Η Ferrari 296 Challenge διαθέτει έναν V6 κινητήρα χωρίς υβριδική υποβοήθηση και αναπτύχθηκε για χάρη του Ferrari Challenge Trofeo Pirelli.
Με τους κανονισμούς να γίνονται ολοένα και αυστηρότεροι, ακόμα και οι πιο παραδοσιακές μάρκες, όπως η Ferrari, αναγκάζονται να εξηλεκτρίσουν τα μοντέλα τους, με αυτοκίνητα όπως η 296 GTB. Ωστόσο, η Ferrari 296 Challenge έρχεται να «σπάσει» το εν λόγω κατεστημένο, επιστρέφοντας στις θερμικές ρίζες της ιταλικής μάρκας.
Η Ferrari 296 Challenge διαθέτει έναν V6 κινητήρα εσωτερικής καύσης, ο οποίος λειτουργεί δίχως κάποια υβριδική υποβοήθηση, κάτι που την κάνει ένα καθαρόαιμο αγωνιστικό αυτοκίνητο. Η απουσία πινακίδας ουσιαστικά λύνει τα χέρια των τεχνικών της Ferrari, οι οποίοι δε χρειάζεται να ανησυχούν για λεπτομέρειες όπως οι εκπομπές ρύπων, αλλά μπορούν να επικεντρωθούν στα στοιχεία που πραγματικά αξίζουν: Την απόδοση.
Η 296 Challenge διαθέτει τον γνωστό twin-turbo V6 κινητήρα 3,0 λίτρων της 296 GTB, ωστόσο, χωρίς υβριδική υποβοήθηση. Το γεγονός πως πρόκειται για ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που δε χρειάζεται να συμμορφώνεται με κανένα κανονισμό που ισχύει για αυτοκίνητα δρόμου επέτρεψε στους μηχανικούς να «ξεκλειδώσουν» τις πραγματικές του δυνατότητες, με τον V6 κινητήρα να αποδίδει πια 700 ίππους και 740 Nm ροπής.
Αυτό μεταφράζεται σε μια αναλογία 234 ίππων ανά λίτρο, κάτι που αποτελεί ρεκόρ για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Η Ferrari 296 Challenge είναι, επίσης, το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο με V6 κινητήρα με περιεχόμενη γωνία 120 μοιρών στην ιστορία του Ferrari Challenge Trofeo Pirelli.
Η 296 Challenge διαθέτει κεραμικά φρένα, ένα αναβαθμισμένο σύστημα ABS που προέρχεται από την 296 GTB και ειδικά σχεδιασμένα ελαστικά της Pirelli. Παράλληλα, η αυξημένη αεροδυναμική της επιτρέπει να παράγει περισσότερα από 870 κιλά κάθετης δύναμης στα 250 χλμ./ώρα, κάτι που αποτελεί ακόμα ένα ρεκόρ για την κατηγορία.
Η ιταλίδα καλλονή θα αγωνιστεί στο Ferrari Challenge Trofeo Pirelli και αποτελεί το 9ο μοντέλο της μάρκας που αναπτύχθηκε αποκλειστικά γι’ αυτόν τον αγώνα, αντικαθιστώντας την 488 Challenge Evo.