Q-ELECTRIC

Οδική ασφάλεια: Νέες ανησυχίες λόγω των «υπέρβαρων» EV

odiki-asfaleia-nees-anisychies-logo-ton-ypervaron-ev-701331

Ένα πρόσφατο crash test με πρωταγωνιστή ένα Rivian R1T γεννά νέες ανησυχίες για την οδική ασφάλεια λόγω του αυξημένου βάρους των EV.

Τα αυτοκίνητα στις ημέρες μας τείνουν να γίνονται ολοένα και βαρύτερα, με το έξτρα βάρος να συμβάλλει, τόσο στα να τα κάνει πιο δύσκολα στην οδήγηση, αλλά και πιο επικίνδυνα στην περίπτωση ατυχήματος. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV), αφού οι μπαταρίες τους κάνουν τις ζυγαριές να… αναστενάζουν.

Rivian EV

Κατά τη διάρκεια μιας νέας έρευνας του Πανεπιστημίου της Νεμπράσκα, ένα ιδιαίτερα βαρύ EV συμμετείχε σε ένα ξεχωριστό crash test, με «αντίπαλο» μια μπαριέρα. Πρόκειται για το Rivian R1T, ένα ηλεκτρικό pickup που ζυγίζει πάνω από 3 τόνους (3.175 κιλά). Στο βίντεο μπορούμε να δούμε πως το EV ξήλωσε κινούμενο με 60 μίλια/ώρα (96 χλμ./ώρα) μια μπαρίερα πραγματικά σα να μην υπήρχε.

Το μεγαλύτερο βάρος μεταφράζεται σε μεγαλύτερη ενέργεια που καλείται να απορροφήσει η μπαρίερα σε περίπτωση ατυχήματος, με τα EV να ζυγίζουν 20-50% περισσότερο από το μέσο αυτοκίνητο με θερμικό κινητήρα. «Υπάρχει μια επείγουσα ανάγκη να αντιμετωπιστεί αυτό το ζήτημα», δήλωσε ο Cody Stolle, βοηθός διευθυντής του Midwest Roadside Safety Facility, σε μια ανακοίνωση που δημοσίευσε το πανεπιστήμιο. «Καθώς το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνεται στον δρόμο, το ποσοστό των ατυχημάτων με EV που έχουν σαν αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να βγει εκτός δρόμου θα αυξηθεί επίσης».

EV

Εκτός των ανησυχιών για την ασφάλεια των πεζών και τον άλλων οδηγών, ανησυχίες εκφράζονται και από την πλευρά του στρατού των ΗΠΑ, ο οποίος χρηματοδοτεί μέρος της εν λόγω έρευνας. Οι στρατιωτικοί πιστεύουν πως αυτό είναι ένα σημαντικό ζήτημα για την εθνική ασφάλεια, αφού κάποιος θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει επίτηδες ένα EV για να μπει σε μέρη απαγορευμένα για τον απλό κόσμο.

Από την πλευρά τους, οι στρατιωτικοί προτείνουν πως οι μπαριέρες θα πρέπει να ενισχυθούν, ωστόσο, αυτό κρύβει άλλους κινδύνους. Ενώ μια πιο γερή μπαριέρα θα μπορέσει να συγκρατήσει ένα βαρύ EV, τι θα γίνει σε περίπτωση που πάνω της πέσει ένα ελαφρύτερο θερμικό αυτοκίνητο;

«Πρέπει να γνωρίζουμε όσα περισσότερα μπορούμε γιατί χρειάζεται χρόνος για να σχεδιάσουμε νέα συστήματα, να τα αξιολογήσουμε και να επιβεβαιώσουμε τα αποτελέσματα με δοκιμές», είπε ο Stolle, δείχνοντας πως στόχος των δοκιμών είναι να βρεθεί μια μέση λύση που θα εξυπηρετεί, τόσο τους οδηγούς EV, αλλά και τους οδηγούς θερμικών αυτοκινήτων. «Στη συνέχεια, οι κρατικές υπηρεσίες μεταφορών σε όλη τη χώρα μπορούν να ξεκινήσουν τη διαδικασία αναβάθμισης των οδοφραγμάτων σε νέες εκδόσεις με μεγαλύτερη στιβαρότητα».

Η συνεχώς αυξανόμενη παρουσία των υπέρβαρων EV στους δημόσιους δρόμους φαίνεται πως δημιουργεί νέους πονοκεφάλους οι οποίοι θα πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα.

Πηγή: Carscoops

Όλες οι ειδήσεις

Η νέα Ford Mustang με V8 κινητήρα πάτησε… Ελλάδα

Μπήκαμε στο Πεδίο Βολής & οδηγήσαμε τα θωρακισμένα τροχοφόρα του Ελληνικού Στρατού

Hyundai Ioniq 6: Μίλα μου για αεροδυναμική!

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο