Η πτώση πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων τροφοδοτήθηκε από την οικονομική αβεβαιότητα και τους νέους δασμούς της ΕΕ στα EV που κατασκευάζονται στην Κίνα.
Tα τελευταία, έχοντας χαμηλότερο κόστος κατασκευής, προσελκύουν κοινό με τιμές στο σχετικά προσιτό άκρο της αγοράς. Αντίστοιχα στις ΗΠΑ φαίνεται πως οι πωλήσεις της Tesla είναι αυτές που πλήττονται περισσότερο.
Τον Αύγουστο που μας πέρασε η Γερμανία, η ισχυρή έδρα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, είδε να μειώνονται οι πωλήσεις των ηλεκτρικών κατά 70%. Κάτι ανάλογο ισχύει και στην άλλη όχθη του Ατλαντικού και, πλέον, το διακύβευμα «ακουμπά»πολλές πλευρές.
Με ιδιαιτέρως κομψή διατύπωση, γίνεται ένα χαμός τη στιγμή που πληκτρολογούνται αυτές οι γραμμές στην ευρωπϊκή αυτοκινητοβιομηανία. Γενικώς και εν συνόλω
Για παράδειγμα, οι Volkswagen (που ήδη αντιμετωπίζει θέματα με κλείσιμο εργοστασίων), BMW και Renault, έχουν ήδη προτείνει την άρση των στόχων της ΕΕ για απαγόρευση πωλήσεων καινούργιων θερμικών αυτοκινήτων μετά το 2025, καθώς η ρύθμιση θεωρείται αφενός μη ρεαλιστική και αφετέρου ικανή να προκαλέσει ένα ντόμινο αφόρητα υψηλών προστίμων.
Πόσο υψηλά είναι τα πρόστιμα; Ο υπολογισμός των προστίμων προς τους κατασκευαστές έχει ως εξής: οι νέες ευρωπαϊκές ρήτρες απαιτούν από όλα τα νέα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα να μην εκπέμπουν περισσότερα περισσότερα από 93,6 g CO2 ανά χιλιόμετρο…
…διαβάστε τη συνέχεια στο 4Drivers
Όλες οι ειδήσεις
Νέα BMW Σειρά 1: Μικρή αλλά λαμπερή!