Η διαμάχη ανάμεσα στα θερμικά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πλέον δεν περιορίζεται στις επιδόσεις ή τις εκπομπές ρύπων, καθώς είναι εξίσου σημαντικό να είναι αξιόπιστα. Και σύμφωνα με τον μεγαλύτερο οργανισμό οδικής βοήθειας της Ευρώπης ADAC, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπερτερούν -σιωπηλά- σε αυτό το τομέα.
Οι εργαζόμενοι της ανταποκρίθηκαν σε παραπάνω από 3.6 εκατομμύρια συμβάντα το προηγούμενο έτος, συλλέγοντας ταυτόχρονα στοιχεία για αυτή την έρευνα. Κατέγραψαν τις λεπτομέρειες κάθε κλήσης και αυτή η …θάλασσα πληροφοριών δείχνει πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χαλάνε πιο σπάνια από τα θερμικά.
Το 2024 ήταν η πρώτη χρονιά που η ADAC είχε αρκετά δεδομένα για να καταλήξει σε ένα ρεαλιστικό συμπέρασμα για το πόσο αξιόπιστα είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα – που τελικά, είναι τα πιο αξιόπιστα. Συμπληρώνοντας μια ακόμη χρονιά πληροφοριών, αυτό αποδεικνύεται ακόμη πιο έντονα. Μπορεί λοιπόν, να δέχτηκε περισσότερες κλήσεις από ποτέ για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, συνολικά 43.678, αλλά ποσοστιαία αυτό είναι μόλις το 1.2% των συνολικών κλήσεων.
Ο οργανισμός επεσήμανε στη πρόσφατη μελέτη του ότι η άνοδος των συμβάντων οφείλεται στις αυξημένες πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων, που πλέον καταλαμβάνουν ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς. Επιπλέον, τα αποτελέσματα είναι ακόμη πιο ακριβή, αφού αρκετά από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο δρόμο δεν είναι αναγκαστικά ολοκαίνουργια.
Το 2024 σηματοδότησε την πρώτη χρονιά που η ADAC θεώρησε ότι είχε αρκετά δεδομένα για να πει με σιγουριά ότι τα EV ήταν πιο αξιόπιστα. Με άλλη μια χρονιά ρεκόρ, αυτό το εύρημα φαίνεται ακόμα πιο έγκυρο. «Για αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά μεταξύ 2020 και 2022, τα ηλεκτρικά οχήματα παρουσίασαν 4,2 βλάβες ανά 1.000 οχήματα», αναφέρει το γερμανικό πρακτορείο Handelsblatt. Για αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης στην ίδια ηλικιακή κατηγορία, ο αριθμός αυτός ήταν 10,4 ανά 1.000 οχήματα.
Η κοινή αδυναμία των ηλεκτρικών και των θερμικών
Ταυτόχρονα, έχει ενδιαφέρον να αναφέρουμε ότι το πιο κοινό πρόβλημα και για τους δύο τύπους κινητήρα ήταν το ίδιο: οι μπαταρίες 12V. Ήταν το πρόβλημα στο 50% των βλαβών για ηλεκτρικά οχήματα και στο 45% των βλαβών για τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης. Σχεδόν σε κάθε κατηγορία τα τελευταία χρόνια, τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης έχουν αντιμετωπίσει περισσότερα ή ίσα προβλήματα σε σύγκριση με τα EV, συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτρικού συστήματος, της διαχείρισης κινητήρα και του φωτισμού.
Ο μόνος τομέας όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φαίνεται να έχουν περισσότερα προβλήματα είναι τα ελαστικά. Συγκεκριμένα, 1,3 στις 1.000 κλήσεις για σέρβις οφείλονταν σε EV με προβλήματα ελαστικών, ενώ τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης είδαν αντίστοιχα μόλις 0,9. Τουλάχιστον, τα νεότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν φαίνεται να αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα.
Φυσικά, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στερούνται επίσης πιθανών προβλημάτων που θα συναντούσαμε σε ένα συμβατικό μοντέλο, ανεξάρτητα από την ηλικία τους. Δεν έχουν λάδι για αντικατάσταση, ούτε το περίπλοκο σύστημα κίνησης που λέγεται κινητήρας εσωτερικής καύσης και περιλαμβάνει χιλιάδες εξαρτήματα, τα οποία μπορεί να χαλάσουν οποιαδήποτε στιγμή. Οι ηλεκτροκινητήρες είναι αρκετά πιο απλοί και με πολύ λιγότερα μηχανικά μέλη, άρα και λιγότερα σημεία που μπορεί να θεωρηθούν αδυναμίες.
Τα δεδομένα είναι περιορισμένα, καθώς τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα δεν έχουν κυκλοφορήσει τόσο καιρό, επομένως δεν μπορούμε να γνωρίζουμε ακόμη πόσο αξιόπιστα θα είναι όλα μετά την ηλικία των 10+ ετών. Ωστόσο, αυτό είναι μια καλή ένδειξη ότι τα EV βελτιώνονται και θα μπορούσαν πράγματι να είναι ένας πιο πρακτικός τρόπος μεταφοράς, ακόμη και όταν δεν υπολογίζουμε την επίδρασή τους στη βιωσιμότητα.
Στις εικόνες που ακολουθούν, μπορείτε να δείτε τα περισσότερο (και λιγότερο) αξιόπιστα αυτοκίνητα κάθε κατηγορίας:
Όλες οι ειδήσεις
Δες πόσο θα πληρώσεις αν προσπεράσεις σε διπλή διαχωριστική – Ποιες είναι οι υπόλοιπες ποινές;
Lamborghini και Ducati, οι δύο… γειτόνισσες συνεργάζονται!
Πασχαλινή έξοδος με ασφάλεια: Τι ελέγχουμε στο αυτοκίνητο πριν το ταξίδι