Q-ELECTRIC

Porsche: Η δεύτερη γενιά της Taycan κλείνει με τον καλύτερο τρόπο

porsche-i-defteri-genia-tis-taycan-kleinei-me-ton-kalytero-tropo-738822

Η Porsche έρχεται να προσθέσει 3 νέες εκδόσεις στην ήδη πλούσια γκάμα της ηλεκτρικής Taycan, με τη νέα GTS να ξεχωρίζει

Με πιο ευκρινή σχεδίαση, περισσότερη ισχύ, μεγαλύτερη αυτονομία και ακόμη καλύτερες επιδόσεις φόρτισης, η Porsche εκσυγχρόνισε εκτενώς την Taycan στις αρχές του 2024. Τώρα, 3 νέες εκδόσεις έρχονται να εμπλουτίσουν κι άλλο την ήδη πλούσια γκάμα που διαθέτει πια 16 εκδόσεις: Η νέα Taycan GTS εκφράζει τέλεια την επιτυχημένη ιστορία που στην Porsche περιγράφουν ως Gran Turismo Sport.

Επιπλέον, η βασική έκδοση του αμιγώς ηλεκτρικού σπορ σεντάν διατίθεται και με τετρακίνηση για πρώτη φορά.

Porsche Taycan

Η γκάμα μοντέλων Taycan δεν ήταν ποτέ πλουσιότερη

Πλέον, με 3 εκδόσεις αμαξώματος, τετρακίνηση ή κίνηση στους πίσω τροχούς και διάφορα επίπεδα ισχύος των κινητήρων Porsche E-Performance που κυμαίνονται από 300 έως 760 kW, η γκάμα της Taycan δεν ήταν ποτέ πλουσιότερη

Το σπορ σεντάν Taycan 4 και οι νέες Taycan GTS και Taycan GTS Sport Turismo μόλις προστέθηκαν στην υπάρχουσα γκάμα. Οι 3 νέες επιλογές ολοκληρώνουν το χαρτοφυλάκιο της Taycan και μπορούν πλέον να παραγγελθούν, ενώ η διαθεσιμότητα στις αντιπροσωπείες θα ξεκινήσει στις αρχές του 2025. Νέα χρώματα για το εξωτερικό είναι επίσης διαθέσιμα για όλα τα μοντέλα Porsche Taycan. Στην κατηγορία Legends, το Slate Grey Neo και το Pale Blue Metallic συμπληρώνουν τη γκάμα, ενώ το Purple Sky Metallic προστέθηκε στην κατηγορία Dreams.

«Με την εξαιρετικά πλούσια γκάμα Taycan, καλύπτουμε ένα ευρύ φάσμα επιθυμιών πελατών και αναγκών κινητικότητας. Οι τρεις τελευταίες καινοτομίες μας υποδεικνύουν αυτό το εξαιρετικό εύρος», λέει ο Kevin Giek, Αντιπρόεδρος της σειράς μοντέλων Taycan. «Ακόμη και η πρώτη γενιά της Taycan GTS ήταν το πρότυπο της σειράς μοντέλων, τοποθετημένη μεταξύ της Taycan 4S και της Taycan Turbo και η νέα έκδοση δεν αποτελεί εξαίρεση. Στο αντίθετο άκρο της γκάμας, το σπορ σεντάν Taycan 4 συνδυάζει την υψηλή απόδοση του βασικού μοντέλου με την ανώτερη οδική συμπεριφορά που προσφέρει η τετρακίνηση».

Τα 3 νέα μοντέλα απολαμβάνουν φυσικά όλες τις βελτιώσεις όσον αφορά τη σχεδίαση, την τεχνολογία και τον εξοπλισμό με τα οποία η Porsche αναβάθμισε την Taycan στις αρχές του έτους. Το ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο ξεπερνά τον προκάτοχό του σχεδόν στα πάντα. Τα νέα μοντέλα έχουν μεγαλύτερη ισχύ, μεγαλύτερη αυτονομία, επιταχύνουν γρηγορότερα και φορτίζουν σε λιγότερο χρόνο με μεγαλύτερη σταθερότητα. Όλες οι εκδόσεις Taycan διαθέτουν μια ακόμη πιο εκτενή λίστα στάνταρ εξοπλισμού και συνοδεύονται από την τελευταία γενιά του Porsche Driver Experience.

Η ταυτόχρονη βελτίωση της απόδοσης και της αποδοτικότητας οφείλεται σε διάφορους παράγοντες: ένα προηγμένο σύστημα μετάδοσης κίνησης με νέο κινητήρα στον πίσω άξονα με έως και 80 kW περισσότερη ισχύ από τον προκάτοχό του σε όλα τα μοντέλα, ένας τροποποιημένος μετατροπέας παλμών με βελτιστοποιημένο λογισμικό, πιο ισχυρές μπαταρίες , αναθεωρημένη διαχείριση θερμότητας, αντλία επόμενης γενιάς και τροποποιημένο σύστημα ανάκτησης ισχύος και τετρακίνησης. Σε φορτιστές 800 volt DC, για παράδειγμα, μπορεί να φορτιστεί έως και με 320 kW. Η μέγιστη ανάκτηση ισχύος κατά την πέδηση σε υψηλές ταχύτητες έχει αυξηθεί σε έως και 400 kW.

Porsche Taycan

Νέα έκδοση της Porsche Taycan GTS: σπορ all-rounder

Το GTS σημαίνει Gran Turismo Sport. Από την Porsche 904 Carrera GTS του 1963, αυτά τα τρία γράμματα απολαμβάνουν ιδιαίτερη φήμη μεταξύ των θαυμαστών της Porsche. Τώρα υπάρχει επίσης μια παραλλαγή στη σειρά μοντέλων Taycan με αυτόν τον θρυλικό συνδυασμό γραμμάτων. Ή δύο, για την ακρίβεια: Η νέα Taycan GTS διατίθεται ως σπορ σεντάν και ως Sport Turismo.

Ως σπορ all-rounder, η Taycan GTS εντυπωσιάζει με έως και 515 kW ισχύος κατά τη χρήση του Launch Control – 75 kW περισσότερα από την προκάτοχό της. Με τη νέα λειτουργία push-to-pass στο στάνταρ πακέτο Sport Chrono, μπορείτε να έχετε στη διάθεσή σας boost έως και 70 kW για 10 δευτερόλεπτα με το πάτημα ενός κουμπιού. Στην Taycan GTS, το push-to-pass έχει επίσης έναν ιδιαίτερα σπορ χαρακτήρα, γιατί στις χαμηλές ταχύτητες η ροπή αυξάνεται σε επίπεδα Launch Control.

Porsche Taycan

Το σπορ sedan Taycan GTS και η Taycan GTS Sport Turismo μπορούν να κάνουν το 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,3 δευτερόλεπτα – 0,4 δευτερόλεπτα ταχύτερα από τα μοντέλα που αντικαθιστούν. Το σπορ σεντάν χρειάζεται μόλις 10,4 δευτερόλεπτα για να ολοκληρώσει το σπριντ από τα 0 στα 200 χλμ./ώρα – 1,6 δευτερόλεπτα λιγότερο από πριν. Η αυτονομία έχει επίσης βελτιωθεί κατά πάνω από 120 χιλιόμετρα και αυτή τη στιγμή φτάνει τα 628 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP.

Για να δικαιωθεί ο συναρπαστικός χαρακτήρας μιας GTS, δόθηκε ένα πιο χαρακτηριστικό προφίλ ήχου, ανάλογο με αυτό της Taycan Turbo S. Αυτό το χαρακτηριστικό την κάνει να ξεχωρίζει από άλλα μοντέλα Taycan.

Porsche Taycan

 

Το εξωτερικός και το εσωτερικός σχεδιασμός είναι εξίσου διακριτικός

Οι πολυάριθμες λεπτομέρειες μαύρου ή ανθρακί γκρι στο εξωτερικό είναι χαρακτηριστικές ενός μοντέλου GTS. Ένα καινούργιο στοιχείο στη νέα Taycan GTS, σε σύγκριση με την προκάτοχό της, είναι οι μπροστινές και πίσω ποδιές με ένθετα βαμμένα σε γυαλιστερό μαύρο, με το ίδιο χρώμα να χρησιμοποιείται επίσης στις βάσεις των καθρεπτών. Τόσο οι τυπικοί τροχοί 20 ιντσών Aero Design της Taycan Turbo S όσο και οι προαιρετικοί τροχοί RS Spyder Design 21 ιντσών, είναι βαμμένοι αποκλειστικά σε γκρι ανθρακί στην έκδοση GTS.

Πολλά από τα υλικά στο εσωτερικό έχουν υιοθετηθεί από τα μοντέλα Taycan Turbo GT. Για παράδειγμα, τα μοντέλα Taycan GTS διατίθενται στάνταρ με υλικό Race-Tex και στοιχεία σε λείο μαύρο δέρμα. Περιλαμβάνονται επίσης τα, Adaptive Sports Seat Plus (με ηλεκτρική ρύθμιση 18 κατευθύνσεων), το σπορ τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών GT με διακόπτη λειτουργίας και θέρμανση τιμονιού, καθώς και το πακέτο Sport Chrono, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας push-to-pass και λειτουργίας track. Το σπορ τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, GT, γνωστό από τα μοντέλα Taycan Turbo GT, διατίθεται σε μαύρο Race-Tex κατόπιν παραγγελίας. Περιλαμβάνει επιπλέον 2 διακόπτες και κουπιά για τη λειτουργία push-to-pass και για ανάκτηση ενέργειας. Εκτός από το Carmine Red, το προαιρετικό εσωτερικό πακέτο GTS είναι πλέον διαθέσιμο και σε Slate Grey Neo. Ένα λογότυπο Taycan GTS εμφανίζεται στον πίνακα οργάνων, στο μετρητή ισχύος και στο γραφικό εκκίνησης του κινητήρα. Το σύστημα ήχου Surround BOSE είναι στάνταρ.

Porsche Taycan

Το πλαίσιο ειδικά για την GTS και η προαιρετική τετραδιεύθυνση προσδίδουν ένα ιδιαίτερα σπορ πλεονέκτημα. Η προσαρμοζόμενη αερανάρτηση, συμπεριλαμβανομένης της Porsche Active Suspension Management (PASM) συνδυάζεται στάνταρ με την Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). Το σύστημα ελέγχου της ανάρτησης Porsche Active Ride με ρύθμιση ειδικά για την Porsche Taycan GTS είναι διαθέσιμο προαιρετικά. Σε καταστάσεις δυναμικής οδήγησης, εξασφαλίζει σχεδόν τέλεια σύνδεση με το δρόμο χάρη στην ατομική κατανομή των φορτίου σε κάθε τροχό. Επιπλέον, το Porsche Active Ride προσφέρει αυξημένη οδηγική άνεση σε καθημερινές οδηγικές καταστάσεις.

Porsche Taycan

Taycan 4: Πρωταθλητής αποδοτικότητας και αυτονομία μεταξύ τετρακίνητων μοντέλων

Οι πελάτες που ήθελαν να συνδυάσουν την υψηλή απόδοση της πρώτης Taycan με την τετρακίνηση έχουν ήδη βρει αυτό που αναζητούσαν στην έκδοση Cross Turismo. Τώρα, η Porsche προσφέρει επίσης μια τέτοια παραλλαγή ως σπορ σεντάν. Όσον αφορά τις επιδόσεις, η νέα Taycan 4 δεν απογοητεύει: ανάλογα με το αν η τυπική μπαταρία Performance ή η προαιρετική Performance Battery Plus είναι τοποθετημένη στο κάτω μέρος  του αμαξώματος, το αποτέλεσμα είναι μια ισχύς overboost έως και 300 kW ή 320 kW όταν χρησιμοποιείται το Launch Control.

Η αυτονομία εξαρτάται επίσης από τον τύπο της μπαταρίας. Με μια μπαταρία Performance, είναι έως και 559 χιλιόμετρα. Με την μπαταρία Performance Plus, η Taycan 4 μπορεί να διανύσει έως και 643 χλμ. στον κύκλο WLTP. Αυτό καθιστά τις 2 εκδόσεις τους αδιαμφισβήτητους πρωταθλητές αυτονομίας μεταξύ των τετρακίνητων μοντέλων και τις τοποθετεί μόλις 35 χιλιόμετρα κάτω από τα αντίστοιχα μοντέλα Taycan.

Porsche Taycan

Με έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα, η Taycan 4 προσφέρει μεγαλύτερη οδηγική ευστάθεια και περισσότερη πρόσφυση από την Taycan με κίνηση στους πίσω τροχούς. Αυτό αντικατοπτρίζεται στις επιδόσεις: η Taycan 4 χρειάζεται ακριβώς 4,6 δευτερόλεπτα για να φτάσει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα. Παρά τα επιπλέον 80 κιλά, είναι δύο δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερη από την πισωκίνητη αδερφή της.

Κατά τη διάρκεια του κύκλου του μοντέλου, η Porsche έχει ήδη βελτιώσει αισθητά το σύστημα τετρακίνησης. Φυσικά, η νέο Taycan 4 επωφελείται επίσης από αυτές τις βελτιστοποιήσεις υπέρ της μεγαλύτερης απόδοσης. Αυτό σημαίνει ότι ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας αποσυνδέεται αυτόματα όποτε το επιτρέπουν, η πρόσφυση, η δυναμική συμπεριφορά και η οδηγική ευστάθεια. Στη συνέχεια ενεργοποιείται ξανά μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου όταν χρειάζεται, για παράδειγμα κατά την επιτάχυνση.

Εξωτερικά, ο εκτενής βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει τροχούς 19 ιντσών και μαύρες δαγκάνες φρένων καθώς και προβολείς LED matrix. Επιπλέον, το Porsche Traction Management (PTM) και η Adaptive Air Suspension με Porsche Active Suspension Management (PASM) διατίθενται στάνταρ.

Άνετα καθίσματα μπροστά (με ηλεκτρική ρύθμιση οκτώ κατευθύνσεων), μαύρη δερμάτινη επένδυση, το πακέτο Dark Silver accent, το δερμάτινο σπορ τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών και το Sound Package Plus είναι στάνταρ στο εσωτερικό. Το μερικώς δερμάτινο εσωτερικό διατίθεται επίσης σε Slate Grey καθώς και σε διχρωμία Black/Chalk Beige.

Πηγή: Porsche Newsroom

Όλες οι ειδήσεις

H Jaguar, έτοιμη για το πρώτο όχημα που θα αλλάξει ριζοσπαστικά την εικόνα της

Το νέο Peugeot E-5008 βραβεύεται ως το καλύτερο οικογενειακό αυτοκίνητο

Στον «αέρα» το Gigafactory της Tesla στο Μεξικό λόγω… Τραμπ

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο