Η νέα γενιά της Porsche Macan, που αναμένεται το 2023 θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρική, ακολουθώντας το παράδειγμα της Taycan. Βασικό της χαρακτηριστικό θα είναι το ηλεκτρικό κύκλωμα με τάση 800V.
Tου Andrea Sansovini • Εικονογράφηση: Marcelo Poblete
Η επόμενη γενιά της Macan λέει αντίο στους φίλους των V6, όπως και σ' αυτούς των τετρακύλινδρων κινητήρων. Η Porsche αλλάζει πορεία για το μικρότερο εκ των SUV μοντέλων της. Κάτι που είχαμε προαναγγείλει εδώ και αρκετούς μήνες, αν και πολλοί θεωρούσαν ότι πρόκειται για fake news. Όμως, δυστυχώς για τους γνήσιους petrolheads, έφτασε η ώρα για την πλήρη μεταμόρφωση της σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο. ‘Έχουν περάσει εννέα χρόνια απ' όταν η Macan έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή της, τόσο σε βενζινοκίνητες, όσο και σε diesel εκδόσεις, για να αποδείξει ότι ανάμεσα στην ογκώδη Cayenne και την αθάνατη 911 υπήρχε χώρος για ένα σπορ χαρακτήρα crossover. Σε ότι αφορά το πότε ακριβώς θα παρουσιαστεί η νέα γενιά, ακόμα δεν έχει ανακοινωθεί κάτι επισήμως από το εργοστάσιο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι αυτό θα γίνει στις αρχές του 2023. Ωστόσο, θεωρείται σίγουρο ότι την επόμενη χρονιά, το νέο μοντέλο, που ήδη έχει ξεκινήσει τις δοκιμές εξέλιξης στα παγωμένα εδάφη της Σκανδιναβικής χερσονήσου και του Αρκτικού Κύκλου θα βρίσκεται στις εκθέσεις της Porsche. Η σημαντικότερη διαφορά της νέας Macan θα βρίσκεται κάτω από το εμπρός καπό, καθώς εκεί τη θέση των θερμικών συνόλων θα πάρουν οι ηλεκτρικοί κινητήρες και η μπαταρία. Η Porsche προχωρά με εντατικούς ρυθμούς για τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας.
ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΗΝ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ PPE
H δεύτερη γενιά του γερμανικού SUV θα βασίζεται σε μία νέα αρχιτεκτονική, η οποία θα αποτελεί εξέλιξη της PPE (Premium Platform Electric). Την οποία θα χρησιμοποιούν αρχικά τα νέα Audi A6 και Q6 e-tron, που αναμένονται το 2025, καθώς και ένα νέο, ηλεκτρικό μοντέλο της Bentley. Από τεχνική άποψη δεν είναι κάτι πρωτότυπο. Η Macan θα είναι προφανώς σε θέση να εκμεταλλευτεί την τεχνογνωσία των συγγενικών μοντέλων της φίρμας από το Ίνγκλοσταντ, όπως και αυτών της VW. Επίσης θα υιοθετήσει ένα ηλεκτρικό σύστημα 800V, όπως αυτό της Taycan, ικανό να υποστηρίξει πηγές έως και 350 kW για εξαιρετικά γρήγορες φορτίσεις (ένα τέταρτο της ώρας θα είναι αρκετό για να φτάσει το 80% της μπαταρίας). Και φυσικά, λαμβάνοντας υπόψη το DNA της μάρκας, θα πρέπει να εξασφαλίζει μία σπορ οδική συμπεριφορά (αφήνοντας τη γοητεία της υψηλής τεχνολογίας και της πολυτέλειας σε άλλες εταιρείες). Επαναλαμβάνοντας τα ακρωνύμια της θερμικής έκδοσης, δηλαδή τη Macan S και Turbo, θα υπάρξουν διαφορετικής ενεργειακής απόδοσης μπαταρίες, με τη βασική να φτάνει τις 60-70 kWh και τις κορυφαίες κοντά στις 100 kWh. H νέα Macan θα διατίθεται τόσο με ένα ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος θα κινεί αποκλειστικά τους πίσω τροχούς, σύμφωνα με την παράδοση της φίρμας, ενώ η τετρακίνητη που προορίζεται για την κορυφή της γκάμας, θα έχει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Η αυτονομία, τέλος, θα κυμαίνεται από 350 έως και 500 χιλιόμετρα, ανάλογα με την έκδοση.
ΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΜΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΜΕΡΟΣ
Δεν θα είναι δύσκολο να αναγνωρίσουμε την ηλεκτρική Macan σε σχέση με τις τωρινές εκδόσεις που αναμένεται να παραμείνουν στην αγορά μέχρι το 2024. Και εάν οι διαστάσεις και το σχεδιαστικό μοτίβο του σπορ SUV θα παραμείνουν στην πραγματικότητα λίγο πολύ παρόμοιες, το εμπρός μέρος και άλλες λεπτομέρειες θα αλλάξουν ριζικά. Οι ψηφιακά επεξεργασμένες εικόνες δείχνουν ξεκάθαρα την νέα φιλοσοφία που χρησιμοποιείται για τα εμπρός φωτιστικά σώματα, με τέσσερα LED στοιχεία για τα φώτα ημέρας, ενώ τα φλας και οι προβολείς έχουν μεγαλώσει, ακολουθώντας μία αισθητική επιλογή που μας παραπέμπει στην μεγαλύτερη Taycan. Επίσης είναι λογικό να περιμένουμε μία διαφορετική διάταξη των μηχανικών τμημάτων, που ευνοείται από την ηλεκτρική αρχιτεκτονική. Προς το παρόν, τα πρωτότυπα μοντέλα δοκιμών που έχουν κάνει την εμφάνισή τους στην Β. Ευρώπη, διαθέτουν παραπλανητικά σχεδιαστικά στοιχεία, για λόγους κατασκοπείας. Όπως την εμπρός γρίλια, η οποία δεν έχει λόγο ύπαρξης σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, καθώς δεν υπάρχει κινητήρας εσωτερικής καύσης, αλλά και τις πίσω απολήξεις της εξάτμισης. Επίσης τα πίσω φώτα θυμίζουν το στυλ της Taycan, με ακόμη πιο λεπτές γεωμετρικές γραμμές, σε σύγκριση με αυτά της υπάρχουσας γενιάς. Μία άλλη ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια αφορά την πόρτα του χώρου αποσκευών. Στην πραγματικότητα υπάρχει στη βάση του πίσω παραθύρου μία επιφάνεια που φιλοξενεί ένα ενεργό αεροδυναμικό στοιχείο. Τέλος, ο πίνακας οργάνων θα διαθέτει ψηφιακά όργανα, παρόμοια με αυτά της Taycan.