Ο κινεζικός κολοσσός έτοιμος για επέκταση – Θα επαναλάβει άραγε με τα αυτοκίνητα την άλωση που πέτυχε με τα κινητά;
Η Xiaomi αποφάσισε ξαφνικά να αλλάξει την στρατηγική της στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Παρά το ότι στην «τετράτροχη» έκφανση της είχε επικεντρωθεί και περιοριστεί στην Κίνα, οι τελευταίες εξελίξεις, μαρτυρούν ότι τα πλάνα της άλλαξαν. Πρόσφατα λοιπόν η Xiaomi υπέγραψε συμφωνία με την Hyperion Leasing, για την προώθηση των εξαγωγών σε νέες αγορές.
Η Hyperion Leasing είναι θυγατρική της China National Machinery Industry (Sinomach), ενός κρατικού ομίλου με περισσότερους από 160.000 υπαλλήλους, 200 πρακτορεία υπηρεσιών στο εξωτερικό και παρουσία σε περισσότερες από 170 χώρες.
Ουσιαστικά και για να το θέσουμε απλοϊκά, η Hyperion Leasing, θα ενεργεί ως εξαγωγέας, αγοράζοντας τα οχήματα, πουλώντας τα σε ξένες αγορές και φροντίζοντας για τις υπηρεσίες υποστήριξης μετά την πώληση. Ακόμη δεν είναι γνωστό ποιες αγορές θα είναι αυτές, αλλά η πρόθεση των δύο εταιρειών να ξεκινήσουν επίσημα τις εξαγωγές είναι ξεκάθαρη, ξεκινώντας από το SU7, το sedan που σημείωσε τεράστια εμπορική επιτυχία στην Κίνα.
Συγκεκριμένα, κυκλοφόρησε τον περασμένο Μάρτιο, έχουν πωληθεί σχεδόν 140.000 μονάδες, ενώ οι χρόνοι αναμονής των πελατών έχουν φτάσει τους οκτώ μήνες λόγω ανεπαρκούς παραγωγικής ικανότητας για την κάλυψη της ζήτησης. Για το λόγο αυτό, η Xiaomi αποφάσισε να κατασκευάσει ένα δεύτερο εργοστάσιο, πάλι στο Πεκίνο, όπου θα συναρμολογείται και το crossover YU7.
Δεδομένου όμως ότι η Xiaomi αντιμετωπίζει προβλήματα κάλυψης της εγχώριας ζήτησης, ακούγεται περίεργη η απόφαση να κάνει ανοίγματα αυτού του τύπου, πόσο μάλλον όταν μέχρι πρότινος, η θέση της εταιρείας ήταν ότι θα δραστηριοποιηθεί στο εξωτερικό μετά το 2030.
Η απάντηση είναι ότι το «επιχειρείν» στην Κίνα δεν λειτουργεί όπως στον υπόλοιπο κόσμο και έχουμε πολλές φορές αναφερθεί στο ότι το κράτος είναι υπεράνω όλων και καθορίζει εν τω συνόλω την στρατηγική των εταιρειών.
Είναι πολύ πιθανό λοιπόν, ότι η απόφαση να επηρεάστηκε από τον κρατικό στόχο για βελτίωσης της κερδοφορίας της αυτοκινητοβιομηχανίας και την προοπτική που θα είχε στις εξαγωγές. Μπορεί να μην σχετίζονται άμεσα, αλλά στα κινητά και στο consumer electronic, δυο τομείς στους οποίους η Xiaomi έχει κατακτήσει σημαντικά μερίδια στην παγκόσμια αγορά, έχει προετοιμάσει το έδαφος. Με λίγα λόγια, η Xiaomi, έχει «όνομα».
Μπορεί όχι στα αυτοκίνητα αλλά καμία από τις υπόλοιπες σινικές εταιρείες δεν είχε, έτσι και αλλιώς.
Όλες οι ειδήσεις
Αυτό είναι το έργο που θα δώσει «ανάσα» στην Κηφισίας
Volvo EX30 Cross Country: Ένα πραγματικά σχηλοτράχηλο, ηλεκτρικό «τζιπ»