Η αεροδυναμική και φουτουριστική σχεδίαση του πρωτότυπου Renault Filante Record 2025 δεν στοχεύει στην ταχύτητα
Το Renault Filante Record 2025 δεν είναι ένα συνηθισμένο πρωτότυπο. Είναι σίγουρα εντυπωσιακό και παρά το ότι δανείζεται ένα όνομα (Filante) το οποίο η γαλλική εταιρεία είχε χρησιμοποιήσει στο παρελθόν για αυτοκίνητα που προορίζονταν να καταρρίψουν ρεκόρ ταχύτητας, στην προκειμένη περίπτωση δεν πρόκειται για κάτι τέτοιο.
Είναι βέβαια λίγο δύσκολο να πιστέψει κανείς ότι αυτή η ακραία αεροδυναμική σχεδίαση, η χρήση πανάλαφρων υλικών και «κατά παραγγελία» περιφερειακών, έγιναν για κάτι άλλο πέραν της ταχύτητας. Κι όμως, το Filante Record 2025 είναι πλήρως ηλεκτρικό και αν θέλει να καταρρίψει κάτι, είναι τα ρεκόρ αυτονομίας και «κατανάλωσης» ρεύματος (χιλιόμετρα ανά kWh).
H Renault έχτισε το αυτοκίνητο γύρω από μια συστοιχία 87 kWh που χρησιμοποιείται στο μοντέλο Scenic E-Tech και παρά το ότι η μπαταρία αυτή ζυγίζει 600 κιλά, το συνολικό βάρος του πρωτότυπου, δεν ξεπερνά τον τόνο.
Η μονοθέσια σφηνοειδής «άτρακτος» έχει μήκος 5,12 μέτρα και φάρδος μόλις 1,2 μέτρα, ενώ οι μεγάλοι όγκοι που σχηματίζουν τα φτερά εξυπηρετούν στη βελτίωση της αεροδυναμικής. Τα υλικά που χρησιμοποίησε η Renault ήταν ανθρακονήματα, σοφιστικέ κράματα χάλυβα και αλουμίνιο, το οποίο «χυτεύθηκε» με τεχνική 3D printing.
Χρησιμοποιώντας AI και προγράμματα δυναμικής εξομοίωσης τάσεων και αντοχής στα υλικά και στη δομή, κατάφεραν να εξοικονομήσουν βάρος από παντού, με αποτέλεσμα όλα τα υπόλοιπα, πλην της μπαταρίας, να ζυγίζουν μόλις 400 κιλά.
Ακόμα και τα ελαστικά που εφαρμόζονται στους διαμέτρους 19 ιντσών τροχών, είναι ειδική παραγγελία στη Michelin, ώστε να εξασφαλίζουν τη μικρότερη δυνατή αντίσταση κύλισης. H Renault στοχεύει με το Filante Record 2025 να θέσει τον πήχη στα ρεκόρ αυτονομίας και κατανάλωσης ηλεκτρικών πολύ ψηλά, μετέχοντας σε ένα «παιχνίδι» ανταγωνισμού που μόλις τώρα αρχίζει.
Όλες οι ειδήσεις
Ορατότητα στη βροχή: Πως μπορώ να βελτιώσω τη ζελατίνα του κράνους μου
Living on the Limit: Τα κλειδιά της Ford Mustang Dark Horse στον Μαξ Φερστάπεν