Q-TECH

Η Mercedes θέλει να καταργήσει τα φρένα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της!

i-mercedes-thelei-na-katargisei-ta-frena-sta-ilektrika-aftokinita-tis-740597

Ξεχάστε τα δισκόφρενα και την φθορά στα τακάκια, αυτό το σύστημα πέδησης δεν χρειάζεται συντήρηση σχεδόν ποτέ!

Η ηλεκτροκίνηση, δεν αλλάζει απλά το σύστημα παραγωγής ενέργειας στα αυτοκίνητα. Λόγω των εγγενών χαρακτηριστικών της, αλλάζει και όλη την προσέγγιση στην κατασκευή των οχημάτων και οι εταιρείες έχουν βρει ένα  πρόσφορα πεδίο, για νέες ιδέες και τεχνολογικές εφαρμογές, αποδεσμευόμενες από τους περιορισμούς των «παραδοσιακών» διατάξεων.

Τελευταίο παράδειγμα αυτής της τάσης η Mecredes, που με το σύστημα «In Drive» αναθεωρεί πλήρως τον τομέα της πέδησης ενός αυτοκινήτου. Η βασική αρχή πίσω από το έμπνευση και την δημιουργία του In Drive, είναι το γεγονός ότι η ισχύς για αποτελεσματικό φρενάρισμα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπορεί να παραχθεί σε ποσοστό μέχρι και 98% από τα συστήματα αναγεννητικής πέδησης.

Με βάση αυτό το στοιχείο, η Mercedes εξελίσσει κάτι το οποίο υπό άλλες συνθήκες θα θεωρούταν εντελώς απονενοημένο: καταργεί τα φρένα από τους τροχούς! Αντί λοιπόν να εφαρμόζονται δισκόφρενα ή ταμπούρα, στην «παραδοσιακή» τους θέση ομοαξονικά στα κέντρα των τροχών, η Mercedes τοποθετεί ένα κεντρικό φρένο, στον ηλεκτρικό κινητήρα.

Η όλη διάταξη θυμίζει μονόδισκο και πλατό συμπλέκτη, με έναν περιστρεφόμενο δίσκο να φέρει στην περιφέρεια του υλικά τριβής. Δαγκάνα δεν υπάρχει και η τριβή που παράγει την ισχύ της πέδησης, δημιουργείται από την επαφή του δίσκου αυτού, με μια σταθερή μεταλλική επιφάνεια.

Το όλο σύστημα είναι περίκλειστο σε ένα κέλυφος και αυτό έχει ως θετικό το ότι δεν απελευθερώνονται στο περιβάλλον, βλαβερά κατάλοιπα από την φθορά των υλικών τριβής. Από την άλλη, επειδή προφανώς το φρένο αυτό δεν είναι αεριζόμενο, απαιτείται σύστημα υγρόψυξης  για να διατηρούνται οι θερμοκρασίες  χαμηλά και η απόδοση της πέδησης να είναι σταθερή.

Ένα άλλο πλεονέκτημα, είναι ότι με την αφαίρεση των δίσκων από τους τροχούς, μειώνεται η μη αναρτώμενη μάζα, κάτι το οποίο όπως μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ, αποτελεί μια σημαντική παράμετρο, που, στην προκειμένη περίπτωση, έχει θετικό αντίκτυπο στη συμπεριφορά ενός αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με την Mercedes επίσης, το γεγονός ότι δεν υπάρχουν φρένα, άρα και η ανάγκη για τον αερισμό και την ψύξη τους, σημαίνει ότι το αμάξωμα μπορεί να επεκταθεί, καλύπτοντας μεγάλο μέρος των τροχών, βελτιώνοντας έτσι, την αεροδυναμική.

H Mercedes αναφέρει ότι ο δίσκος τριβής στο In Drive System μπορεί να «βγάλει» 15 χρόνια ή 300.000 χιλιόμετρα, χωρίς να χρειαστεί αλλαγή, δεδομένου βέβαια ότι η ποσόστωση  2% σε ότι αφορά στη συμβολή του στην πέδηση θα ισχύει, με το υπόλοιπο 98% να παράγεται από το σύστημα αναγεννητικής πέδησης, όπως ήδη αναφέρθηκε.

Όλες οι ειδήσεις

Δεν φαντάζεστε πόσο καίει ένα φορτηγό ορυχείων, είναι… καταβόθρα!

Τεχνικό: Πως λειτουργεί το σύστημα Drive-by-Wire;

Η Lamborghini Temerario, έχει το «μισό» πλαίσιο της Huracan και… είναι για καλό!

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο