Τον τελευταίο καιρό οι αντιπροσωπείες της Tesla στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν γίνει στόχος πολυάριθμων διαμαρτυριών, αλλά ακόμα και επιθέσεων
Από το Λος Άντζελες μέχρι τη Φιλαδέλφεια, από τη Βοστώνη στη Νέα Υόρκη: Στο Πόρτλαντ του Όρεγκον, άγνωστοι άνοιξαν πυρ κατά αντιπροσωπίας της Tesla, προκαλώντας ζημιές σε τρία οχήματα. Στο Κολοράντο συνελήφθη μια γυναίκα με την κατηγορία ότι πέταξε βόμβες μολότοφ σε εκθεσιακό χώρο της εταιρείας του Έλον Μασκ. Οι διαδηλώσεις διασχίζουν τον ωκεανό και φτάνουν και στην Αγγλία, όπου μια ομάδα διαδηλωτών οργάνωσε διαδηλώσεις έξω από μια αντιπροσωπία στο Λονδίνο.
του Claudio Todeschini, απόδοση: Autotypos Team
Η κατάσταση δεν είναι καλύτερη όταν μιλάμε για το χρηματιστήριο. Η Tesla του Έλον Μασκ, αφού έφτασε στο ιστορικό υψηλό των 1,5 τρισεκατομμυρίων δολαρίων στις 17 Δεκεμβρίου, έχασε σχεδόν 50% σε τρεις μήνες: Χθες, 17 Μαρτίου, ήταν στα 741,66 δισ. δολάρια. Η αξία των μετοχών συνεχίζει και καταγράφει απώλειες για όγδοη συνεχόμενη εβδομάδα: σήμερα αξίζουν 37% λιγότερο από ό,τι πριν από ένα μήνα και υποχωρούν 42,64% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024.
Οι δεύτερες σκέψεις των τραπεζών
«Η αξία της Tesla ήταν πολύ ισχυρή και ο Έλον κατάφερε να την καταστρέψει εντελώς», λέει ο Per Lekander, συνεργάτης του επενδυτικού ταμείου Clean Energy Transition. «Ο Μασκ είναι στη αντίπερα όχθη από τους πιθανούς αγοραστές. Δεν είναι οι Αμερικανοί με καουμπόικες μπότες που αγοράζουν Tesla». Η JPMorgan μείωσε την πρόβλεψη της Tesla για το τέλος του έτους από 135 δολάρια σε 120 δολάρια: «Παλεύουμε να θυμηθούμε μια παρόμοια στιγμή στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας όπου μια μάρκα έχει χάσει τόση αξία σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα», σημειώνουν οι αναλυτές.
Ο ανταγωνισμός δυναμώνει
Η πίεση προέρχεται επίσης από την ίδια την αγορά, και όχι μόνο από την Ευρώπη, όπου η αμερικανική εταιρεία έχασε 45,2% τον Ιανουάριο, σε έναν μήνα που η στροφή στην ηλεκτρική ενέργεια αυξήθηκε κατά 34%. Στη Γερμανία, όπου ο Μασκ πληρώνει επίσης την διαφαινόμενη στάση του υπέρ ακροδεξιών κομμάτων, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατακόρυφα κατά 76% σε σύγκριση με πέρυσι. Ενώ παραμένει ο παγκόσμιος ηγέτης στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η Tesla εξακολουθεί να χάνει έδαφος παγκοσμίως, καταγράφοντας την πρώτη πτώση πωλήσεων σε δέκα χρόνια το 2024: 1.789.226 Tesla παραδόθηκαν παγκοσμίως πέρυσι, ενώ η BYD είναι στα 1.764.992.
Ανανέωση με αργούς ρυθμούς
Το προσπέρασμα από την κινεζική εταιρεία μπορεί να μην είναι τόσο μακριά για την Tesla, επίσης λόγω μιας γκάμας προϊόντων που αγωνίζεται να ανανεωθεί με τον ρυθμό που κινούνται οι κύριοι ανταγωνιστές (και όχι μόνο οι Κινέζοι). Νέα ανανέωση για τα κορυφαία μοντέλα, Model S και Model X, χωρίς να υπάρχουν περισσότερες ή λιγότερο ολοκληρωμένες ενημερώσεις, κυκλοφορούν στην αγορά για περισσότερα από δέκα χρόνια. Το Model 3, που έφτασε το 2017, ενημερώθηκε στα τέλη του 2023, ενώ η ενημέρωση του best seller, Model Y, στην αγορά από το 2019 και του αυτοκινήτου με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο το 2023, έφτασε μόλις πριν από λίγες εβδομάδες. Μετά την αρχική επιτυχία, οι πωλήσεις του ηλεκτρικού pickup Cybertruck είναι ουσιαστικά στάσιμες.
Στάση αναμονής
Πολλοί περιμένουν να δουν τι θα γίνει τις επόμενες εβδομάδες. Τα στοιχεία της αγοράς για τον Μάρτιο θα μπορούσαν να είναι ένα πρώτο σημάδι για να καταλάβουμε εάν η πτώση που καταγράφηκε τους πρώτους μήνες του έτους θα επιβεβαιωθεί ή αν θα δούμε μια ανάκαμψη. Θα είναι σαφές το πόσο επηρεάζει η άφιξη του νέου Tesla Model Y, κάτι που θα μπορούσε εν μέρει να εξηγήσει τη μείωση των πωλήσεων και το αποτέλεσμα του mega spot στον Λευκό Οίκο που διοργάνωσε τις τελευταίες ημέρες ο Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος αγόρασε ένα Model S. Λιγότερο ενδιαφερόμενοι για πολιτικά stunts, επενδυτές και μέτοχοι περιμένουν να μάθουν τα επόμενα νέα για την αυτόνομη οδήγηση. Ο Έλον Μασκ έχει υποσχεθεί πως το αυτόνομο ρομποταξί, Cybercab, θα τεθεί σε παραγωγή το επόμενο έτος, ότι η παραγωγή της Tesla στις ΗΠΑ θα διπλασιαστεί μέχρι το 2026 και ότι το 2025 το FSD (Full Self Driving) θα γίνει διαθέσιμο και για αυτοκίνητα που κυκλοφορούν σε Κίνα και Ευρώπη.
Πηγή: Quattroruote.it
Όλες οι ειδήσεις
Ποια εταιρεία κολοσσός στρέφεται προς τα αυτοκίνητα – Αλλάζουν οι ισορροπίες στην αγορά!
Renault 5 Turbo 3E: Από το… «χρονοντούλαπο» με 540 ίππους!⚡
Για ποιον λόγο τα αυτόματα κιβώτια έχουν «νεκρά» και πότε την χρησιμοποιούμε