Η αλλαγή για την οποία μας πληροφόρησε η Tesla σχετικά με την τοποθέτηση μικρότερων φρένων στο Model Y Performance έρχεται σιγά-σιγά στο φως.
Ωστόσο, φαίνεται πως η εταιρεία του Έλον Μασκ αποφάσισε να κρύψει τα νέα -μικρότερα- φρένα πίσω από φανταχτερά κόκκινα καλύματα μεγαλύτερου μεγέθους. Προς τιμήν της, η Tesla δήλωσε πέρσι πως θα άλλαζε κατασκευαστές για τις πίσω δαγκάνες στο Model Y Performance, αντικαθιστώντας τα εξαρτήματα της Brembo με προϊόντα της Mando. Συγκεκριμένα, όσα Model Y κυκλοφόρισαν μετά τις 15 Αυγούστου του 2022, διαθέτουν τις νέες -μικρότερες- δακγάνες της Mando. Πάντως, η Αμερικάνικη εταιρεία ισχυρίζεται πως η αλλαγή αυτή δεν επηρεάζει την απόδοση του συστήματος πέδησης.
Το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, η ZEVcentric, προμηθευτής ανταλλακτικών απόδοσης της Tesla, παρατήρησε την εν λόγω… «λεπτομέρεια» σε ένα Model Y Performance που είχε παραγγείλει. «Παραλάβαμε το μοντέλο Y του 2023 τον περασμένο μήνα. Κάποια στιγμή η Tesla αποφάσισε να βάλει καλύμματα δαγκάνας στο Performance Y. Τι σημαίνει αυτό;», αναρωτήθηκαν οι άνθρωποι της ZEVcentric στο Twitter.
As we took delivery of our 2023 Model Y last month. At some point Tesla decided to put caliper covers on the Performance Y. What does that mean? It’s a smaller caliper and a smaller rotor which is the same on LR. So now you are just paying for the same brakes just red. pic.twitter.com/FXinpySrTu
— ZEVcentric (@ZEVcentric) January 8, 2023
Όσον αφορά στη λειτουργικότητα, τα καλύματα δεν προσφέρουν κανένα σημαντικό όφελος, εκτός από το να κάνει τα φρένα να φαίνονται πιο… επιβλητικά. Εκτός από τη διαφορετική σχεδίαση των καινούργιων δαγκάνων, η ZENcentric σημειώνει επίσης πως τα νέα εξαρτήματα είναι σχεδόν όμοια με τα αντίστοιχα που η Tesla τοποθετεί στο Tesla Model Y Long Range, με τα τακάκια να είναι ακριβώς τα ίδια με αυτά του Long Range (LR). Η μόνη ξεκάθαρη διαφορά βρίσκεται στους ρότορες, οι οποίοι είναι κατά 2 χιλιοστά φαρδύτεροι στην έκδοση Performance.
Εκ πρώτης όψεως, τα μπροστινά φρένα είναι ακριβώς τα ίδια, με τον προμηθευτή να σημειώνει πως ακόμα και κοιτώντας τα δίπλα-δίπλα, η διαφορά είναι πολύ μικρή. Ωστόσο, η διαφορά του μεγέθους αλλά κυρίως η προσπάθεια απόκρυψης αυτής της διαφοράς, έκανε τους ανθρώπους της ZEVcentric να αισθάνονται εξαπατημένοι.
Old caliper, Bigger rotor= more surface area = better stopping power! pic.twitter.com/udBZFB3JRi
— ZEVcentric (@ZEVcentric) January 8, 2023
Στην ιστοσελίδα της Tesla αναφέρεται πως μέρος της αναβάθμισης που προσφέρει το Performance πακέτο είναι τα λεγόμενα «Performance Brakes», χωρίς όμως να δίνει παραπάνω πληροφορίες. «Πληρώνεις για μια αναβάθμιση και δεν λαμβάνεις κάποια αναβάθμιση. Το λίγο διαφορετικό χρώμα δεν αποτελεί αναβάθμιση στα μάτια μας, πόσο μάλλον αναβάθμιση απόδοσης», λέει η ZEVcentric, κάτι που μας βρίσκει 100% σύμφωνους.
Όλες οι ειδήσεις