STYLE

Ford Capri: Ο θρύλος…

ford-capri-o-thrylos-722310

Το Ford Capri δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις, καθώς πρόκειται για ένα από τα πιο όμορφα και φανταχτερά σπορ κουπέ μαζικής παραγωγής που κατασκευάστηκε από τη Ford Ευρώπης, με στόχο να αποτελέσει την απάντηση της Ευρώπης απέναντι στον αμερικάνικο θρύλο, το Ford Mustang.

του Αλέξανδρου Ι. Βενιού

Ως εκ τούτου, μόνο τυχαία δεν είναι η εμπλοκή στη σχεδίαση του, του Philip T. Clark ο οποίος συμμετείχε επίσης στη σχεδίαση της Ford Mustang. Και όπως αποδείχτηκε στη πράξη τα κατάφερε περίφημα, καθώς από το 1968 που παρουσιάστηκε μέχρι το 1986 όπου και τερματίστηκε η παραγωγή του, κατόρθωσε να αφήσει ανεξίτηλο το ίχνος του στην ιστορία της αυτοκίνησης, βασιζόμενο κατά κύριο λόγο, στο πανέμορφο παρουσιαστικό του και στην άκρως ενδιαφέρουσα, σπορτίφ οδική του συμπεριφορά. Στα 18 χρόνια παρουσίας στο αυτοκινητικό στερέωμα, το Capri έκλεψε – εντός του διακαίου – πάρα πολλές καρδιές, 1.900.000 για την ακρίβεια, αφού στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα τόσες μονάδες πούλησαν οι διάφορες εκδόσεις του. Ενδεικτικό της τεράστιας αίσθησης και απήχησης που γνώρισε το θρυλικό κουπέ της Ford είναι το γεγονός, πως ήδη μέσα στο πρώτο χρόνο της εμπορικής καριέρας του, πούλησε 400.000 μονάδες σε όλο τον κόσμο!

Ford Capri

Σε τεχνικό επίπεδο χρησιμοποιούσε μηχανικά μέρη (κινητήρες, μετάδοση, αναρτήσεις) από τα αδελφά μοντέλα Cortina και Taunus ΜΚ ΙΙ, ενώ η παραγωγή του γίνονταν στα εργοστάσια της Ford στη Μεγάλη Βρετανία και τη Γερμανία. Στα πρώτα χρόνια της παραγωγής του διατίθετο με τετρακύλινδρα σύνολα σε διάταξη V, 1,3/ 1,5/ 1,7 και 2 λίτρων, καθώς και με ένα εξακύλινδρο σε διάταξη V ομοίως δίλιτρο (για τις γερμανικές εκδόσεις)

Στη πορεία και μέχρι το τέλος της παραγωγής του το 1986, η γκάμα των κινητήρων εμπλουτίστηκε και με μεγαλύτερης χωρητικότητας σύνολα 2,3, 2,8 και 3 λίτρων άπαντα εξακύλινδρα σε διάταξη V. Λαμπερό σε έκδοση παραγωγής λοιπόν, αλλά και…καυτό πέραν πάσης αμφιβολίας στην αγωνιστική εκδοχή του Zakspeed Ford Turbo Capri, η οποία συμμετείχε από το 1978 στο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού, αλλά και στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Αγώνων DRM (προκάτοχο του DTM) με οδηγούς τους Klaus Ludwig και Johen Mass.

Ford Capri

Το συγκεκριμένο θηρίο του Group 5, που προέκυψε από τη συνεργασία της Ford και της Zakspeed, βασίζονταν στη τρίτη γενιά του μοντέλου και χρησιμοποιούσε έναν υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο Cosworth 1,4 λίτρων που απέδιδε περίπου 600 ίππους (για περίπου 875 κιλά βάρους!!!) και επέτρεψε το 1981, στον Klaus Ludwig να στεφθεί πρωταθλητής.

Ford Capri

Στο video που ακολουθεί ο Peter Zakowski, γιός του ιδρυτή της Zakspeed, οδηγεί στο Oldtimer GP 2012 στη πίστα του Nürburgring το πρωτότυπο αγωνιστικό αυτοκίνητο με το οποίο ο Klaus Ludwig κέρδισε το πρωτάθλημα το 1981.

Παρακαλούμε καθίστε αναπαυτικά, μετά το 5,40’’ δυναμώστε στο maximum τον ήχο και…καλή απόλαυση!

Όλες οι ειδήσεις

Πύραυλος Subaru: Tο πιο γρήγορο WRX ever

Η υβριδική Porsche 911 είναι μια… πραγματική 911

Το ηλεκτρικό Ford Capri κάνει ντεμπούτο με… “King” Eric Cantona βασικό!

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο