Κι όμως, δεν πρόκειται για το πετρέλαιο, αλλά για τα υπολείμματα των χρησιμοποιημένων μπαταριών, τα οποία δεν είναι απόβλητα, αλλά πηγή ενέργειας. Από τη λεγόμενη «μαύρη μάζα» προκύπτουν πολύτιμα μέταλλα, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή νέων συσσωρευτών.
Του Alessio Lana, Απόδοση: Άκης Τεμπερίδης
Όπως έχουμε ξαναγράψει, η Mercedes-Benz άνοιξε πέρυσι τη δική της μονάδα ανακύκλωσης μπαταριών στο Κουπενχάιμ. Οι ΗΠΑ επενδύουν τεράστια ποσά στον τομέα αυτόν, ενώ και οι ασιατικές χώρες δεν μένουν πίσω. Η λεγόμενη «μαύρη μάζα» (black mass) είναι ο χρυσός της εποχής μας. Πρόκειται για τα τρίμματα κοβαλτίου, νικελίου και λιθίου τα οποία απομένουν από τη σύνθλιψη εξαντλημένων συσσωρευτών. Ένα πολύτιμο τρίμμα, το οποίο ανακυκλώνεται και αντικαθιστά πρωτογενή υλικά, που αλλιώς θα έπρεπε να αγοράσει από το εξωτερικό ένας κατασκευαστής. Οι πιο προηγμένες μονάδες ανακτούν έως και το 96% και μάλιστα με τέτοιον βαθμό καθαρότητας που επιτρέπει τη δημιουργία νέων μπαταριών. «Για την προμήθεια λιθίου, η Ευρώπη εξαρτάται 100% από τρίτες χώρες, ενώ το 75% της επεξεργασίας του συγκεκριμένου μετάλλου γίνεται στην Κίνα, η οποία κυριαρχεί και στην παραγωγή μπαταριών. Το 60% των αποθεμάτων κοβαλτίου βρίσκεται στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό. Στα ορυχεία της χώρας επικρατούν μεσαιωνικές συνθήκες εργασίας», μας εξηγεί ο Marco Ferracin, στέλεχος της SAFE, μίας ιταλικής κοινοπραξίας που εξειδικεύεται στην κυκλική οικονομία. «Η ανακύκλωση θα μπορούσε να παρέχει το 14% του λιθίου, το 16% του νικελίου, το 17% του μαγγανίου και το 25% του κοβαλτίου που θα χρειάζεται η Ευρώπη για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2030». Αυτό υποστηρίζει το ευρωπαϊκό λόμπι προώθησης καθαρής ενέργειας T&E. Εφόσον τηρηθούν τα σχέδια ανακύκλωσης της Ε.Ε., «θα επιτρέψουν στην Ευρώπη την παραγωγή εκατομμυρίων καθαρών ηλεκτρικών», συνεχίζει ο Ferracin. Εξοικονομώντας εδάφη, εκπομπές ρύπων και κυρίως εξάρτηση με άνισους όρους από χώρες που δεν είναι πάντα φίλιες.
Η ανακύκλωση μπαταριών θα μπορούσε να εξασφαλίσει το 14% του λιθίου, το 16% του νικελίου, το 25% του κοβάλτιου και το 17% του μαγγανίου που θα χρειαστεί στο άμεσο μέλλον η Ε.Ε. για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Όλες οι ειδήσεις
Δες πόσο θα πληρώσεις αν προσπεράσεις σε διπλή διαχωριστική – Ποιες είναι οι υπόλοιπες ποινές;
Lamborghini και Ducati, οι δύο… γειτόνισσες συνεργάζονται!
Πασχαλινή έξοδος με ασφάλεια: Τι ελέγχουμε στο αυτοκίνητο πριν το ταξίδι