Q-ELECTRIC

Θα μπορούσε να είναι αυτή η λύση για την φόρτιση ηλεκτρικών στις πόλεις;

tha-borouse-na-einai-afti-i-lysi-gia-tin-fortisi-ilektrikon-stis-poleis-715725

Κολώνες φόρτισης με αρθρωτό σκέλος λύνουν πολλά προβλήματα σε σχέση με τις αντίστοιχες εγκαταστάσεις στα πεζοδρόμια

Μπορεί οι σταθμοί ταχείας φόρτισης να αποτελούν την πιο γρήγορη μέθοδο για την ενεργειακή πλήρωση των μπαταριών στα ηλεκτρικά, αλλά το σενάριο που η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου θα ήθελε να εφαρμοστεί σε μεγάλη κλίμακα, για πρακτικούς λόγους, είναι η φόρτιση στο σπίτι.

Για να αποτελέσει αυτό πραγματικότητα, θα πρέπει να εγκατασταθεί ένας μεγάλος αριθμός φορτιστών και πέραν αυτού, στα πυκνοκατοικημένα αστικά κέντρα, υπάρχει μεγάλο θέμα με τον διαθέσιμο χώρο. Πολυκατοικίες στις οποίες διαμένουν δεκάδες ένοικοι, έχουν ως κοινόχρηστο δημόσιο χώρο στενά πεζοδρόμια τα οποία είναι αδύνατο να καταληφθούν από φορτιστές για ευνόητους λόγους.

Η Gravity Technologies, μια εταιρεία που δραστηριοποιείται αποκλειστικά στους φορτιστές ηλεκτρικών, δίνει μεγάλη σημασία σε ότι αφορά στο χωροταξικό σκέλος της εγκατάστασης τους.  Έχει ήδη μια γκάμα από σχέδια για μικρούς  αλλά αποτελεσματικούς φορτιστές που μπορούν να τοποθετηθούν σε τοίχους, κολώνες ή ακόμα και στα… ταβάνια κλειστών parking, έτσι ώστε να μην καταλαμβάνεται χώρος για την κίνηση και την στάθμευση των οχημάτων.

Η τελευταία της πρόταση όμως, αφορά ακριβώς αυτό που περιγράφηκε πιο πάνω, δηλαδή την εγκατάσταση φορτιστών σε δημόσιους χώρους αστικών κέντρων, όπως είναι τα πεζοδρόμια. Οι φορτιστές αυτοί ονομάζονται DEAP Trees και αν και δεν μοιάζουν σε καμία περίπτωση με δέντρα, παρουσιάζουν αρκετά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις επιδαπέδιες τοποθετήσεις.

Πρόκειται ουσιαστικά για κολώνες, με βάση όχι μεγαλύτερη σε μέγεθος από μια αντίστοιχη διάταξη δημοτικού φωτισμού, οι οποίες φέρουν ψηλά, στο κάθετο σκέλος, την μονάδα του φορτιστή. Με αυτό τον τρόπο δεν καταλαμβάνεται χώρος στο πεζοδρόμιο, τουλάχιστον όχι μεγαλύτερος από το αποτύπωμα που έχει μια μικρού μεγέθους κολώνα.

Στην κορυφή της κολώνας αυτής υπάρχει ένα αρθρωτό σκέλος το οποίο λειτουργεί ως οδηγός για το καλώδιο φόρτισης και την πρίζα του φορτιστή. Με αυτό τον τρόπο και ανάλογα της θέση του σκέλους αυτού, το καλώδιο φόρτισης μπορεί να εξυπηρετήσει ηλεκτρικά που έχουν την υποδοχή στην δεξιά ή στην αριστερή πλευρά τους. Όταν ο φορτιστής δεν χρησιμοποιείται, το αρθρωτό σκέλος έρχεται σε κάθετη θέση, ώστε να μην εμποδίζεται η διέλευση φορτηγών και λεοφορείων.

Με το χωροταξικό πρόβλημα λυμένο, αφού δεν εμποδίζεται η πρόσβαση και η κυκλοφορία πεζών και οχημάτων, η Gravity Technologies αναφέρει ότι οι DEAP Τrees τύπου φορτιστές θα απαιτούν ένα μικρό σχετικά αντίτιμο σε δημοτικά τέλη για να τοποθετηθούν, ενώ θα μπορούν να υποστηρίξουν και μεγαλύτερες μονάδες ταχείας φόρτισης.

Παράλληλα, το κόστος για την εγκατάσταση τους θα μπορούσε να μειωθεί ακόμη περισσότερο μέσω επιμερισμού η ενοικίου σε δήμους και άλλες εταιρείες, αφού το σύστημα έχει μελετηθεί ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει LED φωτισμό, σήματα και ενδείξεις  που υπάγονται στον εκάστοτε ΚΟΚ, 5G αναμεταδότες δημόσιου WiFi, κάμερες και περιβαλλοντικούς αισθητήρες.

Το μόνο σημείο που μας φάνηκε κάπως αισιόδοξο, είναι ότι η εταιρεία αναφέρει πως με αυτού του τύπου την εγκατάσταση, αποτρέπεται η κλοπή και ο βανδαλισμός των φορτιστών… ok, χωρίς να είμαστε εγκληματικές φύσεις, απλά ως πρακτική άσκηση, ήδη έχουμε σκεφτεί ένα κάρο τρόπους που θα μπορούσε αυτό να συμβεί.

Όλες οι ειδήσεις

Αυτά είναι τα 16 (υπέρ)αυτοκίνητα του Δημήτρη Γιαννακόπουλου

USA vs Κίνα – Μήπως είναι αργά για Δυτικά δάκρυα;

Πώς να συντηρήσουμε το κλιματιστικό του οχήματός μας πριν το καλοκαίρι

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο