσκεται ένας κινητήρας 3,6 λίτρων, μια περαιτέρω εξέλιξη του εξακύλινδρου ατμοσφαιρικού κινητήρα boxer από την 911 GT1. Η τελευταία διάκριση απονεμήθηκε στον 2 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή ράλι, Walter Röhrl, ο οποίος οδήγησε το σπορ αυτοκίνητο με ταχύτητες που έφταναν τα 302 χλμ./ώρα στο Nürburgring, «γυρίζοντας» τη θρυλική πίστα σε λιγότερο από οκτώ λεπτά.

Porsche GT3

Αυτή είναι η πρώτη φορά που ένα street-legal αυτοκίνητο κατάφερνε κάτι τέτοιο. Επτά λεπτά και 56,3 δευτερόλεπτα υπέροχου ατμοσφαιρικού ήχου και απόλαυσης σε υψηλές στροφές. Στις 7.200 σ.α.λ., ο κινητήρας αποδίδει τη μέγιστη ισχύ του και μόνο στις 7.800 σ.α.λ. η βελόνα έφτανε στα κόκκινα. «Αυτό είναι το πιο συναρπαστικό πράγμα που βγάζει η Porsche στον δρόμο αυτή τη στιγμή», έλεγε ο Röhrl, λίγο αφότου έσπαγε το ρεκόρ για αυτοκίνητα παραγωγής. «Η GT3 είναι πολύ ακριβής στις στροφές. Γενικά έχω δει σασί ρυθμισμένο τόσο καλά όσο αυτό μόνο στον μηχανοκίνητο αθλητισμό».

Το διεθνώς αναγνωρισμένο σπορ αυτοκίνητο δρόμου ακολουθεί τρεις προηγούμενες γενιές. Κάθε τρία με τέσσερα χρόνια, η Porsche παρουσιάζει ένα νέο στάδιο εξέλιξης, καθένα από τα οποία επωφελείται από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η πρώτη αναβάθμιση της 911 GT3 εμφανίστηκε το 2003 με αύξηση ισχύος 21 ίππων.

Porsche GT3
Porsche 911 GT3 γενιά 997

Πέρασαν άλλα 3 χρόνια πριν η παγκόσμια κοινότητα θαυμαστών γιορτάσει μια ακόμη πιο ισχυρή έκδοση, που ξεπερνούσε τους 415 ίππους, καθώς και τις 8.400 σ.α.λ. Εκτός από τη φιλοσοφία υψηλής ταχύτητας, η Porsche βελτιστοποίησε την παροχή αέρα για τον εξακύλινδρο κινητήρα boxer της γενιάς GT3 997 για να βελτιώσει τις επιδόσεις. Επιπλέον, για πρώτη φορά, το σπορ αυτοκίνητο διέθετε επίσης ένα ενεργό σύστημα ανάρτησης με τη μορφή του Porsche Active Suspension Management (PASM).

H Porsche 911 GT3 γενιάς 997 δίπλα στον Walter Röhrl

Όταν η Porsche 911 GT3 αναβαθμίστηκε, το 2009, οι μηχανικοί αύξησαν τον κυβισμό του κινητήρα στα 3,8 λίτρα και την ισχύ του στους 435 ίππους. Για ακόμα πιο έντονη οδηγική εμπειρία, βελτίωσαν επίσης τα εξαρτήματα του πλαισίου και την αεροδυναμική. Για παράδειγμα, επανασχεδίασαν το πίσω φτερό και κάλυψαν πλήρως το κάτω μέρος του αμαξώματος.

Η τρίτη γενιά της GT3 κάνει ντεμπούτο στην 50ή επέτειο της 911

Η τρίτη γενιά της Porsche 911 GT3 έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2013. Κινητήρας και κιβώτιο ταχυτήτων, αμάξωμα και πλαίσιο: Η Porsche παρουσίασε μια πλήρη ανανέωση της GT3 για να τιμήσει την 50η επέτειο της 911. Ο boxer κινητήρας 3,8 λίτρων απέδιδε ισχύ 475 ίππων και έφτανε την τελική ταχύτητα των 315 χλμ./ώρα. Η εισαγωγή του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη της Porsche (PDK) στην GT3 ήταν μια επανάσταση που επέτρεψε ταχύτερους χρόνους αλλαγής ταχυτήτων και καλύτερες επιδόσεις. Το νέο πλαίσιο με ενεργό σύστημα διεύθυνσης στον πίσω άξονα και άλλες αεροδυναμικές βελτιώσεις έκαναν την GT3 γενιάς 997 μία από τις πιο ευέλικτες και ακριβείς 911 όλων των εποχών. Ο γύρος στο Nürburgring-Nordschleife ήταν δυνατός σε λιγότερο από 7 λεπτά και 30 δευτερόλεπτα.

Porsche 911 GT3 γενιά 991

Χρειάστηκαν 4 χρόνια μέχρι η Porsche να ξεπεράσει και πάλι τον εαυτό της με την επόμενη GT3. Ο κυβισμός του εξακύλινδρου boxer κινητήρα σε αυτήν τη γενιά αυξήθηκε στα 4,0 λίτρα και η απόδοσή του στους 500 ίππους. Οι πελάτες μπορούσαν να επιλέξουν μεταξύ του PDK και ενός εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου. Το τελευταίο ευχαρίστησε ιδιαίτερα τους πιο παραδοσιακούς οδηγούς, καθώς και το προαιρετικό πακέτο Touring, το οποίο αντικατέστησε το σταθερό πίσω φτερό με μια αεροτομή που ανοιγοκλείνει αυτόματα. Η αεροδυναμική ρύθμιση και το ακόμα πιο εξελιγμένο πλαίσιο καθιστούν το σπορ αυτοκίνητο ακόμα πιο ακριβές και ισχυρό.

Porsche GT3
Porsche 911 GT3 γενιά 992

Η τρέχουσα GT3 βασίζεται στη γενιά 992 της 911. Με αυτό το σπορ αυτοκίνητο, που παρουσιάστηκε το 2021, η Porsche συνεχίζει την παράδοσή της να θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία των σπορ αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων. Ο εξακύλινδρος κινητήρας boxer 4,0 λίτρων αποδίδει 510 ίππους. Καινοτόμες τεχνολογίες αγώνων, όπως η μπροστινή ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και η βελτιστοποιημένη αεροδυναμική με ένα χαρακτηριστικό πίσω φτερό, καθιστούν τη νέα GT3 ένα από τα πιο προηγμένα μοντέλα 911 όλων των εποχών. Αυτή η γενιά συνδυάζει την τεχνολογία μηχανοκίνητου αθλητισμού με την έγκριση για χρήση στο δρόμο με πιο εμφατικό τρόπο από ποτέ.

Ακόμη και μετά από 25 χρόνια, η Porsche 911 GT3 παραμένει συνώνυμη με τις σπορ επιδόσεις και την τεχνολογική καινοτομία. Η γερμανική μάρκα συνεχίζει να σημειώνει πρόοδο προκειμένου να συνεχίσει την ιστορία επιτυχίας της 911 GT3 με νέα μοντέλα. Όπως πάντα, το πάθος για τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και ο ενθουσιασμός για επιδόσεις παραμένουν στον πυρήνα.

Πηγή: Porsche Newsroom

Όλες οι ειδήσεις

Oι νέες Porsche 911 GT3 και 911 GT3 Touring: «Επετειακή» ανανέωση

Νέα ελαστικά για τη θρυλική Carrera GT από Porsche & Michelin

Ferrari F80: Γιατί με V6 κινητήρα και όχι με V12;

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο