Η Fiat ετοιμάζει καινούριο ηλεκτρικό εμπνευσμένο από το Panda, με τιμή κάτω από 25.000 ευρώ για να ανταγωνιστεί τα Citroen e-C3 και Renault 5.
Η Stellantis έχει καλά νέα για τους αγοραστές που θέλουν να κάνουν στροφή σε ηλεκτρικά οχήματα αλλά δεν μπορούν να βρουν μοντέλα εντός του εύρους τιμών τους.
Ο πολυεθνικός όμιλος αυτοκινήτων ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να προσθέσει ένα δεύτερο –προσιτό- ηλεκτρικό όχημα στη γκάμα του για να ανταγωνιστεί τη Renault και τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ειδικά στην Ευρώπη.
Όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fiat, Olivier Francois σε συνέντευξή του, το βασικό ηλεκτρικό μοντέλο της Fiat αναμένεται να παρουσιαστεί τον Ιούλιο του 2024 προκειμένου να ανταγωνιστεί το Dacia Spring. Πιθανότατα μάλιστα το όχημα θα εμπνέεται από το Centoventi Concept που παρουσιάστηκε το 2019. Το νέο EV θα είναι εμπνευσμένο από το Fiat Panda, και θα έχει τιμή κάτω από 25.000 ευρώ. «Υπάρχει πραγματική ανάγκη για πιο προσιτά EVs», συμπλήρωσε.
Νωρίτερα φέτος, η Fiat ανακοίνωσε επίσης την επανεισαγωγή του ηλεκτρικού 500 στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1ο τρίμηνο του 2024. Οι ΗΠΑ είναι η μεγαλύτερη και πιο κερδοφόρα αγορά της Stellantis, του ομίλου που μεταξύ άλλων συμπεριλαμβάνει και την ιταλική φίρμα του Τορίνο.
Η Stellantis ανακοίνωσε προηγουμένως σχέδια να ξεκινήσει την πώληση ενός πλήρως ηλεκτρικού αυτοκινήτου πόλης που θα φέρει το σήμα της Citroën στις αρχές του επόμενου έτους. Το μικρό EV από τη γαλλική μάρκα θα έχει επίσης τιμή κάτω από 25.000 ευρώ και θα προσφέρει αυτονομία άνω των 300 χιλιομέτρων.
Το προαναφερθέν μοντέλο θα ονομάζεται Citroën e-C3 και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Σλοβακίας, κάτι που θα επιτρέψει στη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία να διατηρήσει όσο το δυνατόν χαμηλότερα το κόστος παραγωγής έτσι ώστε να ανταγωνιστεί το Dacia Spring, το οποίο κατασκευάζεται στην Κίνα. Ο ανταγωνισμός βέβαια του Citroën e-C3 θα είναι σαφώς εντονότερος με τον επερχόμενο Renault 5, το οποίο θα κατασκευαστεί στη Γαλλία.
Δεδομένου ότι πλέον Fiat και Citroen μοιράζονται κοινές πλατφόρμες για την εξέλιξη των οχημάτων τους, περιμένουμε να δούμε τα καινούργια τους ηλεκτρικά οχήματα να μοιράζονται πολλά κοινά εξαρτήματα. Αυτή η τακτική χρησιμοποιείται εδώ και πολλά χρόνια από όλες σχεδόν τις εταιρίες και αποσκοπεί στην μείωση του κόστους παραγωγής. Οι παραπάνω πληροφορίες επιβεβαιώθηκαν από τον Olivier Francois, ο οποίος είπε πως «είναι πολύ πιθανό να υπάρξουν συνέργειες» με την πλατφόρμα που χρησιμοποιείται για το νέο Citroën e-C3.
Η ανακοίνωση του ομίλου ίσως οφείλεται και στο γεγονός ότι αυξάνεται συνεχώς η πίεση στις αυτοκινητοβιομηχανίες να έχουν προσιτά EV, ειδικά στην Ευρώπη όπου οι κινεζικές μάρκες βρίσκονται σε επίθεση. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες παλεύουν επίσης να διατηρήσουν τους αγοραστές, οι οποίοι έχουν δει τη δυναμική των δαπανών τους να μειώνεται εξαιτίας του πληθωρισμού.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, τον περασμένο μήνα προειδοποίησε ότι η μεσαία τάξη θα αποκλειστεί από την αγορά EV, εάν οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν μπορούν να απορροφήσουν το πρόσθετο κόστος παραγωγής που απαιτείται. Ο Tavares χαρακτηριστικά ανέφερε πως το όριο για προσιτά στο ευρύ κοινό ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι «περίπου 25.000 ευρώ».
Πρόσθεσε ότι η επίτευξη του στόχου της τιμής είναι απαραίτητη για τη διαφύλαξη του κατασκευαστικού αποτυπώματος της εταιρείας στις ΗΠΑ και σημείωσε ότι η κατασκευή προσιτών EV που είναι κερδοφόρα είναι το «πραγματικό πράγμα που πρέπει να συζητήσουμε» με τo UAW (Συνδικάτο εργατών αυτοκινήτου) κατά τις διαπραγματεύσεις φέτος.