Q-ELECTRIC

Το «κράξιμο» του Cybertruck δεν είναι πάντα δικαιολογημένο…

to-kraximo-tou-cybertruck-den-einai-panta-dikaiologimeno-716757

Πρόσφατο clickbait video, παρουσιάζει μια «φυσιολογική» λειτουργία του αυτοκινήτου, ως θανάσιμο κατασκευαστικό ελάττωμα

Το Cybertruck της Tesla είχε πραγματικά μια από τις πιο άσχημες υποδοχές νέου μοντέλου στην αγορά τα τελευταία χρόνια. Το «κράξιμο» πάει σύννεφο και υπάρχει πληθώρα από video στο διαδίκτυο, με το αυτοκίνητο να αποτυγχάνει εντός και εκτός δρόμου, ενώ εκατοντάδες είναι επίσης οι αναφορές που αφορούν σε προβλήματα και δυσλειτουργίες.

Πολλά εξ αυτών θα λέγαμε ότι είναι υπερβολικά και απλά δημοσιεύονται για να δημιουργήσουν ντόρο, αφού πλέον είναι… trend να απαξιώνει κανείς το συγκεκριμένο μοντέλο. Για παράδειγμα, πρόσφατα κάποιος δημοσίευσε ότι τραυματίστηκε στην προσπάθεια του να καθαρίσει το εξωτερικό του αυτοκινήτου, όταν το χέρι του ακούμπησε με δύναμη την αιχμή ενός μεταλλικού πάνελ. Συνήθως αυτό συμβαίνει όταν ο ανθρώπινος ιστός έρχεται με δύναμη σε επαφή με μια μεταλλική αιχμή αλλά… Αmerica,  αφού δεν τον γράφανε ως «caution» στο manual, μάλλον θα πάρει αποζημίωση για αυτό.

Από την άλλη βέβαια και η Tesla πήγαινε γυρεύοντας, αφού η προωθητική καμπάνια του μοντέλου ήταν στα πλαίσια του «επιθετικού» και υπερφίαλου marketing και όταν τάζεις «λαγούς με πετραχήλια» πολλοί είναι αυτοί που σε περιμένουν στην γωνία να σε «τιμωρήσουν» για αυτό.

Σε αυτή την «κράξε και εσύ το cybertruck, μπορείς» τάση έρχεται να προστεθεί και άλλο ένα video, που παρουσιάζει την καθυστέρηση του steer-by-wire συστήματος. Η ανάρτηση έγινε στο X (πρώην twitter) το οποίο -ειρωνικό- ανήκει στο Elon Musk και παρουσιάζεται το lag στην απόκριση των κατευθυντήριων τροχών, σε σχέση με τις εντολές που δίνονται από το τιμόνι.

Εκ πρώτης αυτό φαίνεται πολύ τρομακτικό και επικίνδυνο αλλά όπως αποδεικνύεται, το video είναι απλά clickbait τύπου, όχι γιατί παρουσιάζει κάτι το οποίο δεν συμβαίνει αλλά γιατί η λειτουργία του συγκεκριμένου συστήματος, πρέπει να έχει αυτά τα χαρακτηριστικά. Το steer-by-wire, είναι ουσιαστικά ένας ηλεκτρομηχανικός τρόπος για να στρίβουν οι τροχοί, με το τιμόνι να λειτουργεί σαν… ποτενσιόμετρο.

Το πόσο και το πόσο γρήγορα το στρίβει ο οδηγός, ψηφιοποιείται ως εντολή και μεταφέρεται ενσύρματα στους μηχανισμούς που στρίβουν τους τροχούς. Αυτή η εντολή όμως, δεν μεταφράζεται ακριβώς σε αναλογία και μεταβάλλεται, προσαρμοζόμενη αναλόγως της δυναμικής και κινητικής κατάστασης του αυτοκινήτου.

Στην προκειμένη περίπτωση, που το Cybertruck είναι παρκαρισμένο, δεν υπάρχει λόγος οι τροχοί να στρίβουν σύμφωνα με τις άγαρμπες κινήσεις που κάνει ο οδηγός στο τιμόνι, αφού κάτι τέτοιο θα καταπονούσε τους μηχανισμούς του συστήματος διεύθυνσης. Είναι ουσιαστικά μια idiot-proof λειτουργία που προφυλάσσει το αυτοκίνητο από την… βλακεία του οδηγού.

Εν κινήσει τα πράγματα αλλάζουν και το steer-by-wire, έχει δυνατότητες μεταβολής της απόκρισης στις εντολές από το τιμόνι. Δεν αφορά μόνο την Tesla αυτό, όλα τα steer-by-wire συστήματα διεύθυνσης, έτσι λειτουργούν.

Καλό λοιπόν το παραμύθι αλλά στην προκειμένη περίπτωση, δεν είχε δράκο…

Όλες οι ειδήσεις

Παρουσιάστηκε επίσημα η νέα BMW Σειρά 1

Έγινε και αυτό: Ανδροειδή ρομπότ στο… μεροκάματο της αυτοκινητοβιομηχανίας!

Πως έχουν προκύψει και τι σημαίνουν τα ονόματα γνωστών μοντέλων της VW;

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο