Τα turbo της BorgWarner που τοποθετούνται στον κινητήρα LT7, δεν είναι απλώς τεράστια, καθώς χρησιμοποιούν ακόμη και τεχνολογία της Nasa στα εξαρτήματα τους!
Παραδοσιακά, οι παλαιότερες γενιές -ειδικά στις ΗΠΑ- έλεγαν “there is no replacement for displacement”, αλλά αν θέλεις να εξάγεις ένα εξωφρενικό νούμερο ίππων από έναν V8 5,5 λίτρων, μπορείς να το πετύχεις μονάχα εξοπλίζοντας τον με ένα μεγάλο turbo. Και όταν μιλάμε για αυτοκίνητα παραγωγής, δεν υπάρχουν μεγαλύτερα turbo από αυτά που η BorgWarner παρέχει στη General Motors για να τοποθετηθούν στη νέα Corvette ZR1.
Για την ακρίβεια, κάθε ZR1 θα έχει δύο από αυτά τα turbo, ακολουθώντας μια συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών. Τα συγκεκριμένα εξαρτήματα έχουν σχεδιαστεί και κατασκευάζονται στις ΗΠΑ ενώ βλέπουμε ήδη αποτελέσματα από αυτή τη συνεργασία, με το anti-lag της GM να υποβοηθείται από την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα εξόδου που βρίσκεται ήδη στο twin-turbo σύστημα της BorgWarner.
Ένα “easter egg” από το… διάστημα
Η BorgWarner έχει μεγάλη ιστορία στο χώρο των εξαρτημάτων υψηλών επιδόσεων, καθώς λειτουργεί εδώ και 130 χρόνια. Η συνεργασία της εταιρείας με το Indycar έπαιξε μεγάλο ρόλο στην επιλογή της BorgWarner από τη GM, ενώ η ίδια η εταιρεία επηρέασε την εξέλιξη των εξαρτημάτων που τοποθετήθηκαν στη ZR1. Για να τιμηθεί η συνεργασία μεταξύ των δύο εταιρειών, πάνω στο turbo υπάρχει ένα διαστημόπλοιο, καθώς η εταιρεία είχε συνεργαστεί και με τη NASA τη δεκαετία του 1960.
Ο κινητήρας LT7
Ενώ περιγράφεται ως ένας “V8 5,5 λίτρων”, ο LT7 της ZR1 είναι ένας πολύ προηγμένος κινητήρας. Με τη βοήθεια των turbo της BorgWarner, παράγει έως και 1.064 ίππους και 1.121NM ροπής. Βέβαια, δεν είναι εντελώς νέος. Ο στρόφαλος και η βασική του αρχιτεκτονική μεταφέρονται από το LT6, που τροφοδοτεί τη Corvette Z06.
Η καινοτομία δεν σταματά εκεί. Στην κορυφή του LT7 βρίσκεται το “Edge Blue Intake System”, που αναμειγνύει τον κρύο αέρα από τα ψυγεία με καύσιμο τόσο από τη θύρα όσο και από τα συστήματα άμεσου ψεκασμού πριν προωθήσει το μείγμα στους θαλάμους καύσης.
Αν έπρεπε να περιγράψουμε τα turbo της με μία λέξη, αυτή θα ήταν «υπερβολή». Πρόκειται για τα μεγαλύτερα turbo που έχουν τοποθετηθεί ποτέ σε αυτοκίνητο παραγωγής, με 76mm και φτερωτή 67mm. ο περίβλημα βελτιώνει την απόδοση και η ενσωματωμένη εξαγωγή πολλαπλής διασφαλίζει ότι όλοι οι δρομείς έχουν το ίδιο μήκος, βελτιώνοντας περαιτέρω την απόδοση και τον ήχο της εξάτμισης.
Στην ψηφιακή πλευρά, κάθε turbo είναι εξοπλισμένο με έναν αισθητήρα ταχύτητας, παρέχοντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για την ταχύτητα του turbo στον υπολογιστή του αυτοκινήτου. Αυτή η καινοτομία επιτρέπει στη ZR1 να ωθήσει τα turbo της στο 100% της δυναμικότητας τους χωρίς κίνδυνο ζημιάς.
Όλες οι ειδήσεις
Εδώ σας θέλω: Χειρόφρενο ή ταχύτητα στο παρκάρισμα;
Ποιος είναι ο σιωπηλός φονιάς της οδήγησης, που θέλει να σας σκοτώσει
Τι σημαίνει όταν η εξάτμιση βγάζει μαλλιά; Το φαινόμενο που τρομάζει!