Q-ELECTRIC

Νέα Taycan: Το ισχυρότερο μοντέλο παραγωγής της Porsche

nea-taycan-to-ischyrotero-montelo-paragogis-tis-porsche-709421

H Porsche παρουσιάζει στον κόσμο τη νέα Taycan, το πιο ισχυρό αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε ποτέ από το Zuffenhausen.

του Alessio Frassinetti, απόδοση: Autotypos Team

Βρίσκομαι αντιμέτωπος με τη δεύτερη γενιά της Porsche Taycan και μόλις έχω διανύσει τα 4.000 μέτρα της πίστας Monteblanco, όχι μακριά από τη Σεβίλλη της Ισπανίας. Ο βιότοπος θα φαινόταν αφύσικος για ένα αυτοκίνητο όπως αυτό, ένα σπορ σεντάν μήκους σχεδόν πέντε μέτρων και κινούμενο από ένα εξ ολοκλήρου ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Ωστόσο, η Porsche παρουσιάζει στον κόσμο μια νέα αναφορά για το ηλεκτρικό μοντέλο υψηλών επιδόσεων, καθώς και το πιο ισχυρό αυτοκίνητο που κυκλοφόρησε ποτέ από το Zuffenhausen.

Όχι απλώς μια ανανέωση

Ήδη μπορέσαμε να ανακαλύψουμε τη νέα Taycan με αφορμή τη στατική παρουσίαση πριν από λίγους μήνες, αλλά ας δούμε εν συντομία τα νέα. Η ενημέρωση αναγνωρίζεται για το επανασχεδιασμένο μπροστινό και πίσω μέρος, στο οποίο έχουν προστεθεί νέοι προβολείς (με τεχνολογία Hd Matrix Led μπροστά, εξοπλισμένο με 32.000 pixels για πιο αποτελεσματικό φωτισμό) και πρωτοφανή πίσω φώτα. Τα μπροστινά φτερά και η πιο πεπλατυσμένη σχεδίαση των προβολέων δίνουν ακόμη μεγαλύτερη έμφαση στο πλάτος του αυτοκινήτου και στον σπορ χαρακτήρα του. Το σκηνικό αντίκτυπο είναι πάντα το ίδιο, χάρη σε ένα σχέδιο που μετά από πέντε χρόνια από την άφιξή του εξακολουθεί να φαίνεται φουτουριστικό. Τα νέα συνεχίζονται στην καμπίνα επιβατών, με ορισμένες λειτουργίες που έχουν εξορθολογιστεί για να τις κάνουν ευκολότερες και πιο άμεσες: εκτός από το ποσοστό υπολειπόμενης φόρτισης, τα πλήρως ψηφιακά όργανα υποδεικνύουν τώρα τη μέγιστη δυνατή ισχύ φόρτισης και τη θερμοκρασία της μπαταρίας. Επιπλέον, η υποστήριξη για το Apple CarPlay έχει επεκταθεί περαιτέρω και ενσωματωθεί στις οθόνες και τις λειτουργίες του οχήματος, επιτρέποντάς σας να ελέγχετε τις λειτουργίες του αυτοκινήτου απευθείας από το οικοσύστημα της Apple (για παράδειγμα, είναι δυνατή η αλλαγή του ραδιοφωνικού σταθμού ή η ρύθμιση του κλιματισμού και φωτισμός περιβάλλοντος). Υπάρχει επίσης διαθέσιμο Android Auto. Η οθόνη μπροστά από τον οδηγό, ήδη διαθέσιμη στην προηγούμενη γενιά, ενσωματώνει τώρα τη νέα λειτουργία In-Car Video, η οποία επιτρέπει τη ροή στην κεντρική οθόνη (μόνο με το αυτοκίνητο σταματημένο) και στην οθόνη του συνοδηγού ακόμα και σε κίνηση, αόρατη από το κάθισμα του οδηγού χάρη σε μια ειδική ταινία.

Μέχρι στιγμής θα φαινόταν σαν μια μικρή ανανέωση του στυλ, σωστά; Ας μην ξεχνάμε, ωστόσο, ότι μιλάμε για την Porsche, μια μάρκα που έχει κάνει σήμα κατατεθέν της την τεχνική τελειοποίηση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι κύριες αλλαγές βρίσκονται στα παρασκήνια και επηρεάζουν τον τομέα της ανάρτησης, τη χημεία της μπαταρίας και την απόδοση του κινητήρα. Μεγάλη είδηση είναι το ντεμπούτο του συστήματος ανάρτησης Porsche Active Ride (του οποίου έχουμε ήδη δοκιμάσει τα χαρακτηριστικά στη δοκιμή της νέας Panamera), ικανό να προβάλλει την Taycan στον τέλειο συνδυασμό άνεσης και δυναμικής οδήγησης. Μόλις ξεκινήσω να οδηγώ, συγκεντρώνομαι σκληρά για να νιώσω πώς και πόσο λειτουργεί αυτό το σύστημα για να με διαχωρίσει από την τραχύτητα του δρόμου. Το πρώτο μέρος του test drive πραγματοποιείται στο δρόμο με ένα Taycan Cross Turismo Turbo S. Φεύγοντας από την πόλη της Ανδαλουσίας, η απορρόφηση των αναρτήσεων είναι βέλτιστη, παρά τους μεγάλους κύκλους κράματος 21 “, σύμφωνα με αυτό που περιμένετε από ένα Το shooting brake αυτού του διαμετρήματος, αλλά το Active Ride επιτρέπει επίσης την αντίθεση του τόνου, γέρνοντας το αυτοκίνητο προς τα εμπρός σε βίαιες επιταχύνσεις (και προς τα πίσω στο φρενάρισμα), χρήσιμο όταν υπάρχουν διαθέσιμα έως και 952 άλογα.

Porsche Taycan

Η πρώτη συνεδρία του αγώνα πραγματοποιείται στον αυτοκινητόδρομο με τον ενεργό υποβοηθούμενο οδηγό (που είναι επίσης αρκετά ακριβής στην αναγνώριση των οριζόντιων πινακίδων): η άνεση είναι απόλυτης αξίας, εκτός από τον θόρυβο κύλισης των ελαστικών, αρκετά αισθητή. Συνολικά, ωστόσο, η Taycan Cross Turismo είναι άνετη και είναι εύκολο να το καταλάβεις γιατί προτιμάται από τους πελάτες της Porsche στην Ιταλία. Γεγονός είναι ότι, ακόμα και σε στοφές, αυτή η έκδοση αποδεικνύεται ευχάριστη, ακόμη και αποτελεσματική και γρήγορη, εκπληκτική αν έχετε κατά νου το μέγεθος και τη μάζα του αυτοκινήτου. Αφιερώνω επίσης λίγο χρόνο για να απολαύσω την έκδοση σεντάν της Taycan, η οποία όταν κυκλοφόρησε το 2019 ξανάγραψε τους κανόνες της ηλεκτρονικής διασκέδασης. Για το δεύτερο test drive της ημέρας επιλέγω ένα δείγμα σε έκδοση Turbo και χρωματισμό “Oak Green Neo”, που για τους πιο νοσταλγούς θα μπορούσε να θυμίσει το ένδοξο British Green. Ενεργοποιώ αμέσως τη λειτουργία οδήγησης Sport Plus, η οποία δίνει το συναγερμό και τα δύο στο σύστημα ανάρτησης Active Ride και στον μπροστινό κινητήρα. Αν κανονικά ο τελευταίος αποσυνδέεται συχνά για αύξηση της απόδοσης, σε αυτή τη λειτουργία η δράση του είναι σταθερή και η επιτάχυνση… συντριπτική. Είναι για τα εσωτερικά όργανα αλλά και για το τηλέφωνό μου που , από την ποτηροθήκη, πετά κατευθείαν στα πίσω καθίσματα. Το να πιέζεις πραγματικά την Taycan στο δρόμο αποδεικνύεται πρακτικά αδύνατο, παρά την τέλεια ισορροπία των μαζών μεταξύ εμπρός και πίσω και την πάντα ακριβή απόκριση του συστήματος πέδησης και του συστήματος διεύθυνσης στο όριο, θα χρειαζόταν ένα κύκλωμα και τυχαίνει να το έχουμε, και εδώ θα δοκιμάσουμε την πιο ισχυρή Porsche που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Αλλά για να σας πούμε πώς πάει η νέα αιχμή του δόρατος της Porsche Taycan, η Taycan Turbo GT με πάνω από 1.100 HP, πρέπει να περιμένεις λίγες μέρες ακόμα.

Porsche Taycan

Γρηγορότερη φόρτιση

Μεταξύ μιας συνεδρίας οδήγησης και μιας άλλης, οι μηχανικοί μου λένε για τις αμέτρητες παρεμβάσεις που έγιναν στη νέα Taycan. Για παράδειγμα, η αντλία θερμότητας προσφέρει τώρα περισσότερη θερμική ισχύ και μπορεί να προετοιμάσει την καμπίνα επιβατών και την μπαταρία υψηλής τάσης ακόμη πιο γρήγορα. Ο συμπιεστής του κλιματιστικού και τα άλλα εξαρτήματα λειτουργούν σε τάση 800 βολτ αντί για 400, πράγμα που συνεπάγεται την εξάλειψη ενός μετατροπέα τάσης μειώνοντας τις απώλειες μετατροπής και βελτιώνοντας τη συνολική απόδοση. Εκτός από την μπαταρία υψηλής απόδοσης, η Porsche έχει βελτιώσει σημαντικά και την αρχιτεκτονική φόρτισης. Ο πρόσφατα αναπτυγμένος Combined Booster Charger (CBC) αντικαθιστά τον μετατροπέα DC/DC και τον ενισχυτή HV πρώτης γενιάς: οι πρόσφατα αναπτυγμένες μονάδες ισχύος και η βελτιστοποιημένη ψύξη σάς επιτρέπουν να επαναφορτίζετε με 320 kW, 50 kW περισσότερο από το προηγούμενο μοντέλο. Όσον αφορά τη φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος, ο ενσωματωμένος φορτιστής 11 kW διαθέτει νέο ελεγκτή. Επιπλέον, το νέο λογισμικό ξεκινά την επικοινωνία με τη στήλη πολύ πιο γρήγορα.

