Οι Temerario και Revuelto χρησιμοποιούν μια τεχνολογία που δεν διαθέτουν ακόμη ούτε τα μοντέλα της Mercedes-AMG.
Η Mercedes δημιούργησε μια νέα ροή εσόδων όταν δάνεισε τους κινητήρες της AMG σε αυτοκίνητα που δεν έχουν το μυθικό τρίκτινο αστέρι. Θα βρείτε έναν V12 στην Pagani Utopia, έναν V8 σε διάφορα μοντέλα της Aston Martin και έναν τετρακύλινδρο σε μια Lotus Emira. Γνωρίζατε όμως ότι αρκετά supercars δανείζονται επίσης την plug-in υβριδική τεχνολογία τους από τη γερμανική μάρκα πολυτελείας; Η διαφορά, όμως, είναι ότι η Mercedes ή η AMG δεν ανέπτυξαν τεχνικά την τεχνολογία.
Η Mercedes κατέχει τη Yasa από το 2021 και οι κινητήρες αξονικής ροής της μάρκας τοποθετούνται και στα δύο supercars της Lamborghini: τη Revuelto και τη Temerario. Ενώ οι κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι όλοι Lamborghini, οι δύο ηλεκτροκινητήρες που είναι εγκατεστημένοι στους μπροστινούς άξονες τους σχεδιάστηκαν ειδικά για τους “οργισμένους ταύρους” από τη βρετανική εταιρεία που ιδρύθηκε το 2009. Η ειρωνεία εδώ είναι ότι ούτε η Mercedes ούτε η AMG πωλούν ακόμα τέτοια αυτοκίνητα με κινητήρες αξονικής ροής.
Το τμήμα επιδόσεων από το Affalterbach εργάζεται πάνω σε μια ειδική πλατφόρμα, την AMG.EA που έχει οριστεί να στηρίξει ένα σεντάν που θα αντικαταστήσει την AMG GT Four-Door Coupe καθώς και ένα νέο μεγάλο ηλεκτρικό SUV. Και τα δύο αναμένεται να διαθέτουν τους κινητήρες αξονικής ροής της Yasa. Για λόγους ακρίβειας, αυτή η τεχνολογία έχει ήδη εφαρμοστεί σε μια Mercedes, αφού το 2023 το Vision One-Eleven concept είχε έναν κινητήρα ακτινικής ροής. Διαφημίζεται ότι έχει το ένα τρίτο του βάρους και το ένα τρίτο του μεγέθους ενός συμβατικού ηλεκτροκινητήρα, ενώ διπλασιάζει τη ροπή.
Μιας και αναφερθήκαμε στα πρωτότυπα αυτοκίνητα, η Jaguar C-X75 του 2010 χρησιμοποιούσε μια διάταξη της Yasa με τέσσερις κινητήρες. Λίγα χρόνια αργότερα, μια μετατροπή ενός πρωτοτύπου Lola LeMans σε ηλεκτρικό σημείωσε το ρεκόρ ταχύτητας γης για ηλεκτρικά οχήματα που ζύγιζαν λιγότερο από 2.204 κιλά. Το B12/69EV της Lola-Drayson πέτυχε 328 χλμ./ώρα στο RAF Elvington στο Yorkshire του Ηνωμένου Βασιλείου, καταρρίπτοντας το προηγούμενο ρεκόρ των 281 μιλίων/ώρα που ίσχυε για σχεδόν τέσσερις δεκαετίες.
Ο κινητήρας της Yasa ζυγίζει μόλις 38,1 κιλά και αποδίδει μέγιστη ισχύ 148 ίππων και 299Nm ροπής στα μοντέλα της Lamborghini. Ο κινητήρας αξονικής ροής έχει πάχος μόλις 6,99 εκατοστά και διάμετρο 29,46 εκατοστά. Ο ελαιόψυκτος κινητήρας έχει μέγιστη ταχύτητα 10.000 στροφών ανά λεπτό. Στην περίπτωση της Temerario, υπάρχει ένας τρίτος κινητήρας της Yasa τοποθετημένος στο πίσω μέρος. Η Revuelto διαθέτει επίσης έναν κινητήρα αξονικής ροής που είναι τοποθετημένος πίσω, αλλά αντ’ αυτού παρέχεται από την Mahle.
Τα δύο μοντέλα της Lamborghini που αναφέραμε δεν είναι τα πρώτα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν τους κινητήρες αξονικής ροής της Yasa. Αυτός ο τίτλος ανήκει στην Koenigsegg Regera, η οποία μπήκε στην παραγωγή το 2016. Η SF90 Stradale και η 296 GTB της Ferrari ακολούθησαν μερικά χρόνια αργότερα. Το πρώτο ηλεκτρικό του Maranello, που αναμένεται να κυκλοφορήσει το επόμενο έτος, αναμένεται να χρησιμοποιήσει κινητήρες που αναπτύχθηκαν στο εσωτερικό της εταιρείας.
Όλες οι ειδήσεις
H Audi ανανεώνει τα δυναμικά SUV-coupé, Q5 Sportback και SQ5
Η νέα BMW M5 έχει 727 ίππους: Αλήθεια ή… πράσσειν άλογα;
«Σαν τα χιόνια»: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αθηνών Λαμίας λόγω άσκησης