Όχι πια αντιστάσεις και αέρας αλλά μια πολύ προχωρημένη και αποτελεσματική τεχνολογική εφαρμογή με επιστρώσεις μετάλλου
Το θόλωμα και το πάγωμα των τζαμιών ενός αυτοκινήτου, ειδικά του παρμπρίζ, αποτελεί μια από τις πιο εκνευριστικές συνθήκες κατά την συμβίωση με αυτό. Τα «όπλα» των οδηγών απέναντι στην υγρασία και τον πάγο, ήταν επί σειρά ετών ο αέρας και πιο πρόσφατα, οι αντιστάσεις, παρόμοιες με αυτές που χρησιμοποιούνται στο πίσω τζάμι.
Αμφότερα αυτά τα συστήματα όμως, είναι αρκούντως απαιτητικά σε ενέργεια και πέραν αυτού, χρειάζονται χρόνο ώστε να αποκαταστήσουν την ορατότητα σε ένα παρμπρίζ. Eδώ έρχεται λοιπόν η Genesis, η «μπράντα πολυτελείας» της Hyundai, με μια νέα τεχνολογία για το ξεθόλωμα / ξεπάγωμα των παρμπρίζ.
Σύμφωνα με την εταιρεία, το νέο αυτό σύστημα δοκιμάστηκε επιτυχώς σε θερμοκρασίες της τάξεως των -17 βαθμών Κελσίου και κατάφερε να ξεπαγώσει ένα παρμπρίζ σε μόλις 5 λεπτά, όταν με τους συμβατικούς τρόπους η διαδικασία αυτή χρειάζεται περί τα 15 λεπτά. Αξίζει επίσης να σημειωθεί, ότι το νέο αυτό σύστημα εφαρμόστηκε σε αμιγώς ηλεκτρικά GV60 και GV70 μοντέλα της Genesis, με την κατανάλωση της ενέργειας, να είναι 10% λιγότερη σε σύγκριση με τον αέρα ή τις αντιστάσεις.
Ο νέος αυτός σύμμαχος των οδηγών, λειτουργεί ως εξής: το παρμπρίζ φέρει 20 «φύλλα» από μια αγώγιμη, μεταλλική επίστρωση, την οποία διατρέχει ρεύμα 48V, θερμαίνοντας την. Ακριβώς επειδή πρόκειται για στρώσεις που καταλαμβάνουν όλη την επιφάνεια και ένα μεγάλο μέρος από το «πάχος» του παρμπρίζ, η θερμότητα διαχέεται ομοιόμορφα και ταχύτατα σε σχέση με τα συμβατικά συστήματα που έχουν ανομοιόμορφη η σημειακή κατανομή της θερμοκρασίας.
Δεν είναι όμως μόνο για τον χειμώνα. Πέραν του βασικού χαρακτηριστικού τους για την διάχυση της θερμότητας, οι επιστρώσεις «μπλοκάρουν» μέρος της ηλιακής ενέργειας, διατηρώντας την θερμοκρασία στο εσωτερικό ενός αυτοκινήτου κατά 20 περίπου βαθμούς κελσίου χαμηλότερα το καλοκαίρι.
Επίσης, λόγω του ότι με τη χρήση του συγκεκριμένου συστήματος δεν θα χρειάζονται αεραγωγοί στο ταμπλό με κατεύθυνση προς το παρμπρίζ αλλά ούτε και αντιστάσεις εντός αυτού, είναι ευκολότερη η τοποθέτηση προβολικών συστημάτων για εφαρμογές HUD και επαυξημένης πραγματικότητας.
Προς το παρόν, το νέο αυτό σύστημα δεν έχει λάβει την τελική έγκριση για ενσωμάτωση σε μοντέλα παραγωγής, ωστόσο λόγω της χαμηλής ενεργειακής του κατανάλωσης αλλά και της αποτελεσματικότητας του, αναμένεται πολύ σύντομα να αποτελέσει βασικό εξοπλισμό, ειδικά σε αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα.
Όλες οι ειδήσεις
Δοκιμή Seres 5: Πώς είναι τελικά το κινέζικο SUV;
Ανατροπή στη λίστα με τα πιο αξιόπιστα αυτοκίνητα: η Lexus χάνει την πρώτη θέση
Actibump: Το «έξυπνο σαμαράκι» που το νοιώθουν μόνο όσοι τρέχουν