Εμπειρογνώμονες δοκίμασαν την αυτονομία διαφόρων EV σε συνθήκες παγετού με το Tesla Model S να σημειώνει νέο ρεκόρ.
Συγκεκριμένα το Model S που διαθέτει την μεγαλύτερη εκτιμώμενη αυτονομία στον κύκλο δοκιμών WLTP από τα υπόλοιπα EV, δοκιμάστηκε στη Νορβηγία και κατάφερε να διανύσει απόσταση 350 χλμ. σε δοκιμαστική διαδρομή.
Η ομάδα των εμπειρογνωμόνων αντιμετώπισε τεχνικό σφάλμα αφού κατάφερε να φορτίσει το Tesla μόνο στο 98% για να ξεκινήσει την δοκιμή. Παρότι η θερμοκρασία στην Σκανδιναβική χώρα ήταν πολύ χαμηλές φτάνοντας τους -19 βαθμούς Κελσίου μείωσαν την εμβέλεια του Model S μόνο κατά 16% σε σύγκριση με την εκτίμηση του WLTP.
Αν και αυτή ήταν μια πολύ καλή απόδοση για το αμερικανικό σεντάν, δεν ήταν όμως το όχημα με τις καλύτερες επιδόσεις όσον αφορά το πόσο κοντά διατήρησε την εκτιμώμενη εμβέλειά του, με το Maxus Euniq 6 να υπερτερεί καθώς αν και κατάφερε να διανύσει μόλις 317 χλμ. είχε πτώση μόλις 10% της εμβέλειάς του.
Την χειρότερη απόδοση όσον αφορά την πτώση της εμβέλειας σε σχέση με την εκτιμώμενη από την βασική γραμμή WLTP είχε το Toyota bZ4X και συγκεκριμένα της τάξεως του 35%, καθώς παρότι είχε εκτιμώμενη αυτονομία 503 χλμ., το EV κατάφερε να διανύσει μόνο 323 χλμ.
Το bZ4X ωστόσο δεν ήταν το μόνο EV που η εμβέλεια του παρουσίασε πτώση λόγω του ψύχους καθώς και το Skoda Enyaq Coupe RS και η Mercedes EQE 300 αντιμετώπισαν ζητήματα κατά την διάρκεια των δοκιμών.
Εντυπωσιακή από την άλλη μεριά για τους οδηγούς, ήταν η απόδοση αρκετών κινέζικων αυτοκινήτων όπως το MG4, το BYD Atto και το JAX e-JS4 σε συνδυασμό με τις χαμηλές τιμές που διατίθενται.
Όλα τα αυτοκίνητα κατά την διάρκεια των δοκιμών οδηγούνταν από έμπειρους οδηγούς, με την διαδρομή να ξεκινάει από την πρωτεύουσα της Νορβηγίας, το Όσλο. Οι οδηγοί έπρεπε να τηρούν το όριο ταχύτητας, να χρησιμοποιούν έξυπνα φρεναρίσματα κατά την διαδρομή και να οδηγούν σε οικολογική λειτουργία τα αυτοκίνητα χωρίς να χρησιμοποιούν βοηθητικές λειτουργίες όπως το cruise control.
Test αυτονομίας σε παγωμένες συνθήκες
Μοντέλο | Αυτονομία WLTP | Αυτονομία δοκιμής | Απόκλιση |
Tesla Model S Standard | 634 km | 530 km | -16% |
Mercedes EQE 300 | 614 km | 409 km | -33% |
BMW i7 xDrive60 | 595 km | 424 km | -29% |
NINE ET7 | 580 km | 434 km | -25% |
BMW i4 eDrive40 | 565 km | 434 km | -23% |
Tesla Model X Plaid | 543 km | 444 km | -18% |
Nissan Ariya 2WD | 533 km | 400 km | -25% |
VW ID.5 Pro | 526 km | 378 km | -28% |
Hongqi E-HS9 prototype 120 kWt | 515 km | 389 km | -24% |
Skoda Enyaq Coupe RS | 510 km | 338 km | -34% |
Toyota bZ4X 2WD | 503 km | 323 km | -36% |
Voyage Free | 501 km | 391 km | -22% |
Hongqi E-HS9 | 465 km | 303 km | -35% |
Kia Niro EV | 460 km | 343 km | -25% |
Tesla Model Y 2WD | 455 km | 337 km | -26% |
Hyundai Ioniq 5 4WD | 454 km | 345 km | -24% |
Mercedes EQB 250 | 452 km | 334 km | -26% |
MG ZS LR | 440 km | 352 km | -20% |
JAC e-JS4 | 433 km | 323 km | -25% |
BMW iX1 | 428 km | 337 km | -21% |
Renault Megane | 428 km | 318 km | -25% |
MG 4 | 425 km | 338 km | -20% |
Kia EV6 GT | 424 km | 349 km | -18% |
BYD Atto 3 | 420 km | 311 km | -26% |
VW ID. Buzz | 408 km | 310 km | -24% |
MG 5 | 380 km | 313 km | -18% |
MG Marvel R | 370 km | 308 km | -17% |
Maxus Euniq6 | 354 km | 317 km | -10% |
Πηγή δεδομένων: motor.no
Όλες οι ειδήσεις