Η πρωτοπόρος στη κατηγορία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων Tesla, τοποθετεί τη μεγάλη μπαταρία των 75kWh στο μπεστ σέλερ Model 3 προϊδεάζοντας για μεγάλη αυτονομία.
Η ιστορία του Tesla Model 3
Ήταν Μάρτιος του 2008, όταν η αμερικάνικη εταιρεία ξεκίνησε τη παραγωγή του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου της, του Tesla Roadster. Σήμερα 14 χρόνια μετά, η Tesla ζει και βασιλεύει καθώς τα μοντέλα της σημειώνουν υψηλές πωλήσεις, διαψεύδοντας όσους πίστεψαν περί του αντιθέτου. Πρώτος εκπρόσωπος της στο μεγάλο αφιέρωμα του περιοδικού μας, το κομψό εμφανισιακά Tesla 3 Long Range Dual Motor η ονομασία του οποίου μαρτυρά την ύπαρξη, μεγάλης μπαταρίας 75kWh και δύο ηλεκτροκινητήρων.
Ξεκινώντας από το τελευταίο στοιχείο, τους ηλεκτροκινητήρες δηλαδή, καθένας τους εδράζεται αντίστοιχα στον εμπρός και πίσω άξονα του αμαξώματος και μέσω ενός κιβωτίου μονής σχέσης μεταδίδουν και στους τέσσερις τροχούς 498 ίππους και 493Nm ροπής. Οι γρήγορες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 4,4 δευτ., τελική ταχύτητα 233 χλμ./ώρα) σαφώς περιλαμβάνονται στα θέλγητρα της βάρους 1919 κιλών συγκεκριμένης έκδοσης, ωστόσο τι επιπτώσεις έχουν σε επίπεδο αυτονομίας;
Αφότου… κατορθώσαμε να βρούμε τις επιμέρους ρυθμίσεις στη τεράστια οθόνη που ελέγχει κυριολεκτικά τα πάντα (π.χ. από τους εξωτερικούς καθρέπτες, τη ρύθμιση της θέσης του τιμονιού μέχρι και το ντουλαπάκι στο ταμπλό) και απαιτεί χρόνο προσαρμογής, ξεκινήσαμε τη δοκιμή αυτονομίας προκειμένου να επαληθεύσουμε την όντως εντυπωσιακή τυποποιημένη αυτονομία των 602 χλμ. κατά WLTP. Στο τέλος της διαδρομής των 152 χλμ. από, την Αθήνα μέχρι τον Άγιο Μηνά Χαλκίδας και πίσω, η μέση κατανάλωση σταμάτησε στα 26Κwh με υπολοιπόμενη αυτονομία 60% ήτοι 345 χλμ.
Η μέση κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο με σταθερή ταχύτητα 110 χλμ./ώρα κυμαινόταν μεταξύ 24 και 24,4 kWh/100 χλμ.
Αθήνα ————————————————- Άγιος Μηνάς Χαλκίδα
Απόσταση 152 χλμ.
Μέση κατανάλωση 26kWh/100 χλμ.
Μέση κατανάλωση αυτοκινητόδρομος (με 110 χλμ./ώρα) 24kWh/100 χλμ.
Αυτονομία 497 χλμ.