Η «δεύτερη ευκαιρία» ενός… ηλεκτρικού αναλώσιμου και τα δισεκατομμύρια κέρδη από την πώληση του ως μεταχειρισμένο
Αν υπάρχει κάτι που έχει τραβήξει την προσοχή των αυτοκινητοβιομηχανιών τον τελευταίο καιρό, αυτό είναι η γερμανική εταιρεία Circunomics και οι υποσχέσεις της για δισεκατομμύρια κέρδη σε ετήσια βάση. Η πρόβλεψη αυτή αφορά τους 10 κορυφαίους ομίλους – κατασκευαστές του κόσμου και το «μυστικό» είναι… οι μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων.
Ουσιαστικά η Circunomics, θα δημιουργήσει ένα διαδικτυακό «παζάρι» για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχουν απολέσει την χωρητικότητα τους και πρέπει να αντικατασταθούν. Στις μπαταρίες αυτές, που σε κανονικές συνθήκες θα πήγαιναν για ανακύκλωση, θα δίνεται μια «δεύτερη ευκαιρία» και θα χρησιμοποιούνται ως μονάδες αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας για βιομηχανική και όχι μόνο χρήση.
Η ραγδαία ανάπτυξη των ΑΠΕ, έχει δημιουργήσει την ανάγκη για σταθμούς αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης χωρητικότητας και οι «προς απόσυρση» μπαταρίες των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, μπορούν, με ελάχιστες τροποποιήσεις, να επιτελέσουν τον ρόλο… power bank.
Η Circunomics, θα λειτουργεί ως «μεσάζοντας» στη διαδικασία διάθεσης και αγοράς των μπαταριών αυτών, προφέροντας πληροφορίες για τον τύπο και την χωρητικότητα της κάθε μονάδας. Σύμφωνα με υπολογισμούς, η εταιρεία υπόσχεται κέρδος 40 – 70 € για κάθε kWh χωρητικότητας.
Δεδομένου του ότι μέση χωρητικότητα μιας μπαταρίας ηλεκτροκίνητου οχήματος είναι 70 kWh και ότι η αντικατάσταση της γίνεται όταν η τιμή αυτή μειωθεί στο 30%, σημαίνει ότι κάθε μονάδα θα αποφέρει κέρδος 800 – 1.400 € στις αυτοκινητοβιομηχανίες που θα τις διαθέτουν ως μεταχειρισμένες, μέσω του δικτύου της Circunomics.
Μέχρι το 2030, αναμένεται ότι 5 – 6 εκατομμύρια μπαταρίες ηλεκτροκίνητων οχημάτων, θα χρήζουν αντικατάστασης κάθε χρόνο. Με μια μέση τιμή πώλησης 1.100 €, ο τζίρος σε αυτή την αγορά μεταχειρισμένων μπαταριών που επιχειρεί να στήσει η Cirunomics, υπολογίζεται στα 6.000.000.000 €!
Η εταιρεία ισχυρίζεται ότι στο άμεσο μέλλον, για τους 10 κορυφαίους σε πωλήσεις ομίλους κατασκευαστών αυτοκινήτων, τα κέρδη θα ανέρχονται στο 1 δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως από την πώληση των μεταχειρισμένων μπαταριών.
Continental: παραγωγή ελαστικών με ουδέτερες εκπομπές CO2
Η VW παρουσιάζει αντί-Cybertruck και αντι-Lightning στις HΠΑ… δια της πλαγίας οδού