Porsche Taycan

Ακόμα παραπέρα

Ανάλογα με την έκδοση αμαξώματος και τον κινητήρα, η αυτονομία της νέας Taycan μπορεί να φτάσει περίπου τα 680 km, που σημαίνει αύξηση 175 km ή 35% σε σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση. Αυτή η αύξηση προήλθε κυρίως από τη μεγαλύτερη χωρητικότητα της μπαταρίας ( + 14%), από τη βελτιστοποίηση της ανάκτησης ενέργειας και από την απόδοση του συστήματος έλξης ( + 9%), καθώς και από άλλες παρεμβάσεις, συμπεριλαμβανομένης της αεροδυναμικής και της αντίστασης στην πρόοδο ( + 11 % ). Όπως συμβαίνει συχνά με την ευκαιρία αυτών των προεπισκοπήσεων, πρέπει να εμπιστευόμαστε τον ενσωματωμένο υπολογιστή, ο οποίος στην περίπτωση της έκδοσης Cross Turismo έχει επιστρέψει κατά μέσο όρο 25 kWh / 100 km, που ισοδυναμεί με μια αποτελεσματική αυτονομία περίπου 390 km. Από την άλλη πλευρά, η χωρητικότητα της μπαταρίας έχει αυξηθεί από 93 σε 105 kWh και η Porsche έχει επίσης εργαστεί στη χημεία των κυττάρων για να επιτύχει μεγαλύτερη ταχύτητα φόρτισης.

Porsche Taycan

Αδημοσίευτα πλάνα

Άλλες παρεμβάσεις αφορούν την αντικατάσταση της αλουμινένιας προστασίας κάτω από το αμάξωμα με σύνθετο fiberglass, πιο στιβαρό και ελαφρύτερο (η μάζα έχει πέσει κατά εννέα κιλά). Οι ιδιότητες επιτάχυνσης αλλάζουν επίσης χάρη στα επίπεδα ισχύος που δεν έχουν φτάσει ποτέ πριν σε μια Porsche. Δύο παραδείγματα από τα δύο άκρα της γκάμας: Οι, Taycan και Taycan Turbo S φτάνουν τα 100 km/h από στάσεις σε μόλις 4,8 και 2,4 δευτερόλεπτα αντίστοιχα, συμπληρώνοντας 0,6 και 0,4 δευτερόλεπτα αντίστοιχα από την απόδοση των προηγούμενων μοντέλων. Χάρη στη νέα λειτουργία push-to-pass του πακέτου Sport Chrono, μπορείτε στη συνέχεια να ενεργοποιήσετε μια αύξηση ισχύος έως και 70 kW για 10 δευτερόλεπτα, ανάλογα με την έκδοση, απλά πατώντας ένα κουμπί. Γενικά πάντως όλη η γκάμα έχει αυξημένες επιδόσεις.

Porsche Taycan

Αυτή ξεκινά από τη δικίνητη Taycan, η οποία έχει 300 (320 kW με μπαταρία Performance Battery Plus), για να ανέβει στη συνέχεια με την 400 (440 kW τετρακίνητη έκδοση 4S με μπαταρία Performance Battery Plus). Όσον αφορά τις παραλλαγές με περισσότερες επιδόσεις, στο πιάτο υπάρχουν, η μέγιστη ισχύς 650 kW της Turbo, τα 700 kW της Turbo S και τα 760 kW (815 kW για δύο δευτερόλεπτα με ενεργοποιημένο το launch control) της Turbo GT. Οι τιμές ξεκινούν από 105.530 ευρώ για τη βασική έκδοση και φτάνουν τα 249.188 ευρώ για μια Taycan Turbo GT.

Όλες οι ειδήσεις

Δοκιμή Honda e:Ny1: Ταράσσοντας τα νερά αλά Ιαπωνικά

Hyundai Ioniq 5 N eN1: Ηλεκτρική βόμβα με αγωνιστική περιβολή

Νέος ΚΟΚ: Έρχονται αυστηρότερες ποινές και ακόμα πιο τσουχτερά πρόστιμα

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο