Η Volkswagen και οι Κινέζοι εταίροι της συζήτησαν το ενδεχόμενο να επενδύσουν σε εργοστάσια στη Γερμανία, δήλωσε στο Reuters την Τρίτη ο διευθύνων σύμβουλος της VW, Oliver Blume
Την περασμένη εβδομάδα, το Reuters ανέφερε ότι Κινέζοι επενδυτές είχαν βγει «στην αγορά» για γερμανικά εργοστάσια. «Έχουμε στενές συνεργασίες στην Κίνα και φυσικά, υπήρξαν συνομιλίες, αλλά όχι συγκεκριμένες αποφάσεις», είπε ο Blume στο Reuters όταν ρωτήθηκε εάν θα σκεφτόταν να πουλήσει ένα γερμανικό εργοστάσιο σε έναν Κινέζο επενδυτή.
Η Volkswagen έχει τρεις συνεργάτες στην Κίνα – SAIC, FAW και JAC – και κατέχει μερίδιο μετοχών της κινεζική Xpeng, κανένας από τους οποίους δεν έχει επί του παρόντος εγκαταστάσεις παραγωγής στην Ευρώπη. Ο γερμανικός κολοσσός εξετάζει εναλλακτικές χρήσεις για τα εργοστάσιά της στη Δρέσδη και στο Osnabrueck στο πλαίσιο μιας προσπάθειας μείωσης του κόστους παραγωγής.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, η οποία κατέχει μάρκες όπως η Porsche, η Audi και η Skoda, υπέστη δραματική πτώση στις πωλήσεις που επιδεινώθηκε από τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Τα κορυφαία στελέχη της ήθελαν να κλείσουν πολλά εργοστάσια αλλά αντιμετώπισαν τεράστια αντίσταση από τα συνδικάτα.
Σε μια συμφωνία που επετεύχθη πριν από τα Χριστούγεννα συμφώνησαν να τερματίσουν την παραγωγή στη Δρέσδη, ένα εργοστάσιο 340 εργαζομένων που κατασκευάζει το ηλεκτρικό ID.3, από το 2025, και στο Osnabrueck, όπου 2.300 εργαζόμενοι παράγουν το T-Roc Cabrio, από το 2027.
Μέχρι στιγμής, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δείξει ελάχιστο δημόσιο ενδιαφέρον για την κατασκευή ή την αγορά εργοστασίων στη Γερμανία, γνωστή για το υψηλό κόστος ενέργειας και εργασίας. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας, BYD, κατασκευάζει εργοστάσιο στην Ουγγαρία, ενώ η Chery θα ξεκινήσει την παραγωγή στην Ισπανία αργότερα φέτος μέσω μιας κοινοπραξίας με τον Ισπανό εταίρο, Ebro.
Πηγή: Reuters.com
Όλες οι ειδήσεις
«Προσοχή Λάδια»: Έτσι αποφεύγουν τα Αλκοτέστ στην Κρήτη
RatioZero CVT: Το άγιο δισκοπότηρο στα κιβώτια ταχυτήτων
To νέο Tesla Model Υ είναι εδώ και το «κράξιμο» στον Έλον πάει σύννεφο