Όσα ειπώθηκαν σχετικά, στο ITC 2024, 7o Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών σχετικά με τη πορεία της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας.
Με τη συμμετοχή των Δημήτριου Καββούρη, Αναπληρωτή Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου Συγγελίδη, Δημητρίου Γκατσώνη, Αντιπρόεδρου του Δ.Σ. της Hellastron, Eυάγγελου Μπεκιάρη , Διευθυντή του ΙΜΕΤ / ΕΚΕΤΑ και Κώστα Καλογήρου, Enterprises Business Unit Leader της PLANET διοργανώθηκε το ITC 2024 7o Συνέδριο Υποδομών – Μεταφορών από τις 16 έως τις 18/09.
Ο κος Καββούρης τοποθετήθηκε σχετικά με το παρόν και το μέλλον την ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας: «Το άνοιγμα του τρίτου κύκλου “Κινούμαι Ηλεκτρικά” σημαίνει ότι υπάρχει ισχυρή πολιτική βούληση για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα», είπε, διευκρινίζοντας ότι στην Ελλάδα το μερίδιο της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων διαμορφώνεται στο 5% – 6% (στο 11% μαζί με τα plug in hybrid οχήματα), όταν στην Ευρώπη το συνολικό αυτό ποσοστό είναι διπλάσιο και φτάνει στο 20%.
«Αυτό σημαίνει πως υπάρχει σημαντικό περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξης. Η Ελλάδα διαθέτει ένα από τα πιο “γενναία” προγράμματα επιδότησης αγοράς ηλεκτρικού οχήματος, αφού το 2024 διατίθενται πόροι για την αγορά επιβατικών αυτοκινήτων, ταξί και φορτιστών. Είναι σαφές ότι το πρόγραμμα επιδότησης είναι αναγκαίο να εξακολουθήσει να εφαρμόζεται και το 2025, αλλά και στο μέλλον, αφού σε όσες χώρες σταμάτησε, η αγορά ηλεκτρικών υποχώρησε κάθετα.
Ο ίδιος συνέχισε, λέγοντας πως δεδομένου ότι η ευρωπαϊκή πολιτική με τις αυστηρές προδιαγραφές ασφάλειας και χαμηλών ρύπων αυξάνει το βάρος, την τεχνολογική πολυπλοκότητα, αλλά και το κόστος παραγωγής των αυτοκινήτων, «αντιλαμβανόμαστε γιατί η τιμή των αυτοκινήτων συμβατικών και ηλεκτρικών αυξάνεται συνεχώς».
Επομένως το απαιτούμενο διαθέσιμο εισόδημα για την αγορά συμβατικού και ηλεκτρικού οχήματος στην Ευρώπη έχει αυξηθεί κατά 15% – 20% τα τελευταία χρόνια.
Ωστόσο, ο συνδυασμός των προγραμμάτων επιδότησης, όπως το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», αλλά επίσης με τη στροφή των κατασκευαστών αυτοκινήτων στην παραγωγή μικρότερων πιο οικονομικών ηλεκτρικών μοντέλων (όπως, π.χ. το νέο Citroen C3 η το MG4) μπορεί να κάνει πιο προσιτή μία τέτοια αγορά ήδη το 2024 και στο μέλλον.
Αναφερόμενος στην παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, τόνισε ότι «η Ευρώπη έχει να αντιμετωπίσει πολλές προκλήσεις, καθώς και ένα αυστηρό νομικό πλαίσιο, αλλά οι λύσεις και οι συνεργασίες που θα προκριθούν θα διευκολύνουν τους Έλληνες και τους Ευρωπαίους καταναλωτές».
Όλες οι ειδήσεις
Nissan: Oι προδιαγραφές «σκότωσαν» το GT-R, όχι εμείς