Η Renault και η Nissan, στο πλαίσιο της ιστορικής τους συμμαχίας, έχουν δρομολογήσει νέες πρωτοβουλίες, μία εκ των οποίων έχει καθαρά βιομηχανικό χαρακτήρα: οι Ιάπωνες, μάλιστα, μπαίνουν στο ευρωπαϊκό εγχείρημα του νέου ηλεκτρικού Twingo
του Rosario Murgida, απόδοση: Autotypos Team
Η Ampere, το τμήμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Renault, θα αναπτύξει και θα παράγει για τη Nissan, ξεκινώντας από το 2026, ένα «παράγωγο» του μικρού αυτοκινήτου κατηγορίας Α, Renault Twingo: μόνο η σχεδίαση θα είναι ευθύνη της Nissan, όπως συνέβη και με άλλα μοντέλα όπως το R5 με το «δίδυμο» Micra.
Νέες αλλαγές στη συμμαχία
Το νέο ηλεκτρικό Twingo είναι η μόνη βιομηχανική συνεργασία που ανακοινώθηκε στο πλαίσιο μιας νέας και ευρύτερης αναθεώρησης των υφιστάμενων συμφωνιών στη βάση της γαλλο-ιαπωνικής εταιρικής σχέσης. Οι αλλαγές στοχεύουν στην «αύξηση της ευελιξίας» των δύο συμμάχων στη διαχείριση των διασταυρούμενων μετοχών. Οι τρέχουσες δεσμεύσεις ορίζουν ότι η Renault και η Nissan δεν μπορούν να πέσουν κάτω από το 15% του αμοιβαίου κεφαλαίου, αλλά τώρα το ποσοστό μειώνεται στο 10%. Αυτό σημαίνει ότι οι δύο εταιρείες έχουν το δικαίωμα (όχι την υποχρέωση) να μειώσουν τις μετοχές τους μέχρι το όριο του 10% (δεν αλλάζει τίποτα για τις μετοχές, ίσο με 18,66%, το οποίο η Renault έχει παραχωρήσει σε καταπιστευματικό ταμείο σύμφωνα με προηγούμενη τροποποίηση της συμφωνίας). Σε κάθε περίπτωση, οι όποιες πωλήσεις πρέπει να γίνονται σε συντονισμό με τον συνεργάτη. Μια άλλη σημαντική πτυχή αφορά τους δεσμούς εντός της Ampere: στην πραγματικότητα, οι δύο σύμμαχοι συμφώνησαν να απαλλάξουν τη Nissan από τη δέσμευσή της να επενδύσει στο τμήμα και επομένως να «τερματίσουν» τη σχετική επενδυτική σύμβαση που υπογράφηκε στις 26 Ιουλίου 2023.
Η αναδιοργάνωση στην Ινδία
Ουσιαστικά, οι δεσμοί μεταξύ των δύο κατασκευαστών είναι όλο και λιγότερο στενοί και συνδέονται κυρίως με συγκεκριμένα βιομηχανικά έργα. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι μια περαιτέρω συμφωνία έχει ανακοινωθεί για την Ινδία: σύμφωνα με αυτή, η Renault θα αναλάβει το 51% της κοινοπραξίας Renault Nissan Automotive India Private Ltd από τη Nissan και θα αυξηθεί στο 100% αναλόγως. Η ινδική εταιρεία θα συνεχίσει τα τρέχοντα κοινά της έργα και θα συνεχίσει να παράγει μοντέλα Nissan, συμπεριλαμβανομένου του νέου Magnite, και ως εκ τούτου να παίζει το ρόλο του κόμβου παραγωγής για τη Yokohama και του κέντρου αναφοράς για την παρουσία της στην τοπική αγορά και τα σχέδια επέκτασής της. Αντίθετα, το ποσοστό συμμετοχής του Renault Nissan Technology & Business Center India παραμένει αμετάβλητο: η Nissan θα διατηρήσει το 49% και η Renault το 51%. Η Renault Nissan Automotive India Private Ltd διαθέτει στο Chennai ένα εργοστάσιο που παράγει πάνω από 400 χιλιάδες οχήματα ετησίως: χρησιμοποιεί επί του παρόντος τις πλατφόρμες CMF-A και CMF-A +, αλλά τον επόμενο χρόνο θα εγκατασταθεί η CMF-B. Η συναλλαγή, που θα ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Ιουνίου, θα έχει αντίκτυπο στις ταμειακές ροές της Losanga περίπου 200 εκατομμυρίων ευρώ, αλλά η ανώτατη διοίκηση έχει ήδη εντοπίσει «αντισταθμιστικά» μέτρα και ως εκ τούτου επιβεβαίωσε τις οικονομικές προβλέψεις για το 2025: η ελεύθερη ταμειακή ροή, συμπεριλαμβανομένης της ενοποίησης της κοινοπραξίας, αναμένεται να είναι μεγαλύτερη από 2 δις ευρώ. Επιβεβαιώθηκε επίσης η εκτίμηση για το λειτουργικό περιθώριο τουλάχιστον 7%.
Πηγή: Quattroruote.it
Όλες οι ειδήσεις
Τέλος το δωρεάν parking: «ΕΝΦΙΑ» για το χώρο που αναλογεί σε κάθε σταθμευμένο αυτοκίνητο