Η Porsche με αφορμή των εορτασμό των 75 της χρόνων παρουσιάζει το concept hypercar Mission X.
Το Mission X πρόκειται για ένα αυτοκίνητο τύπου αγώνων Le Mans με πόρτες που ανοίγουν προς τα επάνω και ένα υψηλής απόδοσης ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Είναι ένα διθέσιο με εντυπωσιακή σχεδίαση και πρόκειται να κάνει ντεμπούτο στις 8 Ιουνίου την παραμονή των εγκαινίων της έκθεσης “75 Years of Porsche Sports Car” στο μουσείο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Στουτγάρδη.
Η 8η Ιουνίου είναι συμβολική ημερομηνία για την Porsche αφού το 1948 η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παρουσίασε το πρώτο της αυτοκίνητο και ουσιαστικά είναι η ημερομηνία ίδρυσης της εταιρείας.
«Η Porsche Mission X πρόκειται για έναν φάρο τεχνολογίας για το σπορ αυτοκίνητο του μέλλοντος. Πρόκειται για την συνέχεια των εμβληματικών σπορ αυτοκινήτων των περασμένων δεκαετιών: όπως η 959, η Carrera GT και η 918 Spyder πριν από αυτό, το Mission X παρέχει κρίσιμη ώθηση για την εξελικτική ανάπτυξη μελλοντικών ιδεών οχημάτων», λέει ο Oliver Blume, Πρόεδρος της Εκτελεστικό Συμβούλιο της Porsche AG.
To Mission X έχει περίπου 4,5 μέτρα και πλάτος δύο μέτρα και πρόκειται για ένα σχετικά συμπαγές hypercar. Με μεταξόνιο 2,73 μέτρα, έχει τις διαστάσεις της Carrera GT και 918 Spyder. Για αεροδυναμικούς σκοπούς, το πρωτότυπο αυτοκίνητο διαθέτει ελαστικά μικτού μεγέθους, με τροχούς 20 ιντσών μπροστά και 21 ιντσών πίσω. Ταυτόχρονα, η κομψή του σχεδίαση και οι μυώδεις γραμμές του δείχνουν ότι τα hypercar δεν χρειάζεται να φαίνονται επιθετικά. Το χαμηλωμένο αμάξωμα, το οποίο έχει ύψος λιγότερο από 1,2 μέτρα, είναι φινιρισμένο σε Rocket Metallic .
Χαρακτηριστικός είναι ο ελαφρύς γυάλινος θόλος με έναν εξωτερικό σκελετό ενισχυμένο από ενισχυμένο πλαστικό με ανθρακονήματα που επεκτείνεται και στους δυο επιβάτες. Οι πόρτες τύπου Le Mans συνδέονται με την μπροστινή κολόνα του οχήματος και την οροφή. Ο συγκεκριμένος τύπος πόρτας χρησιμοποιήθηκε στο παρελθόν στο θρυλικό αγωνιστικό της Porsche, το 917.
Ακόμα ένα εντυπωσιακό στοιχείο του Mission X είναι οι κατακόρυφες βάσεις των προβολέων οι οποίες είναι εμπνευσμένες από τα ιστορικά αγωνιστικά της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας όπως η Porsche 906 και η 908. Μια δομή υποστήριξης υψηλής τεχνολογίας πλαισιώνει τις μονάδες φωτός τύπου LED του οχήματος. Όταν ενεργοποιηθούν, οι μονάδες φωτός ανοίγουν σαν μάτι που αναβοσβήνει ανοιχτό. Επιπλέον στην πίσω όψη διακρίνεται μια οριζόντια γραμμή φωτισμού τύπου LED, με τα διαφανή φωτιζόμενα γράμματα Porsche να είναι ένα χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει. Οι πίσω φωτισμοί εκτείνονται σε όλο το πλάτος του οχήματα και διαχωρίζεται σε 4 τμήματα. Εντυπωσιακό είναι ότι κατά την φόρτιση του hypercar το γράμμα “E” πάλλεται ρυθμικά.
Μια επιπλέον ιδιαίτερη λεπτομέρεια είναι το εκσυγχρονισμένο έμβλημα της Porsche, το οποίο θα κάνει ντεμπούτο στο εντυπωσιακό concept hypercar και βρίσκεται στο καπό και το τιμόνι καθώς και σε μονόχρωμη μορφή στο κέντρο των τροχών.
Στο εσωτερικό τα δυο δερμάτινα καθίσματα έχουν διαφορετική απόχρωση. Τα δερμάτινα μαξιλάρια είναι στην Andalusia Brown απόχρωση, ενώ το κάθισμα του οδηγού μαζί με την κεντρική κονσόλα του οχήματος και ταμπλό του είναι στην Kalahari Grey.
Το Mission X διαθέτει κέλυφη καθισμάτων CFRP, ζώνες ασφαλείας 6 σημείων που είναι ενσωματωμένες στο μόνοκοκ του οχήματος και τιμόνι ανοιχτού τύπου το οποίο διαθέτει διακόπτες λειτουργίας και χειριστήρια για αλλαγές ταχυτήτων. Το concept hypercar διαθέτει πολλές κάμερες οι οποίες ξεκινάνε την εγγραφή μόλις ο οδηγός πατήσει REC στον ελεγκτή πολλαπλών χρήσεων του οχήματος (multi-purpose controller).
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό είναι ότι στην πλευρά του συνοδηγού βρίσκεται τοποθετημένο σε έναν πίνακα οργάνων ένα bayonet system στο οποίο υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης χρονόμετρου. Για το νέο μοντέλο η Porsche δημιούργησε μια ειδική μονάδα χρονομέτρου με αναλογική αλλά και ψηφιακή οθόνη. Τα ρολόγια έχουν σχεδιαστεί τόσο για χρήση σε πίστα αγώνων όσο και για ράλι και έχουν την δυνατότητα να εμφανίζουν τους χρόνους κάθε γύρου καθώς και δεδομένα που αφορούν τον οδηγό.
Η Porsche αποτελεί παράδειγμα των ηλεκτρονικών επιδόσεων, αλλά είναι επίσης πρωτοπόρος στη βιώσιμη κινητικότητα. Το νέο concept car ανταποκρίνεται και στους δυο αυτούς στόχους.
Αν το Mission X μπει στην σειρά παραγωγής τότε θα πρέπει να είναι το ταχύτερο όχημα στο Nurburging,να έχει αναλογία ισχύος και βάρους περίπου ένα PS ανά κιλό, να επιτύχει τιμές κάθετης δύναμης μεγαλύτερες από της Porsche 911 GT3 RS και να προσφέρει σημαντικά βελτιωμένη απόδοση φόρτισης με το σύστημα 900 Volt που διαθέτει και φορτίζει περίπου δυο φορές πιο γρήγορα από από την πρωτοπόρο αυτή την στιγμή της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης την Taycan Turbo S. Η μπαταρία του Mission X έχει τοποθετηθεί κεντρικά πίσω από τα καθίσματα του οχήματος. Αυτή η διάταξη στο κέντρο του οχήματος η λεγόμενη από την Porsche “e-core layout” παρέχει την βάση για εξαιρετική ευελιξία.