Το Model Y της Tesla είναι το SUV της αμερικάνικης εταιρίας και φιλοδοξεί να βρεθεί στη θέση που έχει και το Model 3 από το οποίο και προέρχεται, δηλαδή στην κορυφή.
Καθώς το Tesla Model 3 έχει πάνω από το 50% των πωλήσεων, τότε ένα SUV που προέρχεται από το συγκεκριμένο μοντέλο προσδοκά κάτι αντίστοιχο. Η συνταγή λοιπόν είναι ίδια με διαφοροποιημένες, πιο μεγάλες δηλαδή, εξωτερικές διαστάσεις. Όσον αφορά στα υπόλοιπα σημεία του, το Model Υ δεν διαφέρει από το αδελφό μοντέλο. Τουτέστιν, διαθέτει το ίδιο μινιμαλιστικό εσωτερικό με τη μεγάλη ψηφιακή οθόνη που εκτελεί σχεδόν όλες τις παραμέτρους του αυτοκινήτου και φυσικά τους ίδιους δύο τον αριθμό ηλεκτροκινητήρες -εξού και το AWD- με συνδυαστική απόδοση 498 ίππους. Και φυσικά η ίδια μπαταρία των 75 kWh, που χαρίζει αυτονομία 500 περίπου χιλιομέτρων.
Καθώς η δοκιμή του Tesla συνέπεσε κοντά στην ημερομηνία της έκδοσης του ειδικού τεύχους με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν υπήρχε χρόνος για ένα ταξίδι που θα εξαντλούσε την αυτονομία, αλλά αρκεστήκαμε σε μία γρήγορη βόλτα έως τη Χαλκίδα, που όμως ήταν αρκετή για το Model Y να μας δείξει τι πρεσβεύει. Κατ’ αρχήν με σταθερή ταχύτητα των 110 χλμ/ώρα το SUV της Tesla είχε μέση κατανάλωση 15,8 kWh/100χλμ., τιμή που ίσως δεν είναι η μικρότερη, είναι όμως η καλύτερη για τα χαρακτηριστικά του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Επιπλέον η κατανάλωση μειώνονταν διαρκώς όσο κινιόμασταν στην πόλη της Χαλκίδας (13,3), έχοντας ξοδέψει μόλις το 23% (υπολειπόμενη αυτονομία 428 χλμ.). Η επιστροφή, χωρίς τον περιορισμό των μετρήσεων, έγινε σε πιο γρήγορους ρυθμούς δοκιμάζοντας την ωμή δύναμη των Tesla, επιταχύνοντας σχεδόν ακαριαία, δίχως δισταγμό, αλλά για αυτές τις υψηλές ταχύτητες θα θέλαμε, καλύτερη ρύθμιση της ανάρτησης και σίγουρα καθίσματα με καλύτερη πλευρική υποστήριξη.
Αθήνα ————————————————- Χαλκίδα
Απόσταση 125 χλμ.
Μέση κατανάλωση 14,2 kWh/100 km.
Μέση κατανάλωση αυτοκινητόδρομος (με 110 χλμ./ώρα) 15,8 kWh/100 km.
Αυτονομία 520 χλμ.