Πριν από λίγες ημέρες, ο Ισπανός Υπουργός Βιομηχανίας, Jordi Hereu, δήλωσε βέβαιος ότι θα λάβει «καλά νέα» από τον όμιλο Stellantis, ιδίως για το έργο ενός νέου εργοστασίου μπαταριών στην Ισπανία.
Το έργο αποσκοπούσε, με τη σειρά του, να στηρίξει την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στα διάφορα εργοστάσια που διαχειρίζεται ο όμιλος μεταξύ του Βίγκο (Γαλικία), της Σαραγόσα (Αραγονία) και της Μαδρίτης. Τώρα, νέες φήμες αναδύονται για τα σχέδια παραγωγής, ξεκινώντας από την προσαρμογή της πλατφόρμας Stla Small και το πρώτο μοντέλο που παράγεται στην πλατφόρμα που προορίζεται για μικρά ηλεκτρικά οχήματα. Σύμφωνα με την La Tribuna de Automoción, το εργοστάσιο της Σαραγόσα θα δημιουργήσει την πρώτη καινοτομία στη νέα αρχιτεκτονική, με το νέο Peugeot e-208, να μπαίνει στη παραγωγή ήδη από το 2026.
Οι νέες φήμες επιβεβαιώνουν αυτό που αναμενόταν πέρυσι από διάφορα ισπανικά μέσα ενημέρωσης αμέσως μετά την απόφαση της ανώτατης διοίκησης της εταιρείας να μεταφέρει παραγωγή από τη Τρνάβα της Σλοβακίας στη Σαραγόσα. Η επιλογή της Σαραγόσα, μεταξύ άλλων, έχει πυροδοτήσει αρκετές διαμαρτυρίες στα υψηλότερα επίπεδα της γαλλικής πολιτικής. Ο Υπουργός Οικονομίας, Bruno Le Maire, κατηγόρησε τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Carlos Tavares ότι δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα της Γαλλίας και ότι δεν έχει «πατριωτισμό» και ζήτησε να παραχθεί το 208 σε ένα από τα γαλλικά εργοστάσια, λαμβάνοντας μια άμεση και άμεση απάντηση από τον διευθυντή: «Είμαστε έτοιμοι για διάλογο, και συνεχίζουμε τον διάλογο με τις κυβερνήσεις της Ιταλίας και της Γαλλίας, οι οποίες εννοούν ότι είναι υποστηρικτικές, αλλά ο όμιλος Stellantis παράγει εκεί που είναι πιο ανταγωνιστικός». Ουσιαστικά, η Γαλλία έχει διατυπώσει τις ίδιες κατηγορίες κατά του Ταβάρες που εξαπέλυσε πρόσφατα η ιταλική κυβέρνηση.
Ο όμιλος Stellantis, για παράδειγμα, φαίνεται ότι σκοπεύει να επενδύσει πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ για να φέρει την πλατφόρμα Stla Small στα εργοστάσια της Αραγωνίας και της Γαλικίας (προς το παρόν δεν είναι γνωστό ποια είναι η μοίρα της Μαδρίτης, που αυτή τη στιγμή είναι αφιερωμένη στην παραγωγή κάποιων εκδόσεων του Citroën C4). Σε κάθε περίπτωση, η Σαραγόσα έχει ήδη ξεκινήσει την παραγωγή του τρέχοντος Peugeot 208, μαζί με άλλα μοντέλα όπως το Opel Crossland και το Citroën C3 Aircross (μια άλλη γραμμή παραγωγής παράγει τη νέα Lancia Ypsilon και το Opel Corsa), βασιζόμενη στην πλατφόρμα Cmp.
Σε σύγκριση με τις περσινές φήμες, το La Tribuna de Automoción προσθέτει αρκετές λεπτομέρειες για τα προγράμματα παραγωγής της Stla Small. Για παράδειγμα, η επόμενη γενιά Peugeot e-208 θα παράγεται από τα μέσα Δεκεμβρίου του 2026 και θα ακολουθήσει στα τέλη Μαΐου του 2027 το νέο ηλεκτρικό Opel Corsa. Ο όμιλος Stellantis σχεδιάζει να παράγει 335 χιλιάδες μονάδες του 208 και του Corsa ήδη από το 2028 (το νούμερο περιλαμβάνει τόσο τις ηλεκτρικές όσο και τις θερμικές εκδόσεις). Το ίδιο θα συμβεί και στο Βίγκο, όπου μεταξύ 2026 και 2027 η εταιρεία θα αλλάξει από την e-Cmp στην Stla Small για την παραγωγή του Peugeot 2008 (η συναρμολόγηση θα ξεκινήσει στα μέσα Σεπτεμβρίου του 2027): σε αυτή την περίπτωση, μιλάμε για 182 χιλιάδες μονάδες ετησίως το 2028, 194 χιλιάδες το 2029 και πάνω από 200 χιλιάδες το 2030. Το νέο 2008 συναρμολογείται αυτή τη στιγμή μαζί με το Peugeot 301 και το Citroën C-Elysée, η παραγωγή των οποίων θα ολοκληρωθεί τον Μάρτιο.
Τούτου λεχθέντος, η Tribuna de Automoción υπογραμμίζει μια άλλη πτυχή. Για το 208, η παραγωγή προγραμματίζεται να αυξηθεί από τις 158 χιλιάδες το 2027 σε 185 χιλιάδες το 2018, σε πάνω από 200 χιλιάδες το 2019, ενώ για το Corsa αναμένονται 150 χιλιάδες το 2028. Αν φέτος ο όμιλος Stellantis καταφέρει να συγκεντρώσει 335 χιλιάδες μονάδες των δύο μοντέλων, τότε θα προσεγγίσει τη μέγιστη παραγωγική ικανότητα του εργοστασίου (πέρυσι, έβγαλε 365.739 οχήματα), αφήνοντας έτσι λίγο χώρο για άλλα αυτοκίνητα, συμπεριλαμβανομένης της νέας Lancia Ypsilon που παράγεται με βάση την e-Cmp. Η Tribuna de Automoción κάνει μια υπόθεση, επί του παρόντος χωρίς άλλα αντικειμενικά στοιχεία, ότι η Lancia θα μπορούσε να μεταφερθεί σε ένα ιταλικό εργοστάσιο όταν η Σαραγόσα μεταβεί στη Stla Small.
Αντίθετα, για τα υπόλοιπα μοντέλα, δηλαδή το Citroën C3 Aircross και το Opel Crossland, δεν αποκλείεται η μεταφορά στην Τρνάβα. Για τους κληρονόμους τους (η πρώτη θα πρέπει να είναι μια μεγαλύτερη παραλλαγή του ë-C3, η δεύτερη του Mokka) θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί η πλατφόρμα Smart Car, που προορίζεται να βρίσκεται στο εργοστάσιο της Σλοβακίας ήδη από τον ερχόμενο Ιούνιο. Προς το παρόν, ωστόσο, δεν υπάρχουν επιβεβαιώσεις (πρόσφατα η επικεφαλής της Peugeot, Linda Jackson, προτίμησε να κρυφτεί πίσω από ένα “ουδέν σχόλιο” σχετικά με τα μοντέλα και συστήματα της Stla Small), επίσης επειδή οι διαπραγματεύσεις μεταξύ του ομίλου Stellantis και Μαδρίτης για τυχόν παραχωρήσεις είναι στην πιο έντονη φάση, αλλά δεν αποκλείεται σύντομα κάποια ανακοίνωση.
Όλες οι ειδήσεις
Δοκιμή BMW X6 xDrive 30d: Υπεραφθονία