Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο τερμάτισε πρώτο στην κατηγορία του, στον αγώνα των 1.000 χιλιομέτρων του Nürburgring το 1962.
Μια Ferrari 250 GTO κατέχει ήδη το ρεκόρ ως το πιο ακριβό αυτοκίνητο που πουλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία, αγγίζοντας τα 45,75 εκατομμύρια ευρώ 2018. Σύντομα, ένα παρόμοιο, και εξαιρετικά ιδιαίτερο αυτοκινήτου διατίθεται σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby’s στις 13 Νοεμβρίου 2023, και αυτό το αυτοκίνητο ίσως “πιάσει” ακόμη περισσότερα εξαιτίας της ιστορίας του.
Αυτή η Ferrari είναι μία από τις μόλις 34 GTO. Η 250 GTO εφοδιάζεται με έναν V12 3,0 λίτρων κινητήρα που αποδίδει περίπου 300 ίππους. Ωστόσο, αυτό το μοντέλο στο οποίο αναφερόμαστε έλαβε αρχικά έναν V12 4,0 λίτρων για να εκμεταλλευτεί τους νέους κανόνες ανταγωνισμού το 1962. Αντί να το πουλήσει αμέσως σε ιδιώτη, αυτό ήταν το μόνο αυτοκίνητο που χρησιμοποίησε η Scuderia Ferrari για την εσωτερική της ομάδα.
Ο πρώτος αγώνας αυτής της Ferrari ήταν τα 1.000 Χιλιόμετρα του Nürburgring το 1962 όπου η GTO τερμάτισε πρώτη στην κατηγορία της και δεύτερη γενική κατάταξη. Η Ferrari το τροποποίησε μετέπειτα για για τις 24 Ώρες του Le Mans τοποθετώντας έναν πιο ισχυρό κινητήρα απόδοσης περίπου 390 ίππων και προσθέτοντας μικρά φώτα οδήγησης κάτω από τα φλας στα φτερά, τα οποία εξακολουθούν να υπάρχουν σήμερα.
Παρά το γεγονός μάλιστα οτι ο κινητήρας υπερθερμάνθηκε κατά τη διάρκεια του αγώνα, το αυτοκίνητο και πάλι κατάφερε να προκριθεί στην τέταρτη θέση.
Στη συνέχεια, η Ferrari μετέτρεψε το όχημα στις τυπικές προδιαγραφές της Ferrari 250 GTO και το πούλησε σε έναν ιδιώτη. Η εργασία μετατροπής περιελάμβανε την επαναφορά του κινητήρα στις εργοστασιακές προδιαγραφές των 3,0 λίτρων.
Αφού πέρασε από αρκετούς ιδιοκτήτες και τελικά έφτασε στις Ηνωμένες Πολιτείες, ένας ιδιοκτήτης στο Οχάιο το απέκτησε το 1985. Το χρησιμοποίησε σε vintage αγώνες και παρακολουθούσε παραστάσεις, συμπεριλαμβανομένου του βραβείου Best-of-Show στο 2011 Amelia Island Concours d’Elegance. Τώρα, αποφάσισε να το βγάλει σε δημοπρασία.
Αυτή είναι η πρώτη φορά που η 250 GTO διατίθεται προς πώληση εδώ και 38 χρόνια. Η δημοπρασία του RM Sotheby’s περιλαμβάνει όλα τα εργοστασιακά έγγραφα, συμπεριλαμβανομένων των φύλλων για την προετοιμασία για τους αγώνες Nürburgring και Le Mans, επιπλέον αυτά της μεταγενέστερης μετατροπής.
Εκτός από το προηγούμενο μοντέλο που πουλήθηκε για 45,75 εκατομμύρια ευρώ, τα υπόλοιπα 250 GTO εχουν δημοπρατηθεί για πολύ λιγότερα χρήματα. Η Bonhams κατάφερε να αποκομίσει 36,036 εκατομμύρια ευρώ για ένα μοντέλο το 2014 .
Η Ferrari 250 GTO ξεκίνησε ως εξέλιξη της 250 GT Short Wheelbase Berlinetta (SWB). Ο V12 των 3,0 λίτρων έλαβε λίπανση ξηρού κάρτερ που επέτρεψε την τοποθέτηση του κινητήρα χαμηλότερα κάτω από το καπό. Παρά το γεγονός ότι ήταν μεγαλύτερο από το SWB, το GTO ήταν περίπου 113 κιλά ελαφρύτερο.