Q-ELECTRIC

Συγκριση χαρακτηριστικών: Ariya vs Mustang Mach-E vs Ioniq 5

sygkrisi-charaktiristikon-ariya-vs-mustang-mach-e-vs-ioniq-5-642581

Μία σύγκριση τεχνικών χαρακτηριστικών για τρία ηλεκτρικά SUV όσον αφορά τη δύναμη, τους χώρους, τις τιμές, και πολλά άλλα χαρακτηριστικά.

Με την συντριπτική κυριαρχία των crossover και των SUV στις παγκόσμιες αγορές αυτοκινήτου, δεν μας προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι πολλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αυτό το αμάξωμα. Όλα τα SUV προσφέρουν αυξημένους χώρους, αλλά τα ηλεκτρικά SUV προσφέρουν ακόμα περισσότερη πρακτικότητα, με λιγότερα «εμπόδια» στην καμπίνα, χάρη στην απουσία κιβωτίου ταχυτήτων, εξάτμισης κλπ. Παρακάτω, θα κάνουμε μία σύγκριση με τρία δημοφιλή, παγκόσμια, ηλεκτρικά SUV μαζικής παραγωγής: Tα Nissan Ariya, Ford Mustang Mach-E και Hyundai Ioniq 5. Θα τα συγκρίνουμε «στα χαρτιά», για να δούμε πιο υπερισχύει.

Ford Mustang Mach-E: Το ηλεκτρικό Pony Car

Ας ξεκινήσουμε με μία μικρή εισαγωγή για τα τρία αυτοκίνητα, σε περίπτωση που δεν τα γνωρίζετε ήδη. Ας ξεκινήσουμε -χωρίς συγκεκριμένο λόγο- από την Mustang Mach-E. Το γεγονός ότι η Ford αποκάλεσε το ηλεκτρικό της crossover “Mustang” δίχασε τους οπαδούς της εταιρείας, αλλά δεν έδειξε να επηρεάζει τη Ford, ειδικά όταν οι πωλήσεις του ηλεκτρικού Mustang ξεπέρασαν αυτές του θερμικού κατά 74% το τελευταίο έτος. Ακόμη και με μερικά προβλήματα στην παραγωγή της, η Ford πούλησε 27.140 Mach-E το 2021 και σκοπεύει να ξεπεράσει αυτό τον αριθμό φέτος, κάτι που ήδη έχει φέρει τη Ford στη δεύτερη θέση των πωλήσεων EV παγκοσμίως, πίσω από την Tesla.

Hyundai Ioniq 5: Ρετρο-φανταστικό

Με LED “pixel” στα φωτιστικά του σώματα, το νέο Ioniq 5 είναι στην πραγματικότητα η κύρια επιρροή στην τρέχουσα κατεύθυνση της μάρκας στην υπο-μάρκα Ioniq. Αντίθετα με το πρώτο Ioniq, το Ioniq 5 είναι αμιγώς ηλεκτρικό, χωρίς κάποια διαθέσιμη υβριδική έκδοση. Χρησιμοποιεί την πιο πρόσφατη πλατφόρμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων (E-GMP) της Hyundai, μία αρχιτεκτονική που θα χρησιμοποιηθεί σε 11 άλλα μοντέλα, όπως το KIA EV6, Genesis GV60 και άλλα μελλοντικά μοντέλα. Το Ioniq 5 δείχνει σαν concept car στον πραγματικό κόσμο, με τα τετραγωνισμένα του φώτα να μας κάνουν να νοσταλγούμε τη δεκαετία των 80’s, και παίρνοντας έμπνευση από το Hyundai Pony concept, που σχεδιάστηκε απο τον Giugiaro και παρουσιάστηκε το 1974.

Nissan Ariya: Ο αργοπορημένος

Τέλος, φτάνουμε στο Nissan Ariya, ένα EV Crossover που βρισκόταν στο στάδιο της ανάπτυξης του τα τελευταία τρία χρόνια. Έκανε το ντεμπούτο του το 2019, αλλά δυστυχώς, λόγω της πανδημίας, η παραγωγή του καθυστέρησε, καθώς εμφανίστηκαν σημαντικά προβλήματα προμηθειών στην γραμμή παραγωγής. Όντως πολύ μεγαλύτερο από το Nissan Leaf -το οποίο αντικαθιστά- έχει επίσης αρκετά μεγαλύτερη μπαταρία και χώρο αποσκευών. Επίσης, αποχαιρετά τον παλαιάς τεχνολογίας φορτιστή CHAdeMO που είχε το Leaf, ενώ ταυτόχρονα χρησιμοποιεί υδρόψυξη για τις μπαταρίες. Αυτό, του δίνει η δυνατότητα να φορτίσει ταχύτερα, ενώ αυξάνει και τη διάρκεια ζωής της μπαταρίας.

Διάρκεια Μπαταρίας: Πόσο Μακριά μπορούν να φτάσουν;

Τώρα που γνωρίσατε τους τρεις πρωταγωνιστές του άρθρου, ας δούμε τις δυνατότητες τους. Η πρώτη και πιο προφανής ερώτηση όταν μιλάμε για ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι μία: πόσα χιλιόμετρα μπορώ να καλύψω με μία φόρτιση; Η απάντηση και για τα τρία μοντέλα εξαρτάται από το πόσοι τροχοί δίνουν κίνηση αλλά και από τις διαστάσεις της μπαταρίας. Οι μεγαλύτερες αυτονομίες έρχονται από τις εκδόσεις που κινούν δύο από τους τέσσερις τροχούς καθώς οι τετρακίνητες εκδόσεις χρησιμοποιούν δύο ηλεκτροκινητήρες, μειώνοντας έτσι την αυτονομία. Πέρα από αυτό, μεγάλο ρόλο παίζει και το μέγεθος της μπαταρίας που χρησιμοποιούν, καθώς η προσθήκη 15-20 kW μπορεί να φέρει πολλά χιλιόμετρα αυτονομίας στο αυτοκίνητο.

Για την Mustang Mach-E, η εισαγωγική πισωκίνητη έκδοση με τη μικρή μπαταρία μπορεί να καλύψει 440 χιλιόμετρα με μία φόρτιση. Για να φτάσει τα 610 χιλιόμετρα, θα χρειαστεί την μπαταρία των 91 kWh. Σε σύγκριση, το προσθιοκίνητο Nissan Ariya με την μπαταρία 63 kWh μπορούν να καλύψουν 359 χιλιόμετρα, ενώ με την μεηαλύτερη μπαταρία των 87 kWh, μέχρι και 499 χιλιόμετρα. Τα πισωκίνητα Ioniq 5 με την μπαταρία 58 kWh έχουν αυτονομία 384 χιλιομέτρων, που φτάνει μέχρι και τα 481 χιλιόμετρα με το μεγάλο πακέτο μπαταριών.

Πόσο χρόνο χρειάζεται η φόρτιση τους;

Άλλη μία πολύ σημαντική παράμετρος είναι οι χρόνοι φόρτισης τους. Και τα τρία οχήματα έχουν τη δυνατότητα να φορτίσουν με εναλλασσόμενο ρεύμα (οικιακό), που χρειάζεται πολλές ώρες για να ολοκληρωθεί. Για αυτό το λόγο, η ταχυφόρτιση (με συνεχές ρεύμα) είναι πολύ σημαντική, αλλά δεν μπορούν να την εκμεταλλευθουν και τα τρία με τον ίδιο τρόπο.

Οι μπαταρίες της Mustang Mach-E μπορεί να δεχτεί τάση μέχρι και 115 kW λόγω της αρχιτεκτονικής των 400V. Με αυτό το ρυθμό, μπορεί να φτάσει από το 10% στο 80% σε 38 λεπτά, περίπου 7,5 χιλιόμετρα το λεπτό. Σε σύγκριση, το Ioniq 5 με το μεγάλο πακέτο μπαταριών του, χρησιμοποιεί αρχιτεκτονική 800V (ένα από τα πιο προσιτά αυτοκίνητα της αγοράς με αυτό το σύστημα). Αυτό επιτρέπει φόρτιση με 250 kW, που έχει ως αποτέλεσμα τη δυνατότητα φόρτισης από το 10% στο 80% σε μόλις 18 λεπτά. Ακόμη και αν δεν έχουμε τους επίσημους χρόνους για το Ariya, με μερικούς πρόχειρους υπολογισμούς καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι το Airya θα χρειάζεται περίπου 30 λεπτά, για να φορτίσει από το 10% στο 80%.

Φυσικά, μιλάμε για ιδανικές συνθήκες. Η εξωτερική θερμοκρασία, η θερμοκρασία των μπαταριών, η κατάσταση φόρτισης και η ηλικία/κατάσταση της μπαταρίας, παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο για τα παραπάνω νούμερα.

Δύναμη!

Ας μιλήσουμε όμως, και για το απολαυστικό κομμάτι των EV: η δύναμη και η άμεση ροπή των ηλεκτροκινητήρων κάνουν το πετάλι του γκαζιού… εθιστικό. Στους 266 ίππους, το Ford Mustang Mach-E είναι το ισχυρότερο δικίνητο ηλεκτρικό από τα τρία, χρησιμοποιώντας το βασικό πακέτο μπαταριών. Έαν όμως, επιλέξουμε το μεγαλύτερο πακέτο μπαταριών, το Hyundai Ioniq 5 υπερισχύει στη σύγκριση, με 365 ίππους στους πίσω τροχούς.

