Μεταξύ των διαφόρων προβλημάτων που καλούνται να επιλύσουν οι επιστήμονες της NASA είναι και η διαχείριση της θερμότητας.
Αυτό συμβαίνει επειδή πολλά από τα συστήματα των διαστημοπλοίων λειτουργούν σε συγκεκριμένο εύρος θερμοκρασιών. Σύμφωνα με ανακοίνωση της υπηρεσίας, εξελίσσεται μια νέα τεχνολογία που θα διευκολύνει τη ζωή των κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ή όσων σκέφτονται ν’ αποκτήσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο μέλλον.
Ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, μεταξύ των οποίων και η θερμότητα που αναπτύσσεται κατά τη διάρκεια της φόρτισης. Όσο μεγαλύτερη η τάση του ρεύματος, τόσο μεγαλύτερη η θερμότητα που αναπτύσσεται. Σήμερα, οι ταχυφορτιστές λειτουργούν συνήθως στα 350 Α, με τους πλέον προηγμένους να λειτουργούν στα 520 Α. Ο στόχος που έχει τεθεί από την αυτοκινητοβιομηχανία είναι η φόρτιση της μπαταρίας σε πέντε μόλις λεπτά. Προκειμένου να συμβεί αυτό, η τάση του ρεύματος θα πρέπει ν’ αυξηθεί στα 1.400 Α. Κάτι που θα επιφέρει κατακόρυφη αύξηση της θερμοκρασίας.
Η NASA, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Purdue, εξελίσσει ένα σύστημα που αντλεί διηλεκτρικό (μη ηλεκτρικά αγώγιμο) ψυκτικό υγρό μέσω του καλωδίου φόρτισης, προκειμένου να συλλέξει τη θερμότητα. Ως αποτέλεσμα, μπορεί να παρέχει ρεύμα 2.400 Α και επομένως να φορτίσει πολύ ταχύτερα μια μπαταρία. Το σύστημα αυτό δοκιμάστηκε αρχικά στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό και κατόπιν δημιουργήθηκε ένα πρωτότυπο στη Γη. Υπολογίζεται ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον δύο ακόμη χρόνια πριν γίνει εμπορικά διαθέσιμη αυτή η τεχνολογία.
Σε ένα άρθρο της το 2015, η NASA είχε δηλώσει το στόχο της να φορτίζει πλήρως μία μπαταρία σε λιγότερο από ένα λεπτό.