Σε αυτή τη πασίγνωστη και μεγάλη ευρωπαϊκή πόλη, οι πινακίδες STOP δεν υπάρχουν γιατί πολύ απλά… δεν χρειάζονται!
Αν έπρεπε να ιεραρχήσουμε τα «σήματα» του ΚΟΚ βάση σημαντικότητας, τότε σίγουρα η πινακίδα STOP θα ήταν, αν όχι πρώτη, παρά πολύ ψηλά στην κατάταξη. Το κλασσικό κόκκινο οκτάγωνο με την αναγραφή της λέξης «STOP», αποτελεί την πλέον αναγνωρίσιμη οδική σήμανση σε όλο τον κόσμο και χωρίς αυτή, η οδήγηση, ειδικά στα επιβαρυμένα με μεγάλη κυκλοφορία οχημάτων αστικά κέντρα, θα ήταν εξαιρετικά επικίνδυνη.
Ή μήπως τελικά όλα αυτά δεν ισχύουν; Υπάρχει ζωή (στους δρόμους) χωρίς πινακίδες STOP; Το ερώτημα δεν είναι θεωρητικό, έχει εφαρμοστεί στην πράξη και μάλιστα σε μια πόλη που θεωρείται η μεγαλύτερη σε πληθυσμό στην Ευρώπη, αν συνυπολογιστούν τα προάστια της.
Ο λόγος για το Παρίσι, όπου –αλήθεια τώρα- δεν υπάρχει ούτε μια πινακίδα STOP! Πρόκειται για την μοναδική πόλη, όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και σε όλο τον επονομαζόμενο «δυτικό κόσμο» που παρουσιάζει αυτή την ιδιαιτερότητα.
Δεν ήταν έτσι πάντα όμως. Κάποτε το Παρίσι είχε πινακίδες STOP, οι οποίες σταδιακά άρχισαν να αφαιρούνται από τους δρόμους. Η τελευταία εξ αυτών, είχε απομείνει σε δρόμο παράλληλο στη κοίτη του Σηκουάνα και για το λόγο αυτό, αποτέλεσε στόχο πολλών «συλλεκτών» που ήθελαν… να την πάρουν σπίτι τους ως αναμνηστικό.
Σε κάποια φάση η δημοτική αρχή απλά βαρέθηκε να την αντικαθιστά και έτσι, το 2016, το Παρίσι απώλεσε όλες τις πινακίδες STOP, συμπεριλαμβανομένης και αυτής, της «τελευταίας των Μοϊκανών».
Περνάμε λοιπόν στο καίριο ερώτημα, γιατί συνέβη όλο αυτό; Η απάντηση έχει δύο σκέλη. Καταρχάς, στο Παρίσι ισχύει πάντα και παντού η «εκ δεξιών προτεραιότητα», ακόμα και όταν πρόκειται για στενά που οδηγούν σε κεντρικές αρτηρίες. Οι συγκοινωνιολόγοι, ισχυρίζονται ότι με αυτό τον τρόπο βελτιώνεται η ροή των οχημάτων και ελαττώνεται η κίνηση στους δρόμους.
Κατά δεύτερον, στο Παρίσι έχει φανάρια. Πολλά, πάρα πολλά για την ακρίβεια, τα οποία αποτελούν έναν αναμφίβολα πιο δραστικό τρόπο ελέγχου της κυκλοφορίας, συγκριτικά με τις πινακίδες STOP.
«Και δουλεύει όλο αυτό;», θα αναρωτηθείς εύλογα, φίλε αναγνώστη. Η απάντηση είναι ναι και σύμφωνα με τις στατιστικές, το Παρίσι θεωρείται «ασφαλές» σε ότι αφορά στην κυκλοφορία, σε σχέση με άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Συγκεκριμένα, στο Παρίσι καταγράφονται κατά 66% λιγότερα τροχαία συγκριτικά με το Λονδίνο και κατά 75% λιγότερα, συγκριτικά με τη Ρώμη.
Όλες οι ειδήσεις
Αυτή είναι η πιο περίεργη πλατεία του κόσμου, σπαζοκεφαλιά η προτεραιότητα!
Το χειρότερο μποτιλιάρισμα όλων των εποχών: Που συνέβη και γιατί
Συνεχής παρακολούθηση για τη στατικότητα και τη δομή σε 36 γέφυρες της Αττικής