Q-TECH

Τι είναι και που οφείλονται οι «ψηφιακές επιληπτικές κρίσεις» των αυτόνομων αυτοκινήτων

ti-einai-kai-pou-ofeilontai-oi-psifiakes-epiliptikes-kriseis-ton-aftonomon-aftokiniton-749459

Η «Αχίλλειος Πτέρνα» των καμερών και των αλγόριθμων αυτόνομης οδήγησης μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά ατυχήματα

Τα φώτα που αναβοσβήνουν, όπως αυτά που χρησιμοποιούνται από οχήματα έκτακτης ανάγκης και άμεσης δράσης, μπορούν να μπερδέψουν τους αισθητήρες των συστημάτων υποβοήθησης οδηγού και να τους καταστήσουν λιγότερο ακριβείς, σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη από τον ιαπωνικό τεχνολογικό κολοσσό της Fujitsu, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Ben Gurion του Ισραήλ.

Η έρευνα, επικεντρώθηκε σε 16 ατυχήματα όπου αυτοκίνητα σε λειτουργία «αυτόματου πιλότου», συγκρούστηκαν με περιπολικά, ασθενοφόρα ή πυροσβεστικά οχήματα που ήταν σταθμευμένα και είχαν τους «φάρους» τους ενεργοποιημένους.

Οι υποψίες για οπτικές «παρεμβολές», επιβεβαιώθηκε από τη μελέτη: Με φώτα αυτού του είδους που αναβοσβήνουν στο οπτικό πεδίο, οι αισθητήρες στα συστήματα υποβοήθησης που χρησιμοποιούνται στην αυτόνομη οδήγηση, παρουσιάζουν σημαντικά μειωμένη διακριτική ικανότητα και «μπερδεύονται».

Όλες οι κάμερες που αναλύθηκαν για τις επιδόσεις τους, παρουσίασαν προβλήματα. Η ιαπωνο-ισραηλινή μελέτη χρησιμοποίησε νεολογισμούς για να περιγράψει το γεγονός, με το «ψηφιακές επιληπτικές κρίσεις» να αναφέρεται στο σύμπτωμα  και το «επιληπτικό αυτοκίνητο» στην παθολογία, σε μια προσπάθεια σύνδεσης και κατανόησης του προβλήματος με βάση την ανθρώπινη φωτοευαισθησία που πυροδοτεί ανάλογες κρίσεις.

Το φαινόμενο, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, είναι σχεδόν πανταχού παρόν: από τους πέντε κατασκευαστές κάμερών που εξετάστηκα (HP, Pelsee, Azdom, Imagebon και Rexing) κανένας δεν ήταν «άνοσος».

Δεν είναι όμως μόνο οι κάμερες, το ίδιο ισχύει και για τους αλγόριθμους που επεξεργάζονται τα δεδομένα αφού και αυτοί παρουσιάζουν κακές επιδόσεις την «ερμηνεία» των εικόνων που καταγράφονται, παρουσία ενεργών «φάρων».

Τα συμπεράσματα στα οποία καταλήγουν οι συγγραφείς της μελέτης είναι τα προφανή:  «Χρειάζεται περαιτέρω ανάπτυξη των σημερινών συστημάτων αυτόνομης οδήγησης, καθώς η αδυναμία τους να αναγνωρίζουν αντικείμενα υπό συνθήκες, μπορεί να οδηγήσει σε μειωμένη ικανότητα των ADAS να αποφεύγουν εμπόδια». Οι ερευνητές υπογραμμίζουν επίσης πώς αυτό το ελάττωμα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί κακόβουλα, αφού η προβολή φώτων που αναβοσβήνουν, θα μπορούσε να αποπροσανατολίσει σκόπιμα τα συστήματα ενός αυτοκινήτου και να προκαλέσει ατυχήματα.

Πηγή: Quattroruote.it

Όλες οι ειδήσεις

Ορατότητα στη βροχή: Πως μπορώ να βελτιώσω τη ζελατίνα του κράνους μου

Living on the Limit: Τα κλειδιά της Ford Mustang Dark Horse στον Μαξ Φερστάπεν

Το νέο Fiat Grande Panda είναι έτοιμο

 

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο