Με το 6e, η Mazda συνεχίζει την sedan κληρονομιά, με βασικά χαρακτηριστικά τον εντυπωσιακός σχεδιασμό και την τεχνολογία
Του Paolo Odinzoff
Για να ξανακερδίσει έδαφος στην κατηγορία των μεσαίων-μεγάλων sedan (την οποία εγκατέλειψε με την απόσυρση του Mazda6 το 2022), η ιαπωνική εταιρία επαναφέρει το ίδιο concept, αλλά αυτή τη φορά σε ηλεκτρική εκδοχή. Η νέα έκδοση θα κυκλοφορήσει το προσεχές καλοκαίρι, με τιμή εκκίνησης κάτω από τις 45.000 ευρώ, στοχεύοντας σε εκείνους που δεν συμβιβάζονται με τα SUV και τα crossover.
Για να πετύχουν τους παραπάνω στόχους, οι μηχανικοί της Mazda συνεργάστηκαν με τον Κινέζο εταίρο Changan, στον οποίο ανέθεσαν την ανάπτυξη της ηλεκτρικής αρχιτεκτονικής του Mazda 6e. Το αποτέλεσμα; Αν μη τι άλλο εντυπωσιακό, τουλάχιστον με μια πρώτη ματιά. Με μήκος 4,92 μέτρα και μεταξόνιο 2,90 μέτρα, το νέο ιαπωνικό μοντέλο συνδυάζει μια κομψή, σχεδόν κουπέ σιλουέτα, με την πρακτικότητα ενός hatchback.
Στο εμπρός μέρος κυριαρχούν οι έντονες ακμές και μια φωτεινή μπάρα που λειτουργεί και ως ένδειξη της φόρτισης της μπαταρίας. Οι δυναμικές γραμμές στο πλάι, με μεταλλικές λεπτομέρειες, ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα, ενώ το πιο στρογγυλεμένο πίσω μέρος παραπέμπει στη σχεδιαστική ταυτότητα της Mazda με τα διπλά κυκλικά φωτιστικά σώματα. Επίσης, αντί του κλασικού λογότυπου, υπάρχει η νέα γραμματοσειρά «Mazda», ενώ το τελείωμα του αμαξώματος εκτείνεται προς τα πάνω, σχηματίζοντας μια ενσωματωμένη αεροτομή.
ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΥΨΗΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
Το εσωτερικό του 6e χαρακτηρίζεται από minimal σχεδιασμό, με ελάχιστα φυσικά κουμπιά, ποιοτικά υλικά και προηγμένες τεχνολογίες. Χρησιμοποιούνται επενδύσεις από δέρμα nappa και οικολογικά υλικά, ενώ οι μαλακές επιφάνειες δημιουργούν μια κομψή και φιλόξενη ατμόσφαιρα. Η καμπίνα είναι ευρύχωρη, αν και ο χώρος αποσκευών των 330 λίτρων κρίνεται oριακά επαρκής, ενώ υπάρχει και ένας μικρός αποθηκευτικός χώρος εμπρός με χωρητικότητα 70 λίτρων. Η πανοραμική γυάλινη οροφή και το σύστημα ambient φωτισμού με 64 επιλογές χρωμάτων ενισχύουν την αίσθηση ευρυχωρίας και φωτεινότητας.
Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων περιλαμβάνει οθόνη 10,2 ιντσών, κεντρική οθόνη αφής 14,6 ιντσών και head-up display με επαυξημένη πραγματικότητα, που μπορεί να προβάλλει πληροφορίες σε μέγεθος έως 50 ίντσες. Οι πίσω επιβάτες διαθέτουν ξεχωριστή οθόνη για τον έλεγχο του κλιματισμού και του infotainment. Στο Mazda 6e εφαρμόζεται μια πληθώρα τεχνολογικών καινοτομιών. Από αυτές ξεχωρίζουν η φωνητική αναγνώριση σε εννέα γλώσσες, ο έλεγχος των λειτουργιών μέσω χειρονομιών και το ψηφιακό κλειδί για ξεκλείδωμα και εκκίνηση μέσω smartphone.
Το Mazda 6e θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, αμφότερες με κίνηση στους πίσω τροχούς. Η e-Skyactiv EV διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα με απόδοση 258 ίππων και 320 Nm ροπής, καθώς και μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 68,8 kWh που προσφέρει αυτονομία 479 χλμ. Η τελευταία μπορεί να φορτιστεί μέσω ταχυφορτιστή έως 200 kW, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να ανακτήσει ενέργεια από 10% έως 80% σε 22 λεπτά της ώρας. Στη δεύτερη έκδοση, Long Range, το ηλεκτρικό μοτέρ έχει ισχύ 245 ίππους και 320 Nm ροπής, η μπαταρία είναι 80 kWh και η αυτονομία φτάνει έως και τα 552 χλμ.
Στη συγκεκριμένη έκδοση, η δυνατότητα φόρτισης γίνεται με χαμηλότερη ισχύ, στα 95 kW, λόγω της διαφορετικής χημικής σύνθεσης της μπαταρίας, που σημαίνει ότι ανακτά το 10% έως 80% σε 45 λεπτά. Και στις δύο εκδόσεις η χαμηλή κατανομή βάρους, η τέλεια ισορροπία ανάμεσα στους δύο άξονες (50:50) και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων υπόσχονται απολαυστική και δυναμική οδήγηση. Τέλος, η παθητική ασφάλεια βρίσκεται σε πρώτο πλάνο, με τη σουίτα τεχνολογιών ασφαλείας i-Activsense, η οποία διασφαλίζει μέγιστη προστασία για οδηγό και επιβάτες.
Συνέντευξη: Martijn Ten Brink «Θέλουμε να ανταγωνιστούνε τις TESLA και BYD»
Από το 2021, ο Martijn ten Brink βρίσκεται στη θέση του επικεφαλής της Mazda Ευρώπης.
Q: Η συγγενική έκδοση του Mazda 6e που κυκλοφορεί στην κινεζική αγορά, το EZ-6, διαθέτει επίσης range extender εκδοχή. Θα εισαχθεί στην Ευρώπη;
MTB: Στην Ευρώπη, η ζήτηση για αυτοκίνητα της κατηγορίας D επικεντρώνεται στα ήπια υβριδικά (MHEV) και plug-in υβριδικά (PHEV), ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV) κερδίζουν συνεχώς έδαφος. Για τον λόγο αυτόν, δεν θα κυκλοφορήσει στην ευρωπαϊκή αγορά η range extender έκδοση του Mazda 6e.
Q: Ποιες είναι οι ενέργειες που κάνετε στην Ευρώπη για να διευκολύνετε τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων όπως το Mazda 6e;
MTB: Οι αντιπρόσωποί μας παρέχουν εξειδικευμένες συμβουλές για την επιλογή και τη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, καθώς και για όλα τα ζητήματα που σχετίζονται με την οδήγησή τους, συμπεριλαμβανομένων των επιλογών φόρτισης που είναι διαθέσιμες στις τοπικές αγορές.
Q: Πόσο σημαντικό ήταν το feedback των πελατών για την εξέλιξη αυτού του μοντέλου;
MTB: Η γνώμη των πελατών είναι καθοριστική για κάθε νέο αυτοκίνητο που εξελίσσουμε. Φροντίσαμε ώστε το Mazda 6e να διατηρεί όλα τα χαρακτηριστικά που έκαναν το προκάτοχό του, Mazda 6, ξεχωριστό.
Q: Ποια θεωρείτε ότι είναι τα κύρια ανταγωνιστικά μοντέλα του Mazda6e;
MTB: Σίγουρα μοντέλα με σταθερή παρουσία, όπως τα Tesla Model 3, VW ID.7 και BYD Seal.
Όλες οι ειδήσεις
Oδηγούμε το νέο Hyundai Inster: Πρώτες εντυπώσεις
Dacia: Έτοιμη για «σοκ» στην αγορά με ηλεκτρικό SUV στα 18.000 ευρώ!
Toyota RAV4: Αυτή θα είναι η σημαντικότερη προσθήκη στην έκτη γενιά του