Q-TECH

Driver Alert Control: Το σύστημα «τροχονόμος» που σας επαναφέρει στον ίσιο δρόμο…

driver-alert-control-to-systima-trochonomos-pou-sas-epanaferei-ston-isio-dromo-733073

Πως λειτουργεί το Driver Alert Control και πως ειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση που εντοπίσει επικίνδυνους χειρισμούς

Το πεδίο εφαρμογής των ADAS (Advanced Driver Assistance Systems), είναι πολύ μεγάλο στα σύγχρονα αυτοκίνητα και τρόπος που αυτό επιτυγχάνεται, έχει να κάνει με την ίδια τη φύση λειτουργίας των συστημάτων αυτών.

Λόγω της ύπαρξης πολλών εποπτικών και καταγραφικών μέσω που συλλέγουν μεγάλο αριθμό δεδομένων σε πραγματικό χρόνων αλλά και της μεγάλης υπολογιστικής ισχύος που έχουν πλέον οι επεξεργαστές με τους οποίους εξοπλίζονται τα οχήματα, είναι δυνατή η εκμετάλλευση αυτών των στοιχείων με ποικίλους τρόπους.

Μάλιστα σε ορισμένες περιπτώσεις, το μόνο που χρειάζεται για την ενεργοποίηση μιας νέας λειτουργίας είναι η αναβάθμιση του software, αφού το hardware ήδη είναι εγκατεστημένο.

Το Driver Alert Control ή DAC για συντομία, είναι ένα σύστημα το οποίο εντοπίζει, βάση της ανάλυσης των δεδομένων, πιθανή κόπωση ή απόσπαση της προσοχής του οδηγού. Ο τρόπος που επιτυγχάνεται η συγκεκριμένη λειτουργία είναι ο εξής: Υπάρχει μια κάμερα που «σκανάρει» την διαγράμμιση του δρόμου και καταγράφει τη θέση του οχήματος σε σχέση με αυτή.

Αν διαπιστωθεί παρέκκλιση του οχήματος από αυτό που θεωρείται «φυσιολογική» πορεία, εντός των διαγραμμίσεων του δρόμου, τότε ο οδηγός λαμβάνει ηχητική και οπτική ειδοποίηση, με σύσταση για ολιγόλεπτη στάση.

Τα ανωτέρω αποτελούν την «βασική» λειτουργία του DAC η οποία ήδη εφαρμόζεται σε πολλά αυτοκίνητα, υπάρχουν όμως προηγμένες υλοποιήσεις που βρίσκονται ακόμη σε στάδιο εξέλιξης, όπου μια δεύτερη κάμερα, στο εσωτερικό του οχήματος, καταγράφει το πρόσωπο του οδηγού λαμβάνοντας μια πολύ βάσιμη ένδειξη για την κατάσταση του.

Η κάμερα αυτή, πέραν του ότι έχει δυνατότητα να αντιλαμβάνεται το που εστιάζει το βλέμμα του οδηγού, αναγνωρίζει και εκφράσεις, όπως το… «γλαρό» ύφος σε περίπτωση υπνηλίας.  Το συγκεκριμένο σύστημα, εφαρμόζεται πιλοτικά σε σύγχρονα φορτηγά οχήματα και λεωφορεία και μέσα στα επόμενα χρόνια αναμένεται να συμπεριληφθεί και στα επιβατικά αυτοκίνητα.

Όλες οι ειδήσεις

Κινητήρες εσωτερικής καύσης: Πολύ σκληροί για να πεθάνουν

BMW: Τέλος στα laser φώτα

Πώς η τεχνολογία 5G μπορεί να φέρει επανάσταση στην αυτοκινητοβιομηχανία

 

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο