Η Renault παρουσίασε τη στάνταρ έκδοση του 5 Turbo 3E, ενός supercar… «τσέπης» που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 2022 και αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Alpine
Θα είναι το πιο ισχυρό Renault που έχει παραχθεί ποτέ μέχρι στιγμής, το οποίο η γαλλική εταιρεία αποκαλεί «θηρίο ράλι, drifting και πίστας, προσαρμοσμένο για χρήση στο δρόμο». Θα παραχθούν 1.980 δείγματα (όπως η χρονιά που γεννήθηκε ο θρύλος των R5 Turbo και Turbo 2), διαθέσιμα το πρώτο εξάμηνο του 2027. Οι τιμές δεν έχουν ακόμη κοινοποιηθεί, αλλά οι κρατήσεις θα πρέπει να ανοίξουν τις επόμενες εβδομάδες.
Κείμενο: Claudio Todeschini, απόδοση: Autotypos Team
Σχεδιασμός
Το Renault 5 Turbo 3E δεν είναι απλά ένα ηλεκτρικό «R5» και αυτό γίνεται ξεκάθαρα κατανοητό από όποιο σημείο και να το δεις: προεξέχοντες προφυλακτήρες, διευρυμένα μετατρόχια και φτερά, αεραγωγός στο καπό για τη δημιουργία κάθετης δύναμης και δύο αεροτομές στο πίσω μέρος.
Χωρίς να παραβλέπουμε την ανάγκη βελτιστοποίησης της αεροδυναμικής, το Renault 5 Turbo 3E αφθονεί με αναφορές στο R5 Turbo της δεκαετίας του ογδόντα: τετράγωνοι (αλλά LED) προβολείς, τρεις λεπτές εισαγωγές αέρα και «πρόσθετα φώτα ομίχλης» στο μπροστινό μέρος, επίσης τετράγωνα, κάτω από τα οποία τοποθετείται μια μεγάλη αεροδυναμική λεπίδα. Οι πλαϊνοί αεραγωγοί μεταφέρουν τη ροή του αέρα μπροστά από τους τροχούς, ενώ οι επάνω από τα πίσω φτερά τον κατευθύνουν κάτω από τους προβολείς, που συνδέονται μεταξύ τους με μια δεύτερη, πιο λεπτή αεροτομή. Αντίθετα, ο πίσω προφυλακτήρας φιλοξενεί έναν τεράστιο διαχύτη.
Εσωτερικό
Το Renault 5 Turbo 3E διαθέτει δύο θέσεις και δύο είναι επίσης και οι πόρτες. Η ιδιαίτερη αρχιτεκτονική με τους ηλεκτροκινητήρες στο εσωτερικό των τροχών και την μπαταρία κάτω από την πλατφόρμα έχει καταστήσει δυνατή τη σημαντική αύξηση του αποθηκευτικού χώρου. Τα καθίσματα, με ζώνες έξι σημείων, έχουν κέλυφος carbon και καλύπτονται με Alcantara, υλικό που χρησιμοποιείται επίσης για το ταμπλό και τα πάνελ των θυρών.
Η διπλή οθόνη OpenR 10,1” για όργανα και 10,25” για infotainment εμφανίζει τις πληροφορίες οδήγησης, με ένα interface που αποτίει φόρο τιμής στο στυλ των αυθεντικών Renault Turbo R5, προσφέροντας όλες τις σχετικές υπηρεσίες της Google, συμπεριλαμβανομένων των χαρτών.
Οι ιδιοκτήτες του Renault 5 Turbo 3E θα μπορούν να το προσαρμόσουν σύμφωνα με τις προτιμήσεις τους, αντλώντας από τη μακρά λίστα επιλογών που προσφέρει η γαλλική εταιρεία, ξεκινώντας από την επιλογή των χρωμάτων για το αμάξωμα και το εσωτερικό. Μεταξύ των επιλογών που προσφέρονται, τα χρώματα που θυμίζουν το αρχικό Turbo (όπως το Rosso Granata) ή τα αγωνιστικά χρώματα όπως το “Tour de Corse 1982” που βλέπετε στις εικόνες.
Αν και οι γραμμές του θυμίζουν αυτές του Renault 5 E-Tech Electric, το 5 Turbo 3E είναι ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, χτισμένο σε μια εντελώς αλουμινένια πλατφόρμα, με αρχιτεκτονική 800V και κίνηση στους πίσω τροχούς.
Για να διατηρήσει το συνολικό βάρος στα 1.450 κιλά, το αμάξωμα των δύο θυρών είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από ανθρακονήματα. Σε σύγκριση με τη στάνταρ έκδοση, το παρμπρίζ είναι πιο πίσω και το μήκος του μεγαλώνει, φτάνοντας το συνολικό μήκος των 4,08 μέτρων (έναντι 3,92 του R5). Το αυτοκίνητο έχει πλάτος 2,03 μέτρα, ύψος 1,38 μέτρα και μεταξόνιο 2,57 μέτρα (3 εκατοστά περισσότερο). Το ύψος από το έδαφος είναι 118 χλστ.
Κινητήρας
Τα δύο διευρυμένα πίσω φτερά φιλοξενούν τροχούς των 20”, πίσω από τους οποίους βρίσκονται οι ηλεκτροκινητήρες των 200 kW έκαστος: η συνολική ισχύς είναι 400 kW, ίση με 544 HP, με μέγιστη δηλωμένη ροπή 4.800 Nm. Με αυτές τις τιμές, το Renault 5 Turbo 3E κάνει το 0-100 km/h σε λιγότερο από 3,5 δευτερόλεπτα και φτάνει σε μέγιστη ταχύτητα των 270 km/h.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου, που στεγάζεται στην πλατφόρμα, έχει χωρητικότητα 70 kWh, για δηλωμένη αυτονομία άνω των 400 km στον κύκλο WLTP. Χάρη στην αρχιτεκτονική των 800 V, η μέγιστη ισχύς φόρτισης συνεχούς ρεύματος φτάνει τα 350 kW, για να φτάσει από το 15 στο 80% φόρτιση σε περίπου 15 λεπτά.
Το σύστημα μετάδοσης κίνησης αναπτύχθηκε από το τμήμα σπορ Alpine: το λογισμικό σάς επιτρέπει να διαχειρίζεστε ανεξάρτητα τους δύο κινητήρες, για μεγαλύτερη ευελιξία και δυναμισμό, ιδιαίτερα στο drifting (για το οποίο παρέχεται ειδικό πρόγραμμα οδήγησης, εκτός από το αγωνιστικού τύπου χειρόφρενο όπως στα αυτοκίνητα ράλι). Στο τιμόνι υπάρχουν δύο κουμπιά: Boost, για να αυξηθεί προσωρινά η μέγιστη διαθέσιμη ισχύς, και ένα για ρύθμιση του αναγεννητικού φρεναρίσματος (σε τέσσερα επίπεδα). Οι άλλες λειτουργίες οδήγησης είναι Regular, Snow και Sport.
Πηγή: Quattroruote.it
Όλες οι ειδήσεις
Για ποιον λόγο τα αυτόματα κιβώτια έχουν «νεκρά» και πότε την χρησιμοποιούμε
Δοκιμή Opel Grandland – Το καλύτερο μοντέλο της μέχρι σήμερα;
F1: Βροχερό χάος στον αγώνα της Αυστραλίας, άξια τη νίκη ο Norris