Q-ELECTRIC

Ο Έλον Μασκ υπόσχεται περισσότερο Tesla και λιγότερο… Τραμπ

o-elon-mask-yposchetai-perissotero-tesla-kai-ligotero-trab-757029

Τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου ήταν καταστροφικά για την Tesla, ωστόσο, ο Έλον Μασκ υπόσχεται να ξαναπάρει τα ηνία

του Rosario Murgida, απόδοση: Autotypos Team

Η λέξη «καταστροφή» μπορεί να περιγράψει τέλεια τα οικονομικά αποτελέσματα της Tesla για τους τρεις πρώτους μήνες του έτους, ωστόσο, φαίνεται πως υπάρχει φως στην άκρη του τούνελ για την αμερικάνικη μάρκα. Αυτό αφού, κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης με τους επενδυτές της εταιρείας, ο Έλον Μασκ επιβεβαίωσε την πρόθεσή του να περιορίσει «σημαντικά» τη δουλειά του στο Doge, το τμήμα που ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, ίδρυσε για να περικόψει τις δημόσιες δαπάνες. «Από τον επόμενο μήνα, θα αφιερώσω πολύ περισσότερο χρόνο στην Tesla», είπε ο Μασκ, προσθέτοντας ότι «το μεγαλύτερο μέρος της δουλειάς στο Doge έχει τελειώσει». Ως εκ τούτου, από τον Μάιο ο CEO της Tesla αφιερώνει μόνο «μία ή δύο ημέρες την εβδομάδα σε κυβερνητικά ζητήματα» και σε κάθε περίπτωση μόνο όσο του το ζητά ο Τραμπ.

Λιγότερο Τραμπ – Περισσότερο Tesla

Με λίγα λόγια, ο Μασκ επιβεβαίωσε τις φήμες των τελευταίων μηνών για λιγότερη ανάμειξή του στις υποθέσεις του Λευκού Οίκου, επίσης για τις συχνές διαφωνίες με άλλα μέλη της κυβέρνησης Τραμπ και, κυρίως, ανταποκρίθηκε στα πιεστικά αιτήματα των επενδυτών, πεπεισμένος ότι η υπερβολική πολιτική έκθεση του Μασκ είναι αδυναμία για την Tesla. Ο Μασκ δεν ασχολήθηκε με το θέμα των επιπτώσεων της δουλειάς του στον Λευκό Οίκο, αλλά ο οικονομικός διευθυντής, Vaibhav Taneja, παραδέχτηκε ότι οι βανδαλισμοί και οι εχθροπραξίες κατά της εταιρείας «έχουν αντίκτυπο σε ορισμένες αγορές», ενώ η Tesla, στην τριμηνιαία έκθεση, μιλάει ρητά για καθαρά πολιτικούς παράγοντες. «Η αβεβαιότητα στις αγορές αυτοκινήτων και ενέργειας συνεχίζει να αυξάνεται, καθώς η ταχεία εξέλιξη των εμπορικών πολιτικών επηρεάζει αρνητικά την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού και τη δομή του κόστους μας και των ανταγωνιστών μας. Αυτή η δυναμική, μαζί με την αλλαγή στο πολιτικό κλίμα, θα μπορούσε να έχει σημαντικό αντίκτυπο στη ζήτηση για τα προϊόντα μας βραχυπρόθεσμα».

Κατάρρευση κερδών

Τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου είναι αδιαμφισβήτητα. Ο συνολικός κύκλος εργασιών της Tesla μειώθηκε κατά 9% στα 19,34 δισεκατομμύρια δολάρια (πολύ κάτω από τα 21,11 δισεκατομμύρια δολάρια που ανέμεναν οι αναλυτές), με το κομμάτι του αυτοκινήτου να μειώνεται κατά 20% στα 14 δισεκατομμύρια. Η Tesla απέδωσε τη μείωση στην ανάγκη ενημέρωσης των γραμμών παραγωγής των τεσσάρων εργοστασίων της για να ξεκινήσει η παραγωγή του νέου Model Y, καθώς και στη μείωση των μέσων τιμών πώλησης και στην αύξηση των προωθητικών ενεργειών για την ενθάρρυνση των πωλήσεων. Η απόδοση των κύριων εσόδων ήταν πολύ χειρότερη: το μεικτό λειτουργικό περιθώριο μειώθηκε κατά 17% στα 2,81 δισ., λόγω της επίπτωσης του κύκλου εργασιών σε συρρίκνωση από 15,9% σε 14,6%, ενώ τα λειτουργικά κέρδη κατέρρευσαν κατά 66% στα 399 εκατ., με περιθώριο περισσότερο από το μισό από 5,5% σε 5,5%. Στη συνέχεια, τα κέρδη μειώθηκαν κατά 71% στα 409 εκατομμύρια, με κέρδη ανά μετοχή μόλις 12 σεντς, σε σύγκριση με 41 πριν από ένα χρόνο.

