Εκτός από το κρύο, φαίνεται πως και η ζέστη έχει τις δικές τις επιπτώσεις στις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Πολλοί ήταν οι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων που παρατήρησαν πως το όχημά τους είχε μειωμένη αυτονομία λόγω των ακραίων καιρικών συνθηκών. Μπορεί το πολύ κρύο να είναι «εχθρός» των EV, ωστόσο, το ίδιο φαίνεται πως είναι και η ζέστη.
Νέα έρευνα δείχνει πως το ζεστό κλίμα μπορεί να μειώσει αισθητά τη διάρκεια ζωής μιας μπαταρίας EV, κάτι που σίγουρα είναι μια χρήσιμη πληροφορία για όσους σκέφτονται να αγοράσουν ένα μεταχειρισμένο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Μήπως θα ήταν καλύτερα να προτιμήσουμε ένα EV που προέρχεται από μια δροσερή περιοχή;
Μάλλον ναι, αφού η Recurrent παρατήρησε στην έρευνά της πως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Tesla είχε μεγαλύτερη αυτονομία σε δροσερά κλίματα παρά σε ζεστά. Το όχημα που χρησιμοποιήθηκε στην έρευνα ήταν ένα Tesla Model Y, το οποίο έλαβε μια βαθμολογία αυτονομίας για κάθε διαφορετική κλιματική ζώνη, σε σχέση με την αυτονομία για την οποία εγγυάται η Tesla.
Η έρευνα της Recurrent αποκάλυψε πως το Model Y είχε βαθμολογία 95 (δηλαδή 95% της υποτιθέμενης αυτονομίας) σε ψυχρές/θαλάσσιες ζώνες, ενώ σε πιο ζεστά κλίματα είχε μόλις 92. Το πόρισμα της έρευνα είναι πως η παρατεταμένη έκθεση της μπαταρίας σε θερμότητα μειώνει, τόσο την αυτονομία, όσο και την εκτιμώμενη ζωή της. Φαίνεται πως το ανώτατο δεκτό όριο είναι οι 30 βαθμοί Κελσίου.
Για χάριν της μελέτης εξετάστηκαν πάνω από 12.500 αυτοκίνητα της Tesla στις ΗΠΑ, με την Recurrent να σημειώνει πως τα αποτελέσματα ήταν σταθερά, αλλά πιο εμφανή στα Tesla Model Y του 2020.
Τι πρέπει να κάνουν λοιπόν όσοι οδηγούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Απλό. Προσπαθήστε να παρκάρετε το EV σας σε πάρκινγκ, ή τουλάχιστον σε σκιά. Άμα αυτό δεν είναι δυνατό και πρέπει οπωσδήποτε να το αφήσετε στον ήλιο, φροντίστε η μπαταρία του να είναι μισοφορτισμένη.