Μια υπέροχη Mercedes W196 R, το πιο σημαντικό αυτοκίνητο στην ιστορία της γερμανικής μάρκας στη Φόρμουλα 1, βγαίνει στο «σφυρί»
Μπορεί με την πρώτη ματιά να μη θυμίζει μονοθέσιο της Φόρμουλα 1, ωστόσο, η Mercedes W 196 R γεννήθηκε σε μια εποχή που οι ελάχιστοι κανονισμοί επέτρεπαν στις ομάδες να παρατάσσουν πραγματικά διαφορετικά αυτοκίνητα στο grid, και όχι μονοθέσια που τα ξεχωρίζεις μόνο από το διαφορετικό τους livery.
Η Mercedes W196 R ξεχώριζε χάρη στο εξαιρετικά αεροδυναμικό της σχεδιασμό, με αμάξωμα «σταγόνα», και το συγκεκριμένο παράδειγμα έχει περάσει από τα χέρια θρύλων της Φόρμουλα 1.
Το αυτοκίνητο αναπτύχθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’50 και έκανε το αγωνιστικό της ντεμπούτο στο Γκραν Πρι του Buenos Aires τον Ιανουάριο του 1955. Το αποτέλεσμα ήταν ένα θριαμβευτικό 1-2 για την ομάδα της Mercedes, με τον Juan Manuel Fangio να κερδίζει τη νίκη, οδηγώντας το μονοθέσιο με το νούμερο 9. Η θρυλική Mercedes W196 R ολοκλήρωσε την αγωνιστική της καριέρα την ίδια χρονιά, με άλλο ένα 1-2 στην Ιταλία, με τον Stirling Moss να πραγματοποιεί τον γρηγορότερο γύρο.
Μετά την απόσυρσή της από τη Φόρμουλα 1, η Mercedes διατήρησε τις 10 εναπομείναντες W196 R σε εξαιρετική κατάσταση και τελικά να δώρισε 4 από τα 10 αυτοκίνητα. Μεταξύ τους και το νούμερο 9, το οποίο μεταφέρθηκε στο Indianapolis Motor Speedway Foundation, όπου και παρέμεινε μέχρι σήμερα.
Τώρα, η ιστορική Mercedes W196 R βγαίνει στο «σφυρί» από τον γνωστό οίκο δημοπρασιών RM Sotheby’s, με τους ειδικούς να εκτιμούν πως η τιμή πώλησής του αναμένεται να φτάσει ακόμα και τα 55 εκατομμύρια δολάρια. Μπορεί η τιμή αυτή να μην «ακουμπά» την… αστρονομική τιμή πώλησης των $143 εκ. μιας Mercedes 300 SLR Uhlenhaut Coupe, ωστόσο, είναι αρκετή για να κάνει την υπέροχη W196 ένα από τα ακριβότερα αυτοκίνητα που έχουν πωληθεί ποτέ σε ιδιώτη.
Φωτογραφίες: RM Sotheby’s
Όλες οι ειδήσεις
H Alfa Romeo Stradale 33 στο τελικό στάδιο δοκιμών, έπιασε 333 χλμ./ώρα στο Nardò
H Audi ανανεώνει τα δυναμικά SUV-coupé, Q5 Sportback και SQ5