Ο αντίπαλος της Mercedes S-Class ονομάζεται EQS και είναι αμιγώς ηλεκτρική.
Η κορυφαία ηλεκτροκίνητη Mercedes δεν θα μπορούσε τίποτε λιγότερο παρά ένα, χλιδάτο, άνετο και πλήρως εξοπλισμένο με προηγμένη τεχνολογία μοντέλο εξαιρετικών επιδόσεων.
Mercedes EQS: Η ηλεκτρική ναυαρχίδα
Η Mercedes έχει τοποθετήσει στην EQS 580 4MATIC δύο υπερσύγχρονους ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε αξονα. Έτσι συναντούμε στον εμπρός άξονα ένα ηλεκτροκινητήρα 190 ίππων και 287 Nm ροπής, στο πίσω ένα ηλεκτροκινητήρα 333 ίππων και 568 Nm ροπής, οι οποίοι συνδυαστικά αποδίδουν 523 ίππους και μέγιστη ροπή 855 Nm. Η – διόλου ευκαταφρόνητη – απαραίτητη ηλεκτρική ενέργεια που χρειάζεται η ναυαρχίδα της Mercedes αποθηκεύεται σε μια μπαταρία 107,8 kWh που θεωρητικά της εξασφαλίζει 610 χιλιόμετρα αυτονομίας. Τώρα κατά πόσον μπορεί ο οδηγός να παραμείνει εγκρατής με 523 ηλεκτρικά άλογα στο δεξί πενταλ, ε αυτό είναι μία άλλη ιστορία!
Ο Παρνασσός επιλέχθηκε σαν προορισμός για τη δοκιμή της EQS και γρήγορα βρεθήκαμε να κινούμαστε νωχελικά (βλ. 110 χλμ./ώρα) στον αυτοκινητόδρομο και προς μεγάλη μας έκπληξη, με μέση κατανάλωση 20 kWh/100 χλμ. Σίγουρα ο ήπιος ρυθμός ευθύνεται για τη συγκεκριμένη επίδοση, ωστόσο έχει συμβάλει και ο μικρότερος συντελεστής οπισθέλκουσας σε αυτοκίνητο παραγωγής της EQS. Μια περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης καταγράψαμε στον επαρχιακό δρόμο από το Κάστρο έως την Αμφίκλεια, ωστόσο η κατάσταση άλλαξε άρδην όταν ξεκίνησε το ανηφορικό κομμάτι στη βορειοδυτική πλευρά του Παρνασσού, όπου η κατανάλωση αυξήθηκε σημαντικά. Στα Καλύβια Λιβαδίου Αραχώβης η υπολειπόμενη ηλεκτρική ενέργεια είχε μειωθεί στο 50%, περίπου 250 χιλιόμετρα αυτονομίας, αλλά αμέσως μετά το κατηφορικό κομμάτι μέχρι τη Λιβαδειά συνέβαλε σημαντικά στο να επιστρέψουμε τελικώς στην Αθήνα δίχως φόρτιση.
Αθήνα ————————————————- Παρνασσός
Απόσταση 195 χλμ.
Μέση κατανάλωση 25 kWh/100 χλμ.
Μέση κατανάλωση αυτοκινητόδρομος (με 120 χλμ./ώρα) 20 kWh/100 χλμ.
Αυτονομία 610 χλμ.