Ισχύς εν τη ενώσει: Πως οι δύο ιαπωνικές κατασκευάστριες σκοπεύουν να κάνουν «αντεπίθεση» στην αγορά των ηλεκτρικών
Η Nissan και η Honda εξετάζουν το ενδεχόμενο για «κοινούς τόπους» στην εξέλιξη των ηλεκτρικών τους οχημάτων, με στόχο την μείωση του κόστους, ενώ παράλληλα εξετάζουν και τρόπους ώστε να μοιραστούν το βάρος των επενδύσεων που απαιτούνται στις υποδομές φόρτισης.
Σε πρώτο στάδιο, η συνεργασία αυτή προβλέπει στην κοινή χρήση ενός τυποποιημένου λογισμικού για τα ηλεκτρικά τους οχήματα, όπως αναφέρει η εφημερίδα Nikkei. Η Nissan και η Honda προσβλέπουν επίσης σε μια στρατηγική συνεργασία για την παραγωγή εξαρτημάτων EV καθώς επιδιώκουν να αποκτήσουν μεγαλύτερη βάση στην παγκόσμια αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία αναμένεται να επικρατήσει τα επόμενα χρόνια.
Εκτός αυτών, οι δύο εταιρείες θα μπορούσαν επίσης να συνεργαστούν στην δημιουργία και κατασκευή κοινών υποδομών φόρτισης, προκειμένου να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους στα ηλεκτρικά οχήματα, σύμφωνα πάντα με τις πληροφορίες της Nikkei. Η εφημερίδα επίσης ανάφερε, ότι εξετάζεται το ενδεχόμενο σύμπραξης σε έξι τομείς ως μέρος της πιθανής τους συνεργασίας, χωρίς όμως να αναλύεται το ποιοι θα είναι αυτοί.
Η Nissan και η Honda αρνήθηκαν να σχολιάσουν επισήμως το συγκεκριμένο δημοσίευμα της Nikkei, ωστόσο εκπρόσωποι και των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών δήλωσαν ότι είναι γενικά ανοικτοί σε διάφορες συνεργασίες, σε ότι αφορά στο πεδίο των ηλεκτρικών.
Τόσο η Nissan, η οποία πρωτοστάτησε στα EV με το Leaf το 2010, όσο και η Honda, αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην ολοένα και πιο ανταγωνιστική παγκόσμια αγορά των ηλεκτρικών, έχοντας να αντιμετωπίσουν μεταξύ άλλων από εταιρείες όπως η Tesla αλλά και τις κινεζικές και νοτιοκορεάτικες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Στην μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών του κόσμου, που δεν είναι άλλη από την Κίνα, οι Nissan και Honda, έχουν υποστεί πλήγμα από τη στροφή των καταναλωτών στα προσιτά EV οχήματα, που παράγονται από κινεζικές εταιρείες όπως η BYD.
Πέραν τούτου, η Nissan πούλησε λίγο περισσότερα από 50.000 EV παγκοσμίως τους πρώτους πέντε μήνες του έτους, αντιπροσωπεύοντας το 3,5% των συνολικών παγκόσμιων πωλήσεών της, ενώ η Honda, πούλησε 3.190 EV τους πρώτους τρεις μήνες του 2024, αντιπροσωπεύοντας το 0,3% των παγκόσμιων λιανικών πωλήσεών τη.
Τα στοιχεία αυτά, καταδεικνύουν ότι ακόμα και αν δεν υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση για την συνεργασία αυτή, οι δύο εταιρείες θα πρέπει άμεσα να βρουν τρόπους ώστε να αποκρούσουν την κινεζική επέλαση στις τοπικές αγοράς αλλά και σε παγκόσμια κλίμακα. Όπως και με τους ευρωπαίους κατασκευαστές, τα μεγαλύτερα προβλήματα για την πραγμάτωση αυτού του στόχου είναι δύο: το υψηλότερο κόστος παραγωγής, συγκριτικά πάντα με τις σινικές αυτοκινητοβιομηχανίες αλλά και οι χρόνοι παραγωγής.
Όλες οι ειδήσεις
Οδηγούμε το νέο Skoda Kodiaq: Πληθωρικά χαρισματικό
Ducati DesertX Discovery: Φορτωμένο για περιπέτεια!
Η νέα Alfa Romeo Junior διαθέσιμη στην Ελλάδα με τιμή από €29.900!