Στις τετρακίνητες εκδόσεις, το Ford Mustang Mach-E είναι αήττητο, με 480 ίππους. Περίπου 100 ίππους πιο κάτω βρίσκουμε το τετρακίνητο Ariya e-4ORCE με 389 ίππους, ενώ στο τέλος το Ioniq 5, με 365 ίππους (όπως και η πισωκίνητη έκδοση του, αλλά με περισσότερη ροπή).

Οι επιδόσεις και η αυτονομία …ζυγίζουν

Με την τρέχουσα τεχνολογία των μπαταριών λιθίου, η αυτονομία και η δύναμη των αυτοκινήτων εξαρτάται από τη διάσταση των μπαταριών, που μεταφράζεται σε αυξημένο βάρος. Η Nissan δεν έχει ανακοινώσει το βάρος του Ariya, αλλά κρίνοντας από το μέγεθος του αμαξώματος και τις διαστάσεις των μπαταριών, περιμένουμε να ζυγίζει περισσότερα από το Ioniq 5 και λιγότερα από την Mach-E.

Το Ioniq 5 στην πισωκίνητη έκδοση είναι το ελαφρύτερο από τα τρία ηλεκτρικά crossover, στα 1.905 κιλά, ενώ η εισαγωγική Mustang ακολουθεί στα 1.958 κιλά. Η πιο βαριά είναι η Mustang Mach-E GT Performance, με τους δύο ηλεκτροκινητήρες και την πανοραμική ηλιοροφή, στα 2.262 κιλά, ενώ το τετρακίνητο Ioniq 5 με την ηλιοροφή, ζυγίζει 2.115 κιλά.

Χώροι

Όσον αφορά τους αποθηκευτικούς χώρους, η Mach-E είναι ο ξεκάθαρος νικητής: Όχι μόνο έχει τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, ενώ ταυτόχρονα είναι το μοναδικό από τα τρία αυτοκίνητα που προσφέρει αποθηκευτικό χώρο κάτω από το καπώ του στο εμπρός μέρος.

Last but not least: Κόστος!

Αφήσαμε την πιο σημαντική ερώτηση για το τέλος: πόσο κοστίζουν αυτά τα αυτοκίνητα; Θα αναφερθούμε στις προτεινόμενες τιμές λιανικής, χωρίς να λάβουμε υπόψη εκπτώσεις και κρατικές επιδοτήσεις.

Το πιο προσιτό αυτοκίνητο είναι το εισαγωγικό Ioniq 5 των 170 ίππων, με τιμή αφετηρίας τις 45.990€. Ακολουθεί το προσθιοκίνητο Nissan Ariya των 218 ίππων με τιμή εκκίνησης τις 52.900€. Τέλος, οι τιμές του Ford Mustang Mach-E Standard Range RWD ξεκινούν από τις 61.988€.

Θέλετε τις κορυφαίες επιδόσεις, αλλά ακόμη σκέφτεστε την τιμή; Το τετρακίνητο Ioniq 5 με το κορυφαίο πακέτο εξοπλισμού Limited, είναι φθηνότερο από την εισαγωγική έκδοση της Mach-E, στα 59.490€. Το κορυφαίο τετρακίνητο Ariya με το πακέτο εξοπλισμού Evolve Plus, κοστολογείται στις 71.900€, ενώ η κορυφαία Mustang Mach-E GT στις 84.692€.

Ο νικητής της σύγκρισης

Ο νικητής της σύγκρισης βασίζεται σε πάρα πολλούς παράγοντες, αλλά η αλήθεια είναι πως …γέρνουμε προς τη Ford Mustang Mach-E. Μπορεί να είναι η ακριβότερη, αλλά προσφέρει τους μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες και για τις αποσκευές τους. Έχει την καλύτερη αυτονομία και τις καλύτερες δυνατότητες ταχείας φόρτισης.

Το Hyundai από την άλλη, είναι επίσης μία πολύ καλή επιλογή. Μπορεί να μην προσφέρει αποθηκευτικούς χώρους κάτω από το καπώ, αλλά έχει μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ από το Ariya, όπως επίσης και αρχιτεκτονική 800V για την ταχυφόρτιση. Αν οι χρόνοι φόρτισης είναι σημαντικός παράγοντας για την αγορά αυτοκινήοτυ, το Ioniq 5 είναι μία πολύ σοβαρή επιλογή.

Τέλος, το Ariya δείχνει να υπολείπεται στις περισσότερες συγκρίσεις, καθώς καθυστέρησε αρκετά να περάσει από την παρουσίαση στην παραγωγή του. Η δυνατότητα φόρτισης στα 130 kW ήταν εντυπωσιακή όταν παρουσιάστηκε το μοντέλο, αλλά πλέον το Ioniq 5 προσφέρει ίδιες επιδόσεις και δυνατότητες, σε μία χαμηλότερη τιμή.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο