Η απότομη πτώση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνοδεύεται από ανάκαμψη όλων των άλλων τύπων καυσίμων σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή αρχή μεταφορών.
Νέο αρνητικό μήνυμα για τη ζήτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έρχεται από τη Γερμανία. Τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με στοιχεία της KBA (Kraftfahrt-Bundesamt, ομοσπονδιακή αρχή μεταφορών), οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 27.479 μονάδες, 15,4% λιγότερες από την ίδια περίοδο πέρυσι, παρά την αύξηση της αγοράς κατά 5,4% στις 217.388 μονάδες. Κατά συνέπεια, οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις συνολικές εγγραφές ανέρχονται στο 12,6%.
Αίτια
Η απότομη πτώση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνοδεύεται από ανάκαμψη όλων των άλλων τύπων καυσίμων (+9,7% για το ντίζελ, +2,3% για τα βενζινοκίνητα, +17,6% για τα υβριδικά, +22, 3% για τα plug-ins και +49,9% για το υγραέριο) και είναι η άμεση συνέπεια της απόφασης της ομοσπονδιακής κυβέρνησης της Γερμανίας να σταματήσει τις επιδοτήσεις λόγω δημοσιονομικών περιορισμών. Ένα πρώτο αποτέλεσμα είχε ήδη παρατηρηθεί τον Ιανουάριο, όπου οι εγγραφές ανήλθαν μεν στις 22.474 μονάδες παρουσιάζοντας αύξηση 23,9%, αλλά σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο κατέρρευσαν δε κατά 54,9% στον απόηχο της βιασύνης για παραγγελίες τον τελευταίο μήνα του περασμένου έτους.
Για πολλοστή φορά, επιβεβαιώνεται η ουσιώδης σημασία των κινήτρων για την υποστήριξη της ηλεκτρικής κινητικότητας, καθώς και η απόσταση της πολιτικής από την πραγματικότητα της αγοράς. Το 2022, ο Robert Habeck, ηγέτης των Πρασίνων και Υπουργός Οικονομίας, παρακίνησε την απόφαση να επανεξεταστεί σε βάθος το σύστημα παροχών με την ανάγκη να ληφθεί υπόψη η πλέον παγιωμένη επιτυχία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. «Η ηλεκτροκίνηση έχει πλέον περάσει στη μαζική αγορά», εξήγησε ο υπουργός. «Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα γίνονται όλο και πιο δημοφιλή και δεν θα χρειάζονται πλέον κρατικές επιδοτήσεις στο άμεσο μέλλον». Τα νούμερα, ωστόσο, δείχνουν το αντίθετο ή τουλάχιστον μια σημαντική επιβράδυνση της ζήτησης σε σύγκριση με ένα πρόσφατο παρελθόν που χαρακτηρίζεται από διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης.
Όλες οι ειδήσεις
Dodge Charger: Το αυτοκίνητο των Ντιουκς επιστρέφει ηλεκτρικό
Αυτά ξέρουμε μέχρι στιγμής για το Tesla Roadster
Πώς ξεθολώνει πιο γρήγορα το παρμπρίζ; – Ο ζεστός ή ο κρύος αέρας καλύτερος;