Η Renault αποκαλύπτει τις πρώτες λεπτομέρειες για το νέο Renault 5 Electric που αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του το 2024.
Ήταν Ιανουάριος του 1972 όταν η Renault αποκάλυπτε το πρώτο Renault 5, ένα μοντέλο το οποίο αναμενόταν να γίνει από τα γαλλικά αυτοκίνητα με τις περισσότερες πωλήσεις. Σχεδόν 50 χρόνια μετά, τον Ιανουάριο του 2021, η γαλλική εταιρεία ανακοίνωσε την επιστροφή του Renault 5 και τώρα είναι έτοιμη να μοιραστεί ορισμένα τεχνικά χαρακτηριστικά μαζί μας.
Το νέο ηλεκτρικό Renault 5 έχει βασιστεί στην πλατφόρμα CMF-B EV και θα δανείζεται την πλειοψηφία των ανταλλακτικών του από το Clio και το Captur. Η χρήση του υπάρχοντος υλικού θα βοηθήσει τη Renault να μειώσει το κόστος παραγωγής κατά 30 τοις εκατό σε σύγκριση με το Zoe, του οποίου λογικά δε θα δούμε δεύτερη γενιά. Μια σημαντική διαφορά μεταξύ των δύο μικρών EV θα είναι ο αριθμός των μπαταριών, καθώς το επερχόμενο μοντέλο θα έχει μόλις τέσσερις μεγάλες μονάδες τοποθετημένες σε ένα μόνο στρώμα, ενώ το Zoe χρησιμοποιεί 12 μικρότερες.
Αυτό θα επιτρέψει στους μηχανικούς της Renault να «σώσουν» 15 κιλά βάρους, ενώ επίσης υπόσχονται περισσότερη ενεργειακή πυκνότητα από το πακέτο μπαταριών του Zoe και αυξημένη ακαμψία στο κάτω μέρος του αμαξώματος λόγω της καλύτερης ενσωμάτωσης των μπαταριών. Η Renault σκοπεύει να τοποθετήσει στο νέο 5 μια ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, κάτι που θα βελτιώσει αισθητά την οδική συμπεριφορά. Η μπαταρία θα τοποθετηθεί κάτω από το πάτωμα, χαμηλώνοντας το κέντρο βάρος, καθιστώντας το αυτοκίνητο πιο ευέλικτο.
Η Renault δεν έχει αναφερθεί ακόμα στην ισχύ του νέου R5, λέγοντας μόνο πως θα τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα του οποίου η τεχνολογία προέρχεται από το Megane E-Tech Electric. Η νέα αρχιτεκτονική αναμένεται να μειώσει τόσο το μέγεθος του κινητήρα, όσο και το βάρος του.