Το νέο ID.5 μας συστήνεται ως κουπέ έκδοση του ID.4 με αεροδυναμικό αμάξωμα που συνδυάζει αυτονομία άνω των 430 χλμ. ανά φόρτιση μαζί με στοιχεία άνεσης και ευρυχωρίας
Του Φώτη Ραΐση – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Κατά την επικρατούσα τακτική την οποία εφαρμόζει τα τελευταία χρόνια ο όμιλος VW, στα νέα μοντέλα που παρουσιάζονται κυρίως στη μικρομεσαία και μεσαία κατηγορία, έχει δημιουργηθεί μια παράλληλη γκάμα από εκδόσεις Coupe. Για το brand της Audi αυτές οι εκδόσεις φέρουν την συνοδευτική ονομασία Sportback ενώ για την Skoda ονομάζονται απλώς Coupe. Στην περίπτωση της Volkswagen, τα δεδομένα είναι ακόμα συγκεχυμένα μολονότι ένα πρώτο δείγμα γραφής έχει ήδη δωθεί με την παρουσίαση του ηλεκτρικού μοντέλου ID.5. Το συγκεκριμένο μοντέλο αποτελεί ουσιαστικά την κουπέ έκδοση της σειράς ID.4 που έχει προηγηθεί.
Αμφότερα τα μοντέλα χρησιμοποιούν την ίδια πλατφόρμα και μοιράζονται κοινά μηχανικά μέρη. Εντούτοις, η εξωτερική σχεδίαση διαφοροποιείται στις λεπτομέρειες με το ID.5 να έχει μορφοποιηθεί στην βάση των στοιχείων δυναμισμού. Διαθέτει πιο σπορ προφυλακτήρες, επικλινή οροφή και ένα spoiler στο πίσω μέρος. Όλα αυτά τα στοιχεία δεν έχουν μόνο αισθητική αξία, αλλά βελτιώνουν και την αεροδυναμική, όπως φαίνεται από τον εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,27. Το ID.5 είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις αποκλειστικά, την Pro Performance της δοκιμής (με έναν κινητήρα 204 ίππων) και την GTX (με δύο ηλεκτροκινητήρες, 299 ίππους και τετρακίνηση). Ουσιαστικά η Volkswagen προωθεί το ID.5 ως πιο premium επιλογή.
Κατά τα λοιπά, η σύγκριση με το ID.4 δεν έχει κάτι αξιομνημόνευτο να επιδείξει με την καμπίνα να είναι ιδιαίτερα ευρύχωρη, χάρη και στο μακρύ μεταξόνιο του μοντέλου. Το πάτωμα είναι επίπεδο και ο μεσαίος πίσω επιβάτης αισθάνεται άνετα στα πόδια του. Η διαφορετική σχεδίαση του πίσω τμήματος της οροφής ελάχιστα επιδρά στον χώρο για τα κεφάλια των πίσω επιβατών ενώ το πορτμπαγκάζ με τα 414 λίτρα που προσφέρει είναι και αυτό ελάχιστα μικρότερο από εκείνο του ID.4 (444 λίτρα).
Στο θέμα της άνεσης και της εργονομίας αποκομίσαμε τις καλύτερες εντυπώσεις. Τα δύο ρυθμιζόμενα υποβραχιόνια στα μπροστινά καθίσματα είναι ιδιαίτερα πρακτικά για το ταξίδι. Οι περισσότερες λειτουργίες των υποσυστημάτων του αυτοκινήτου γίνονται μέσω αφής από την κεντρική οθόνη 12 ιντσών. Βεβαίως υπάρχουν και φυσικά κομβία για τη ρύθμιση του κλιματιστικού και της φωνής του ηχοσυστήματος. Ένα καινούργιο στοιχείο στο ID.5 είναι το αναβαθμισμένο λογισμικό 3.1, το οποίο θα είναι αυτόματα διαθέσιμο και στα υπόλοιπα μοντέλα ID, over-the-air. Για την αναβάθμιση αυτή μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά στις επόμενες σελίδες. Εν συντομία, περιλαμβάνει νέα στοιχεία, όπως η ένδειξη του ποσοστού φόρτισης στα όργανα, βελτιωμένα γραφικά στο εξαιρετικό infotainment και πρωτόγνωρες λειτουργίες στα ADAS. Όπως το αυτόνομο προσπέρασμα και το αυτοματοποιημένο παρκάρισμα με μνήμες ελιγμών.
Καλή αυτονομία
Όταν βλέπεις στο trip computer ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου μια αυτονομία άνω των 430 χλμ. σίγουρα αντιλαμβάνεσαι το οποιοδήποτε ταξίδι με μεγαλύτερη σιγουριά. Είναι γεγονός πως με σταθερή ταχύτητα 110 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο χωρίς δυνατό άνεμο και με μία θερμοκρασία στους 30 βαθμούς Κελσίου μπορείς να δεις μέσες καταναλώσεις της τάξεως των 16,2 kWh/100 χλμ. κατά το ελάχιστο. Σε επαρχιακό δρόμο με υψομετρικές διαφορές η μέση κατανάλωση ανεβαίνει στις 18,9 kWh/100 χλμ. Γενικώς, μια μέση κατανάλωση από μετρήσεις σε πόλη και αυτοκινητόδρομο προσδιορίζετα στις 17,8 kWh/100 χλμ. Συνεπώς η κατανάλωση στο ID.5 προκύπτει αρκούντως χαμηλή. Με το αναβαθμισμένο λογισμικό, το ID.5 δέχεται φόρτιση σε συνεχές ρεύμα με ισχύ έως 135 kW (από 125 kW), το οποίο περιορίζει τον χρόνο αναμονής σε ταχυφορτιστή κατά πέντε λεπτά.
Γενικώς, το ID.5 είναι ένα άνετο αυτοκίνητο με την ρύθμιση των αναρτήσεων να δουλεύει καλά. Εξαιρετικό και το επίπεδο ηχομόνωσης. Σε προδιαθέτει για ήρεμη οδήγηση, κάτι στο οποίο συμβάλλει και η γλυκιά, πάντα προοδευτική απόδοση του ηλεκτροκινητήρα, που εξασφαλίζει επιδόσεις συμβατικού μοντέλου τύπου GTi με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να πραγματοποιείται σε 8,2″.