Tesla

Το Cybercab και τα λοιπά μοντέλα

Για να αναβιώσει την Tesla, ο Μασκ βασίζεται πλέον όχι μόνο στη μεγαλύτερη εργασιακή του δέσμευση, αλλά και σε ορισμένα σημαντικά projects, συμπεριλαμβανομένης της κυκλοφορίας τον Ιούνιο της πολυαναμενόμενης υπηρεσίας robotaxi στο Ώστιν (Τέξας) με το Cybercab. Ο Έλον Μασκ μίλησε για «10 ή 20 οχήματα» διαθέσιμα κατά την εκκίνηση του προγράμματος και υποσχέθηκε «ταχεία αύξηση» των δραστηριοτήτων τους επόμενους μήνες, αλλά κυρίως επιβεβαίωσε ότι τα ρομποταξί αρχικά θα βοηθηθούν από ανθρώπινους χειριστές έτοιμους να επέμβουν εξ αποστάσεως σε περίπτωση προβλήμετος. Στόχος είναι η μεταφορά της υπηρεσίας σε «πολλές άλλες πόλεις των Ηνωμένων Πολιτειών μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους» και η κυκλοφορία «εκατομμυρίων Tesla που θα λειτουργούν πλήρως αυτόνομα το δεύτερο εξάμηνο του επόμενου έτους». Εκτός από την υπηρεσία ρομποταξί, υπάρχει επίσης το θέμα της προσβάσιμης ηλεκτρικής ενέργειας: «Τα σχέδια για νέα οχήματα, συμπεριλαμβανομένων φθηνότερων μοντέλων, παραμένουν σε καλό δρόμο για την έναρξη παραγωγής το πρώτο εξάμηνο του 2025. Αυτά τα οχήματα θα χρησιμοποιούν πτυχές της πλατφόρμας νέας γενιάς, καθώς και πτυχές των σημερινών μας πλατφορμών και θα παράγονται στις ίδιες γραμμές παραγωγής με την τρέχουσα γκάμα μας. Δεδομένης της οικονομικής αβεβαιότητας που προκύπτει από την αλλαγή των εμπορικών πολιτικών, οι φθηνότερες επιλογές είναι πιο σημαντικές από ποτέ», πρόσθεσε η εταιρεία, επιβεβαιώνοντας για άλλη μια φορά τις αρνητικές επιπτώσεις των δασμών.

Tesla Μασκ

Από αυτή την άποψη, ο Μασκ έχει εγγυηθεί ότι η Tesla εξακολουθεί να είναι «ο λιγότερο επηρεασμένος κατασκευαστής αυτοκινήτων» από τους δασμούς: «Όσον αφορά τον κίνδυνο της εφοδιαστικής αλυσίδας, κάτι πάνω στο οποίο η Tesla εργάζεται εδώ και αρκετά χρόνια είναι η τοποθεσία των αλυσίδων», πρόσθεσε ο Μασκ. «Είμαστε στην Αμερική, στην Ευρώπη και στην Κίνα, κάτι που μας βάζει σε ισχυρότερη θέση από οποιονδήποτε από τους άλλους ανταγωνιστές μας. Είμαι υποστηρικτής των προβλέψιμων δασμολογικών δομών και, γενικά, είμαι υπέρ του εμπορίου και των χαμηλότερων δασμών».

Πηγή: Quattroruote.it

Όλες οι ειδήσεις

Crash test γιαγιάς – εγγονής: Τι γίνεται αν συγκρουστούν αυτοκίνητα που τα χωρίζουν 50 χρόνια; (Video)

Δεν σου φτάνει η αυτονομία; Κάνε το ηλεκτρικό αυτοκίνητο σου, υβριδικό!

Εντάσεις στην ΕΕ, το ΕΛΚ προτείνει πώληση θερμικών αυτοκινήτων και μετά το 2035

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο