STYLE

Bruno Sacco: Η εικόνα της Mercedes δεν υπάρχει πια

bruno-sacco-i-eikona-tis-mercedes-den-yparchei-pia-732639

Έφυγε ένας μοναδικός σχεδιαστής: Ο κόσμος του design και της αυτοκινητοβιομηχανίας θρηνεί τον θάνατο του Bruno Sacco, ενός από τα μεγαλύτερα «μολύβια» του κλάδου, ο οποίος έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 90 ετών.

Ένα συγκινητικό αφιέρωμα βρίσκεται στον λογαριασμό του μουσείου της Mercedes στο Instagram, που τιμά τον Bruno Sacco με μια ανάρτηση που αναφέρει τα εξής: «Ευχαριστούμε για όλα & αναπαύσου εν ειρήνη, Bruno!». Μιλώντας για τη Mercedes και τον Bruno Sacco, σας παρουσιάζουμε μια συλλογή φωτογραφιών με 20 μοντέλα που φέρουν την υπογραφή του θρυλικού Ιταλού σχεδιαστή.

Δεν είναι υπερβολή να πούμε, ότι ο Sacco, ταυτίστηκε με την εικόνα της Mercedes όσο ταυτίστηκε και η εταιρεία με το αστέρι μαζί του. Για τουλάχιστον τρεις δεκαετίες, Μercedes σήμαινε Sacco και Sacco σήμαινε Mercedes. Κάθε Mercedes που σχεδίαζε, ήταν τόσο χαρακτηριστική, όσο και ξεχωριστή. Κανένα αυτοκίνητό του δεν έμοιαζε στις λεπτομέρειες με το προηγούμενο ή το επόμενο, όλα όμως ήτα τόσο χαρακτηριστικά που δεν τα μπέρδευες με κανένα άλλης μάρκας.

Πολύ λίγοι σχεδιαστές μπορούν να καυχηθούν για μια μακρά και ένδοξη καριέρα όπως αυτή του Bruno Sacco. Γεννημένος το 1933 στο Τορίνο, εργάστηκε αρχικά για τους σχεδιαστικούς οίκους Ghia και Pininfarina προτού προσληφθεί στη Mercedes, κίνηση που θα τον έκανε σταδικά,  έναν από τους μεγαλύτερους σχεδιαστές αυτοκινήτων στον κόσμο.  Είναι 1958 και ο Sacco ξεχωρίζει αμέσως δουλεύοντας σε έργα όπως αυτό της “Pagoda”, Mercedes SL, και της ναυαρχίδας Mercedes 600.

Μεγάλες επιτυχίες

Ακολούθησε η γέννηση πολλών από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα του περασμένου αιώνα, συμπεριλαμβανομένων των 20 μοντέλων που συλλέγονται στη συλλογή εικόνων μας. Σε κάθε ένα από αυτά, ο Bruno Sacco θα διατηρήσει μια άμεση επιρροή, παρόλο που τώρα παίζει τον ρόλο του μάνατζερ: «Τελικά τα αυτοκίνητα ήταν όπως τα ήθελα», θα μας πει σε μια από τις συνεντεύξεις μας. Η καριέρα του στη Stella θα τελειώσει το 1999, έτος κατά το οποίο αποσύρεται, μετά από δεκαετίες στη Mercedes: «Ποτέ δεν ένιωσα το ενδιαφέρον να σχεδιάσω για κάποιον άλλο. 41 χρόνια καριέρας στην ίδια εταιρεία σε σημαδεύουν, σε κάνουν… «Mercedized»».

Mercedes 190

Στην παραγωγή ξεκινώντας από το 1982, η Mercedes κατασκεύασε συνολικά 1.879.629 αντίτυπα και ήταν το αυτοκίνητο που έκανε το Bruno Sacco περήφανο, όπως μας αποκάλυψε ο ίδιος το 2011: «Όχι μόνο για το στυλ του, αλλά επειδή αντιπροσώπευε κάτι νέο και επειδή ήμουν υπεύθυνος της εξέλιξης από την αρχική σύλληψη του concept».

Mercedes A-Class

Ένα δύσκολο project, αυτό του πρώτου μοντέλου της Mercedes με κίνηση στους μπροστά τροχούς. Ανακοινώθηκε το 1992 και πρωτοεμφανίστηκε, στη μορφή του πρωτοτύπου Vision A93, το επόμενο έτος και παρουσιάστηκε επίσημα το 1997. Η επιτυχία της A-Class ήταν μεγάλη, με τη Mercedes να παράγει 1,1 εκ. παραδείγματα.

Mercedes SL

Αν η 190 είναι το αυτοκίνητο για το οποίο ο Bruno Sacco ήταν πιο περήφανος, η SL ήταν αυτό που προτιμούσε, χάρη στο «χαμηλό της προφίλ και των ξεκάθαρων γραμμών», όπως μας είχε πει ο ίδιος. Η Mercedes SL μπήκε στη γραμμή παραγωγής το 1989.

Mercedes SEC

Πρόκειται για την έκδοση berlinetta της S-Class γενιάς W126, με τα αρχικά “SEC” να σημαίνουν “S-Class Einspritzmotor Coupe”. Η C126, όπως ήταν το όνομα του σχεδίου, θα μείνει στην παραγωγή για 10 χρόνια, ξεκινώντας από το 1981.

Mercedes ML

Η «μητέρα» όλων των SUV γεννήθηκε το 1997 με στόχο την αμερικάνικη αγορά, αλλά γνώρισε μεγάλη επιτυχία και στην Ευρώπη. Η σημερινή Mercedes GLE εξακολουθεί να αποτίει φόρο τιμής στις κλασσικές γραμμές της.

Mercedes SLK

Μαζί με το μεταγενέστερο και πολύ φθηνότερο Peugeot 206CC, η SLK είναι το αυτοκίνητο που στις αρχές του ’90 και του ΄00 καθιστά τη μοντέρνα λύση της ηλεκτρικής μεταλλικής οροφής. Η πρώτη γενιά (R170) κυκλοφόρησε το 1996.

Mercedes C111

To 1969 η Mercedes παρουσίασε το πρώτο από μια σειρά πρωτότυπων αυτοκινήτων, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν σαν πειραματόζωα για να δοκιμαστούν διάφορες νέες τεχνολογίες. Εκείνη την εποχή, ο Bruno Sacco δεν ήταν ακόμα επικεφαλής του τμήματος σχεδιασμού της Mercedes, αλλά ήταν υπεύθυνος για το υπέροχο στυλ της C111.

Mercedes CLK

Διαθέσιμη σε εκδόσεις Coupe (C208) και Cabriolet (Α208), πρόκειται για ένα σποτ μοντέλο μεσαίας προς υψηλής κατηγορίας που παράγεται από το 1997, υιοθετώντας τα στιλιστικά χαρακτηριστικά της σύγχρονης E-Class (W210), ξεκινώντας από τους -κλασσικούς πια- διπλούς στρογγυλούς προβολείς στο μπροστά μέρος.

MCC Smart

Μπορεί μπροστά να μην έχει το σήμα της Mercedes, αλλά αποτελεί άλλο ένα «παιδί» του Bruno Sacco. Αν και πολύ πιο ανεπίσημο και παιχνιδιάρικο από τα αυτοκίνητα της Mercedes, εξακολουθεί να διαθέτει κάποια από τα στιλιστικά χαρακτηριστικά της γερμανικής μάρκας, όπως το σχήμα των μπροστά προβολέων, κάτι που διατηρήθηκε και στην επόμενή του γενιά. Το MCC Smart έκανε το ντεμπούτο του το 1998.

Mercedes S-Class

H S-Class της γενιάς W126 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που γεννήθηκε υπό την πλήρη ευθύνη του Bruno Sacco. Η ναυαρχίδα της Mercedes παράγεται από το 1979.

Mercedes SL

Η σειρά 113 του διάσημου σπορ μοντέλου της Mercedes ήταν διαθέσιμη σε εκδόσεις Coupe (W113) και Roadster (R113) και ήταν ένα από τα πρώτα έργα πάνω στα οποία εργάστηκε ο Bruno Sacco στη Στουτγάρδη. Η Mercedes SL μπήκε στην παραγωγή το 1963.

Mercedes 600

Το πολυτελές Sedan της γερμανικής μάρκας θεωρείται το πρώτο έργο πάνω στο οποίο εργάστηκε ο Bruno Sacco όταν πήγε στη Mercedes. Κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά με την SL, το 1963.

Mercedes C-Class

Μεταξύ των τελευταίων έργων πάνω στα οποία εργάστηκε ο Bruno Sacco ήταν η σειρά W203, μια από τις πιο πετυχημένες C-Class στην ιστορία της Mercedes. Έκανε το ντεμπούτο της το 2000 με νέο σχήμα στους μπροστά προβολείς, το οποίο υιοθετήθηκε και από τις CLK σειράς C209, αλλά και της ανανεωμένης πρώτης γενιάς του Smart.

Mercedes CL

Η δεύτερη γενιά (C215) αυτού του σπορ μοντέλου που προέρχεται από την S-Class έκανε το ντεμπούτο της το 1999 με ένα ανανεωμένο στιλ που άφησε πίσω τον αιχμηρό σχεδιασμό της έκδοσης C140. Χάρη σε μια προσεκτική μελέτη της αεροδυναμικής, η CL διαθέτει το εξαιρετικό Cd του 0,28.

Mercedes E-Class Cabrio

Η ανοιχτή έκδοση της berlinetta (C124) της σύγχρονης E-Class (W124): 33.952 παραδείγματα παρήχθησαν από το 1991, με περίπου το 1/4 αυτών (141.498) να είναι Coupe.

Mercedes SL (R230)

Η σειρά R230 φέρνει την ηλεκτρικά αναδιπλούμενη μεταλλική οροφή στην ένδοξη ιστορία της SL, κάτι που είχε ήδη εκτιμηθεί ιδιαίτερα εκείνα τα χρόνια στην SLK, σε συνδυασμό με τις απαλές γραμμές του αμαξώματος. Το αυτοκίνητο μπήκε στην παραγωγή το 2001.

Mercedes S-Class

Ομοίως, η σειρά W220 της S-Class, που γεννήθηκε το 1998, υιοθετεί επίσης απαλές γραμμές. Στην πραγματικότητα, στο αυτοκίνητο έχουν γίνει ριζικές αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη W140, ενώ ο Bruno Sacco την χαρακτήρισε ως ένα από τα λιγότερο επιτυχημένα «παιδιά» του: «Το αυτοκίνητο σφαγιάστηκε από ανθρώπους που νόμιζαν πως έφτιαχναν μια εξαιρετικά ευρύχωρη ναυαρχίδα. Ήταν τουλάχιστον 10 εκ. ψηλότερη απ’ όσο έπρεπε», είπε ο Sacco το 2012.

Mercedes E-Class

Βγήκε στις αγορές το 1996, με τη σειρά 210 να διατίθεται σε εκδόσεις Sedan (W210) και Wagon (S210), ενώ οι εκδόσεις Coupe και Cabriolet πωλούνται ως CLK. Το άμεσα αναγνωρίσιμο χαρακτηριστικό της είναι για άλλη μια φορά οι τέσσερις μπροστινοί προβολείς.

Mercedes F200

Παρουσιάστηκε το Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισίου το 1996, με το εκθεσιακό αυτοκίνητο να δίνει στο κοινό μια πρώτη γεύση από το στιλ των επερχόμενων μοντέλων της Mercedes, αλλά και ορισμένων νέων τεχνολογιών που θα εισέβαλαν αργότερα στον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως οι ενεργητικοί προβολείς και οι φωνητικές εντολές.

Mercedes G-Class

Ασταμάτητη και πιστή στο στιλ της για περισσότερα από 40 χρόνια, η Mercedes G-Class κυκλοφόρησε στις αγορές το 1979 και εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο διάσημα μοντέλα της γερμανικής μάρκας.

Πηγή: Quattroruote.it

Όλες οι ειδήσεις

Lewis Hamilton: «Παλεύω με την κατάθλιψη από την εφηβεία»

Βραδινή ψυχοθεραπεία με το νέο Mazda MX-5 στην Αθηναϊκή Ριβιέρα

Lancia Delta HF Integrale – Toyota GR Yaris: The right stuff

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο