Q-ELECTRIC

Πρώτες εντυπώσεις από την ηλεκτρική Lotus Emeya: Κινέζος Sir

protes-entyposeis-apo-tin-ilektriki-lotus-emeya-kinezos-sir-720936

Η κορυφαία έκδοση της Lotus Emeya διαθέτει 918 ίππους και 985 Nm ροπής, ικανά να επιταχύνουν το αμάξωμα στα 100χλμ./ώρα σε 2,8 δευτερόλεπτα.

του Marco Rocca, απόδοση: Autotypos Team

Το πρώτο σεντάν της Lotus μετά τη Lotus Carlton (ή Opel Omega Lotus) της δεκαετίας του ’90, η Emeya (ένα γυναικείο όνομα που θυμίζει την ιδέα της επιτυχίας, και το οποίο πάνω απ’ όλα αρχίζει από το ”E”, όπως για κάθε Lotus) μπορεί να χαρακτηριστεί σαν το hyper GT που ακολουθεί τα χνάρια του κουπέ SUV Eletre τόσο από πλευράς στυλ όσο και από πλευράς κίνησης. Γενναιόδωρες διαστάσεις (πάνω από πέντε μέτρα) για κινητήρες εξίσου εξαιρετικούς σε αριθμό, με ισχύ 612 ή 918 ίππων. Και η τιμή δεν διαφέρει επίσης…

Lotus Emeya

Σχεδίαση

Ένα σεντάν, με κοντό καπό και επικλινή ουρά παρόμοια με εκείνη ενός κουπέ, το οποίο μπορείτε να εκτιμήσετε πλήρως μόνο από κοντά, όταν συνειδητοποιήσετε ότι αυτές οι νέες αναλογίες λειτουργούν και το κάνουν να φαίνεται πιο συμπαγές και λεπτό ακόμη και από μια 5άρα. Τροχοί 22 ιντσών στα άκρα, χαμηλό στήσιμο και πολύ περιορισμένες προεξοχές, είναι η συνταγή του.

Lotus Emeya

Φόρτιση

Η πλατφόρμα, από κοινού με το Polestar 5, μια άλλη μάρκα του κινεζικού ομίλου Geely, στον οποίο ανήκει σήμερα η ιστορική αγγλική μάρκα, χρησιμοποιεί ένα πακέτο μπαταριών (102 kWh) με τάση 800V. Από έναν σταθμό ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος 350 kW, 150 km αυτονομίας μπορούν να ανακτηθούν σε μόλις πέντε λεπτά. Επιπλέον, όπως και με την Eletre, περίπου 18 λεπτά αρκούν για να μεταβείτε από το 10% στο 80%. Σε αντίθεση, όμως, με το μοντέλο που αναφέραμε, η μπαταρία του sedan είναι λεπτότερη (χάνοντας κάτι από άποψη χωρητικότητας) για να αφήνει περισσότερο χώρο για τους επιβάτες, ειδικά τους πίσω.

Lotus Emeya

Εσωτερικό

Αξιοσημείωτη είναι επίσης η τεχνολογία επί του οχήματος, σχεδιασμένη για τη βελτίωση της άνεσης, όπως το σύστημα ενεργής ακύρωσης θορύβου και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη πνευματική ανάρτηση, ικανή να αναλύει το οδόστρωμα 1.000 φορές ανά δευτερόλεπτο. Για το λόγο αυτό, ταξιδεύετε σαν να είστε απομονωμένοι από τον έξω κόσμο, μέσα στη σιωπή ή κακομαθημένοι από το εξαιρετικό ηχοσύστημα. Οι εσωτερικοί χώροι, λοιπόν, είναι άψογα κατασκευασμένοι, ακόμα περισσότερο από έναν από τους άμεσους ανταγωνιστές του, την Porsche Taycan, χάρη στη χρήση υλικών μαλακής αφής και με τη χαρακτηριστική premium έμφαση στη συναρμογή. Το αιωρούμενο σύστημα infotainment (η Tesla πρωτοπορεί, οι άλλοι ακολουθούν) έχει διαστάσεις 15,1 ιντσών, αλλά χρησιμοποιεί ένα καλά ρυθμισμένο λειτουργικό σύστημα, το οποίο δεν υπέστη ποτέ το παραμικρό σφάλμα κατά τη χρήση του κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας.

Lotus Emeya

Οδηγικά

Με μήκος πέντε μέτρα από προφυλακτήρα σε προφυλακτήρα και πλάτος δύο μέτρα, σίγουρα δεν πρέπει να περιμένετε ένα ελαφρύ αμάξι. Εξάλλου, η ζυγαριά δεν λέει ψέματα, κάνοντας τη βελόνα να δείχνει επικίνδυνα πολύ πάνω από το όριο των 2,5 τόνων. Η ομορφιά της Emeya, ωστόσο, είναι ότι κατά την οδήγηση σε κάνει να αντιλαμβάνεσαι ελάχιστα από αυτή τη μάζα, με αποτέλεσμα να είναι ελκυστικό και ακριβές. Υπάρχει μικρή κύλιση, σπορ τιμόνι, ισχυρά φρένα και όλη η αλαζονεία των 918 ίππων και των σχεδόν 1.000 Nm ροπής, τα οποία, σε κάθε επιτάχυνση, τα νιώθεις όλα στο σβέρκο σου. Η νέα Emeya είναι ένα πραγματικό cruiser για αυτοκινητόδρομους, ικανό να καλύψει μεγάλες αποστάσεις σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα και με την πιο πλούσια άνεση, αλλά και να σε κάνει να απολαμβάνεις μεταξύ της μιας στροφής και της άλλης, όταν πρέπει. Εν ολίγοις, για να σας δώσω μια αναφορά: είναι πιο αιχμηρή από ένα Tesla Moldel S Plaid, πλησιάζοντας πολύ κοντά στην περιβόητη οδική συμπεριφορά της Porsche Taycan Turbo S.

Lotus Emeya

Τιμές

Η Lotus Emeya διατίθεται στην αγορά της Ιταλίας τουλάχιστον σε τρεις εκδόσεις και δύο επίπεδα ισχύος. Η “standard” και η “S” κινούνται από δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν ανά άξονα) για 612 ίππους και 710 Nm ροπής με πολύ αξιοσέβαστες επιδόσεις με μέγιστη τελική ταχύτητα 250 km/h και επιτάχυνση από 0 έως 100 km/h σε 4,2 δευτερόλεπτα. Η τιμή ξεκινά από τις 111.490 ευρώ, ενώ η “S” (χαρακτηρίζεται από πλουσιότερο βασικό εξοπλισμό) κοστίζει 132.560 ευρώ. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η Emeya R με τρεις ηλεκτροκινητήρες (δύο εκ των οποίων στο πίσω μέρος) που εγγυώνται 918 ίππους και 985 Nm ροπής. Με όλη αυτή τη διαθέσιμη ισχύ και την ίδια μπαταρία, η δηλωμένη αυτονομία μειώνεται λίγο (484 χλμ.), αλλά οι επιδόσεις είναι φανταστικές: σύμφωνα με την εταιρεία, μόλις 2,8 δευτερόλεπτα αρκούν για το σπριντ από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα. Για να το βάλετε στο γκαράζ χρειάζεστε τουλάχιστον 157.200 ευρώ.

Όλες οι ειδήσεις

Nέο παγκόσμιο ρεκόρ 0-400-0 km/h από την Koenigsegg (Video)

Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai: Με το “καλημέρα” έκπτωση 2.000€

6 Ιουλίου μπαίνει ο κόφτης ταχύτητας: Τι είναι; Πώς θα κόβει το γκάζι;

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο