STYLE

Porsche 911 GT2 Coppa Florio: Το κερασάκι στην τούρτα

porsche-911-gt2-coppa-florio-to-kerasaki-stin-tourta-714954

Είναι δυνατόν να ξεπεράσεις την κορυφή; Μερικές φορές ναι. Αν η σειρά μοντέλων Porsche 993 ήταν… τούρτα, αυτή η 911 GT2 θα ήταν το κερασάκι.

Αυτή η 911 δεν είναι άγνωστη στον κόσμο της Porsche, αν και πολύ λίγοι άνθρωποι είναι πιθανό να την έχουν δει ποτέ από κοντά. Αλλά αν πληκτρολογήσετε Coppa Florio και Porsche σε μια αναζήτηση στο διαδίκτυο, θα συναντήσετε αμέσως αυτήν την GT2. Υπάρχουν επίσημες εργοστασιακές φωτογραφίες από το Exclusive Manufaktur, περιστασιακά στιγμιότυπα και ακόμη και μοντέλα αυτοκινήτων σε κλίμακα 1:18 που βασίζονται σε αυτό. Όμως η πραγματικότητα ξεπερνά τα πάντα.

Το 1996, ένας λάτρης της Porsche και κατασκευαστής κλωστοϋφαντουργικών από το Baden παρήγγειλε αυτήν την -εξαιρετικά προσαρμοσμένη στα γούστα του- Porsche 911 γενιάς 993. Η επιλογή του βασικού μοντέλου ήταν από μόνη της μια δήλωση: Η 911 GT2 διέθετε ένα παρουσιαστικό που την έκανε το πιο ακραίο αυτοκίνητο στον κατάλογο της Porsche, καθώς και το πιο ακριβό – με βασική τιμή σχεδόν 280.000 γερμανικά μάρκα. Εκείνον τον καιρό μια Porsche 911 Carrera να κόστιζε λιγότερο από τα μισά – οπότε αν ένας πελάτης εξέφραζε την επιθυμία για προσαρμογές πέρα από το τυπικό μοντέλο, ήταν μια αρκετά τολμηρή κίνηση. Ωστόσο, η 911 GT2 δεν ήταν ποτέ αυτοκίνητο για… αρχάριους.

Twin turbo κινητήρας και κίνηση στους πίσω τροχούς

Η εξέλιξή της ξεκίνησε το 1994 και αντιπροσώπευε έναν πολυμήχανο συνδυασμό των καλύτερων δυνατών εξαρτημάτων: τον twin-turbo flat-six κινητήρα από την 993 Turbo, βελτιωμένο από 408 σε 430 ίππους, τον εμπρός προφυλακτήρα και τα ελαφριά πάνελ θυρών από την RS και πλαστικές προεκτάσεις θόλου τροχού, οι οποίες θα μπορούσαν εύκολα να αντικατασταθούν σε περίπτωση σύγκρουσης στην πίστα. Ακριβώς όπως με το διευρυμένο αμάξωμα, το τεράστιο πίσω φτερό ήταν από τις λεπτομέρειες που έκαναν τη διαφορά.

Η ελαφριά κατασκευή ήταν από τα κεντρικά χαρακτηριστικά της 911 GT2 Coppa Florio. Για λόγους εξοικονόμησης βάρους, απαλλάχθηκε από τον μπροστινό άξονα της κανονικής 993 Turbo, δεν υπήρχαν πίσω καθίσματα ή πίσω υαλοκαθαριστήρες, το καπό και οι πόρτες ήταν κατασκευασμένα από αλουμίνιο και τα πίσω και πλαϊνά παράθυρα είχαν λεπτότερο γυαλί. Όλα αυτά μείωσαν το συνολικό βάρος κατά 205 κιλά και η τελική ταχύτητα αυξήθηκε από τα 290 στα 295 χλμ./ώρα. Ωστόσο, η τιμή ήταν επίσης πάνω από 50.000 γερμανικά μάρκα υψηλότερη από αυτή μιας κανονικής 911 Turbo.

Η ελαφριά κατασκευή ήταν καθοριστική

Για έναν ολόκληρο χρόνο η 911 GT2 που παρουσιάστηκε στις αρχές του 1995 ήταν το πιο ισχυρό και ταχύτερο μοντέλο στη γκάμα της Porsche. Για το μοντέλο του 1998, η GT2 αναβαθμίστηκε στους 450 ίππους, ενώ η Turbo S εμφανίστηκε ταυτόχρονα με ίδια νούμερα ισχύος. Ωστόσο, ενώ υπήρχαν πολλά crossover στη σειρά 993, αλλά καμία άλλη 911 δεν πλησίασε την ξεχωριστή θέση της GT2, εκ των οποίων μόλις 172 μονάδες παρήχθησαν στην πρώτη σειρά παραγωγής και 21 μονάδες στη δεύτερη.

Όλες οι ειδήσεις

Έρευνα: Σχεδόν οι μισοί Έλληνες οδηγοί έχουν οδηγήσει μεθυσμένοι

Seal U MD-i: Το πρώτο υβριδικό της BYD υπόσχεται αυτονομία 1.000 χλμ.

Ανακοινώθηκαν οι τιμές των νέων Smart #1 και #3 στην Ελλάδα

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο