Μήνυση κατά της αυτοκινητοβιομηχανίας κατέθεσαν τρείς ιδιοκτήτες Tesla στην Καλιφόρνια, σε μία όχι και τόσο πρωτοφανή αγωγή, για ψευδή διαφήμιση της εκτιμώμενης εμβέλειας των οχημάτων της.
Η μήνυση που κατατέθηκε στο Περιφερειακό Δικαστήριο των ΗΠΑ για τη Βόρεια Περιφέρεια της Καλιφόρνια, αναφέρεται σε άρθρο του Reuters που δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα, το οποίο ανέφερε ότι η Tesla είχε δημιουργήσει μια «Ομάδα Εκτροπής» στη Νεβάδα, για να ακυρώσει όσο το δυνατόν περισσότερα ραντεβού σχετίζονται με καταγγελίες για την εμβέλεια των οχημάτων της. Ο λόγος για αυτό ήταν ότι η εταιρεία είχε κατακλυστεί από καταγγελίες ιδιοκτητών, για χαμηλότερο εύρος από αυτό που δείχνει ο υπολογιστής ταξιδίου στο ταμπλό.
Η ίδια αναφορά περιλάμβανε έναν ισχυρισμό ότι πριν από περίπου δέκα χρόνια, η Tesla είχε αποφασίσει να δημιουργήσει αλγόριθμους για το μετρητή αυτονομίας της, που θα έδειχνε στους οδηγούς αισιόδοξες προβλέψεις για την απόσταση που θα μπορούσε να διανύσει το αυτοκίνητο με μία μόνο φόρτιση. Η οδηγία μάλιστα για αυτούς τους αλγόριθμους προήλθε από τον διευθύνων σύμβουλο της Tesla, Elon Musk. Το Reuters ανέφερε πως δεν μπορεί να προσδιορίσει με βεβαιότητα εάν η αυτοκινητοβιομηχανία χρησιμοποιεί αλγόριθμους που διογκώνουν τις εκτιμήσεις εύρους.
Στη μήνυση που κατατέθηκε στην Καλιφόρνια, οι τρεις ενάγοντες ισχυρίζονται ότι η Tesla παραβίασε τις εγγυήσεις οχημάτων και συμμετείχε σε απάτη και αθέμιτο ανταγωνισμό. Ο James Porter κάτοχος ενός Tesla Model Y, ίσης εκ των μηνυτών της Tesla, ανέφερε στην αγωγή που κατέθεσε πως το όχημα του “έχασε περίπου 292 χιλιόμετρα εμβέλειας – παρόλο που οδήγησε μόνο 148 χιλιόμετρα”.
Η μήνυση που έχει ήδη λάβει την μορφή ομαδικής αγωγής ζητά να εκπροσωπηθούν «όλα τα άτομα στην Καλιφόρνια που αγόρασαν ένα νέο όχημα Tesla Model 3, Model S, Model Y και Model X». Η αποζημίωση που αιτούνται οι ενάγοντες είναι απροσδιόριστη. Ένας δικηγόρος που εκπροσωπεί τους ιδιοκτήτες των Tesla είπε ότι η Tesla οφείλει να παραδίδει προϊόντα που να λειτουργούν όπως ακριβώς διαφημίζονται.
Όπως μάλιστα χαρακτηριστικά αναφέρεται σε ένα απόσπασμα της δικογραφίας: «Αν η Tesla είχε διαφημίσει ειλικρινά τις σειρές ηλεκτρικών οχημάτων της, οι καταναλωτές είτε δεν θα είχαν αγοράσει οχήματα Tesla είτε θα είχαν πληρώσει σημαντικά λιγότερα για αυτά».
Η Tesla εκτός των προαναφερθέντων αντιμετωπίζει επίσης αγωγές και ρυθμιστικούς έλεγχους για την τεχνολογία Autopilot ADAS και “Full Self-Driving“. Σάλος επίσης είχε δημιουργηθεί όταν ένας ιδιοκτήτης Tesla στην Καλιφόρνια υπέβαλε επίσης πρόταση αγωγής καταναλωτών τον Απρίλιο του 2023, μετά από μια άλλη αναφορά του Reuters που ισχυριζόταν ότι οι υπάλληλοι της Tesla είχαν μοιραστεί σε ένα εσωτερικό σύστημα ανταλλαγής μηνυμάτων ευαίσθητες εικόνες και βίντεο που καταγράφηκαν από τις κάμερες των αυτοκινήτων. Η αγωγή επισύρει κατηγορίες στην Tesla για παραβίαση της ιδιωτικής ζωής των πελατών της. Η Tesla ωστόσο αρνήθηκε αυτούς τους ισχυρισμούς.